Nix det kan man inte göra för motorn måste ha suttit i en serietillverkad moped före 1/1-85 i Sverige eller i ett annat landZeta skrev:Kan man ju köra en Minarelli P6 ´a från en TT maskin ? och vinna det mesta, bara för att den är typ över 30 år gammal och liknande block satt på en svensksåld moped.
Norrlands reglementet 2013
Re: Norrlands reglementet 2013
Mvh Tobbe - Team Nippon Gakki
Re: Norrlands reglementet 2013
Det var ju det jag sa, i en TT-Maskin 50cc från utlandet med samma blocktyp som i Sverige. På samma sätt som zundapp finns i Sverige som 50cc moped och i utlandet som 50cc motorcykel.
Samma block men helt olika hojar.
Samma block men helt olika hojar.

Re: Norrlands reglementet 2013
De finns vätskekylda crosscylindrar som är 30 år gammal med 

Re: Norrlands reglementet 2013
Rätt märkligt att ni inte godkänner vätskekylt i i dom andra klasserna utan bara i pro mod? 

Re: Norrlands reglementet 2013
Jag tycker att det är märkligt att två stycken anonyma användare som "råkat" registrera sig samma helg är så mycket för vätskekylt att man skulle kunna tro att ni är samma person
.
Så länge ni inte kan visa vilka ni är så kliver jag åt sidan i den här diskussionen.
Tack
Torbjörn Olofsson
Lycksele

Så länge ni inte kan visa vilka ni är så kliver jag åt sidan i den här diskussionen.
Tack
Torbjörn Olofsson
Lycksele
Senast redigerad av Tobbe O den sön okt 14, 2012 8:52 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Tobbe - Team Nippon Gakki
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Norrlands reglementet 2013
va spelar det för roll?
de kanske är kompisar, och då är det juh fortfarande 2 olika killar som gör sig hörda.
Jag tycker också det är konstigt att straffa ut nyare mopeder bara för de är vattenkylda.
eller missförstår jag om man tar typ en Derbi Senda eller nåt och bibehåller 50cc,, då får man inte köra stock klassen bara för den är vattenkyld?
de kanske är kompisar, och då är det juh fortfarande 2 olika killar som gör sig hörda.
Jag tycker också det är konstigt att straffa ut nyare mopeder bara för de är vattenkylda.
eller missförstår jag om man tar typ en Derbi Senda eller nåt och bibehåller 50cc,, då får man inte köra stock klassen bara för den är vattenkyld?
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Norrlands reglementet 2013
Ja du får väl tycka vad du vill.Tobbe O skrev:Jag tycker att det är märkligt att två stycken anonyma användare som "råkat" registrera sig samma helg är så mycket för vätskekylt.
Så länge ni inte kan visa vilka ni är så kliver jag ur den här tråden.
Tack
Torbjörn Olofsson
Lycksele

Mvh.
Re: Norrlands reglementet 2013
Nä kadetten, man får köra med nya mopeder i promod.Kadett4wd skrev:va spelar det för roll?
de kanske är kompisar, och då är det juh fortfarande 2 olika killar som gör sig hörda.
Jag tycker också det är konstigt att straffa ut nyare mopeder bara för de är vattenkylda.
eller missförstår jag om man tar typ en Derbi Senda eller nåt och bibehåller 50cc,, då får man inte köra stock klassen bara för den är vattenkyld?
Där är det ingen skillnad mot i söder där du också hamnar i promod med en nyare moppe.
Mvh Tobbe - Team Nippon Gakki
Re: Norrlands reglementet 2013
De fanns vätskekylda cylindrar 50cc redan på 60-70 talet..
..

Re: Norrlands reglementet 2013

Senast redigerad av Herkules den sön okt 14, 2012 9:10 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Norrlands reglementet 2013
Tänk att det skall vara så svårt att svara på hur man tänkte då man skrev reglerna, jag är inte ute efter att kritisera eller förändra något.
Det enda jag undrar över är mina två frågor, men den här debatten handlar om en massa annat än det jag efterfrågade.
Var du med att utforma reglerna ? så kan väl du enkelt svara på varför man inte får köra med en 80tals mopedmotor med vätskekyld cylinder. Eller någon annan på det här forumet som har varit med i regelverket.
Känner ett visst motstånd här på forumet att få svar på frågorna, varför är det så ?
Eller är det så att jag "slog huvudet på spiken" i inledningen på mina frågor ?
Trist utveckling på tråden
Det enda jag undrar över är mina två frågor, men den här debatten handlar om en massa annat än det jag efterfrågade.
Var du med att utforma reglerna ? så kan väl du enkelt svara på varför man inte får köra med en 80tals mopedmotor med vätskekyld cylinder. Eller någon annan på det här forumet som har varit med i regelverket.
Känner ett visst motstånd här på forumet att få svar på frågorna, varför är det så ?
Eller är det så att jag "slog huvudet på spiken" i inledningen på mina frågor ?

Trist utveckling på tråden

Re: Norrlands reglementet 2013
Om det gynnar sporten på så sätt att fler kommer och kör så kanske vi får ta en diskussion om att tillåta vätskekylning i alla klasser, men jag bestämmer inte det
Herkules: Jag bygger en 80cc maskin som kanske är klar till nästa sommar, fs1an får nog vara som den är nu när den fungerar så bra.
Herkules: Jag bygger en 80cc maskin som kanske är klar till nästa sommar, fs1an får nog vara som den är nu när den fungerar så bra.
Mvh Tobbe - Team Nippon Gakki
Re: Norrlands reglementet 2013
Hej..Ja de tycker jag låter som en bra ide Tobbe..Tobbe O skrev:Om det gynnar sporten på så sätt att fler kommer och kör så kanske vi får ta en diskussion om att tillåta vätskekylning i alla klasser, men jag bestämmer inte det
Herkules: Jag bygger en 80cc maskin som kanske är klar till nästa sommar, fs1an får nog vara som den är nu när den fungerar så bra.
Ok! Sedär.De ska bli intressant o få se den 80cc i action


Re: Norrlands reglementet 2013
När vi började med reglementet så var dom flesta förarna plus lite annat folk med, våran tanke var väl att hålla det lite på en "veterannivå" och vi tittade på vilka moppar som fanns i närheten och vad som var med på provtävlingen hösten -10Zeta skrev:Tänk att det skall vara så svårt att svara på hur man tänkte då man skrev reglerna, jag är inte ute efter att kritisera eller förändra något.
Det enda jag undrar över är mina två frågor, men den här debatten handlar om en massa annat än det jag efterfrågade.
Var du med att utforma reglerna ? så kan väl du enkelt svara på varför man inte får köra med en 80tals mopedmotor med vätskekyld cylinder. Eller någon annan på det här forumet som har varit med i regelverket.
Känner ett visst motstånd här på forumet att få svar på frågorna, varför är det så ?
Eller är det så att jag "slog huvudet på spiken" i inledningen på mina frågor ?![]()
Trist utveckling på tråden
Och ut efter det så skapade vi vårat reglemente utan vattenkylda cylindrar.
Om du "slog huvudet på spiken" vet jag inte, men av vad jag läste i ditt första inlägg så tror jag att du vet att Magnus har köpt ett par 4v1 cylindrar för när jag läser det
så känns det som det är riktat mot honom.
Mvh Tobbe - Team Nippon Gakki
Re: Norrlands reglementet 2013
Att ställa undan fisettan kommer inte på frågaHerkules skrev:Hej..Ja de tycker jag låter som en bra ide Tobbe..Tobbe O skrev:Om det gynnar sporten på så sätt att fler kommer och kör så kanske vi får ta en diskussion om att tillåta vätskekylning i alla klasser, men jag bestämmer inte det
Herkules: Jag bygger en 80cc maskin som kanske är klar till nästa sommar, fs1an får nog vara som den är nu när den fungerar så bra.
Ok! Sedär.De ska bli intressant o få se den 80cc i action..Jo mycket vill ha mer vet hur de är :lol..Du får ställa undan fs1an i tanke på alla skalper du tatt med den..

Mvh Tobbe - Team Nippon Gakki