Ok fixat några slangar idag
Riktigt fina slangar, och gratis från Rubber i sundsvall
inte enorma längder

men jag är fortfarande tacksam
Dessa slangar är nu monterade mellan tryckröret och dumpen (mer om det nu)
Min återcirkulerande dump som sitter nu praktiskt taget på mitt spjällhus
(absolut närmsta utgången på tryckröret före spjället)
Någon som kan tolka tanken som skaparen av tryckröret
(jag är fortfarande för ny för att veta vad detta rör mellan ic och spjäll
heter men kallar det för tryckrör så får ni rätta mej senare

)
tänkte när han svetsade det?
varför placera dumpen så nära spjället?
Hittade
denna tråd och verkar vara mycket olika åsikter om det men utan att starta en jättediskution
är det bättre att dumpa före eller efter ic'n?
Mer dumpfrågor om någon har lust att göra mej lite mera upplyst
(och ja sökfunktionen har använts men ställer jag frågan så var det för
att jag inte förstod svaret eller inte hittade det,
länka gärna till en tråd som innehåller svaret om du inte orkar svara, jag kanske har missat den

)
Fördel "Öppen" mot Återcirkulerande Dump?
Fördel ställbar mot inte ställbar dump?
Finns det helt återcirkulerande dumpar som är ställbara? (har sett måga öppna men inte sett några ställbara helt återcirkulerande)
Hybrid öppen/återcirkulerande värt att titta på eller skratta åt?
Nån som vet om 180zx'n blir "batshit loco" om man trycker i en atmosfärisk/öppen dump istället för den återcirkulerande?
Vill jag göra det? (nej ljudet är inte motivation nog

)
Skulle det istället för att skjuta ljummen luft in i turbon igen inte vara bättre att bara kassera den och suga kallare luft från insuget?
Läste på den klistrade
Wastegate-Bygge tråden men vart då lite fundersam på varför min dump
(som jag förstog det så är det samma sak som wastegate (känner mej riktigt vilsen

))
går från mitt tryckrör till mitt insug men beskrevs som på gränsen till en säkerhets ventil för för-högt tryck i grenröret eller varvtals reducerare till turbon
Nån som har lust att förklara varför det är gjort så?
och med går dåligt så menar jag att den bara totalt vägrar att varva mer än 4500

jag misstänker att det är dom större 200sx spridarna som jag har i som spökar
ryker även som en trimmad disel men hoppas även det är pga spridarna (turbo som läcker olja är inge kul)
bilder ska ni få men för mörkt för att fota ikväll tyvär
ska fixa i morn när kameran är laddad
Ska även fixa en ljudupptagning bara för att den lät så härligt
Funderar på en av
dessa om det är vettigt att byta från återcirkulerande till öppen wg
Fläskigt inlägg men många frågor nu när jag haft ett par veckor på mej att hitta på dumheter