Norrlands reglementet 2013

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Tobbe O
För mycket laddtryck

Re: Norrlands reglementet 2013

Inlägg av Tobbe O »

Zeta skrev:Kan man ju köra en Minarelli P6 ´a från en TT maskin ? och vinna det mesta, bara för att den är typ över 30 år gammal och liknande block satt på en svensksåld moped.
Nix det kan man inte göra för motorn måste ha suttit i en serietillverkad moped före 1/1-85 i Sverige eller i ett annat land
Mvh Tobbe - Team Nippon Gakki
Användarvisningsbild
Zeta
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Zeta »

Det var ju det jag sa, i en TT-Maskin 50cc från utlandet med samma blocktyp som i Sverige. På samma sätt som zundapp finns i Sverige som 50cc moped och i utlandet som 50cc motorcykel.
Samma block men helt olika hojar. :lol:
Herkules
För lite laddtryck

Inlägg av Herkules »

De finns vätskekylda crosscylindrar som är 30 år gammal med :wink:
Herkules
För lite laddtryck

Inlägg av Herkules »

Rätt märkligt att ni inte godkänner vätskekylt i i dom andra klasserna utan bara i pro mod? :thumbdown:
Tobbe O
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobbe O »

Jag tycker att det är märkligt att två stycken anonyma användare som "råkat" registrera sig samma helg är så mycket för vätskekylt att man skulle kunna tro att ni är samma person :lol: .
Så länge ni inte kan visa vilka ni är så kliver jag åt sidan i den här diskussionen.
Tack
Torbjörn Olofsson
Lycksele
Senast redigerad av Tobbe O den sön okt 14, 2012 8:52 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende

Inlägg av Kadett4wd »

va spelar det för roll?
de kanske är kompisar, och då är det juh fortfarande 2 olika killar som gör sig hörda.
Jag tycker också det är konstigt att straffa ut nyare mopeder bara för de är vattenkylda.
eller missförstår jag om man tar typ en Derbi Senda eller nåt och bibehåller 50cc,, då får man inte köra stock klassen bara för den är vattenkyld?
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Herkules
För lite laddtryck

Inlägg av Herkules »

Tobbe O skrev:Jag tycker att det är märkligt att två stycken anonyma användare som "råkat" registrera sig samma helg är så mycket för vätskekylt.
Så länge ni inte kan visa vilka ni är så kliver jag ur den här tråden.
Tack
Torbjörn Olofsson
Lycksele
Ja du får väl tycka vad du vill. :wink:..Var o en har väl rätt att ha olika åsikter el hur?..Tänkte åka upp o köra nästa sommar ska se om man får ihop racern sin..Men hade tankarna på att ställa upp i 70cc med vätskekylt..men eftersom ni inte godkänner de så tycker jag de är lite synd..för de är ju trots allt en moped cylinder och inte en cross cylinder..
Mvh.
Tobbe O
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobbe O »

Kadett4wd skrev:va spelar det för roll?
de kanske är kompisar, och då är det juh fortfarande 2 olika killar som gör sig hörda.
Jag tycker också det är konstigt att straffa ut nyare mopeder bara för de är vattenkylda.
eller missförstår jag om man tar typ en Derbi Senda eller nåt och bibehåller 50cc,, då får man inte köra stock klassen bara för den är vattenkyld?
Nä kadetten, man får köra med nya mopeder i promod.

Där är det ingen skillnad mot i söder där du också hamnar i promod med en nyare moppe.
Herkules
För lite laddtryck

Inlägg av Herkules »

De fanns vätskekylda cylindrar 50cc redan på 60-70 talet.. :hey: ..
Herkules
För lite laddtryck

Inlägg av Herkules »

:hihi:
Senast redigerad av Herkules den sön okt 14, 2012 9:10 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Zeta
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Zeta »

Tänk att det skall vara så svårt att svara på hur man tänkte då man skrev reglerna, jag är inte ute efter att kritisera eller förändra något.
Det enda jag undrar över är mina två frågor, men den här debatten handlar om en massa annat än det jag efterfrågade.

Var du med att utforma reglerna ? så kan väl du enkelt svara på varför man inte får köra med en 80tals mopedmotor med vätskekyld cylinder. Eller någon annan på det här forumet som har varit med i regelverket.

Känner ett visst motstånd här på forumet att få svar på frågorna, varför är det så ?

Eller är det så att jag "slog huvudet på spiken" i inledningen på mina frågor ? :hihi:

Trist utveckling på tråden :(
Tobbe O
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobbe O »

Om det gynnar sporten på så sätt att fler kommer och kör så kanske vi får ta en diskussion om att tillåta vätskekylning i alla klasser, men jag bestämmer inte det

Herkules: Jag bygger en 80cc maskin som kanske är klar till nästa sommar, fs1an får nog vara som den är nu när den fungerar så bra.
Herkules
För lite laddtryck

Inlägg av Herkules »

Tobbe O skrev:Om det gynnar sporten på så sätt att fler kommer och kör så kanske vi får ta en diskussion om att tillåta vätskekylning i alla klasser, men jag bestämmer inte det

Herkules: Jag bygger en 80cc maskin som kanske är klar till nästa sommar, fs1an får nog vara som den är nu när den fungerar så bra.
Hej..Ja de tycker jag låter som en bra ide Tobbe..
Ok! Sedär.De ska bli intressant o få se den 80cc i action :wink: ..Jo mycket vill ha mer vet hur de är :lol..Du får ställa undan fs1an i tanke på alla skalper du tatt med den.. :thumbright:
Tobbe O
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobbe O »

Zeta skrev:Tänk att det skall vara så svårt att svara på hur man tänkte då man skrev reglerna, jag är inte ute efter att kritisera eller förändra något.
Det enda jag undrar över är mina två frågor, men den här debatten handlar om en massa annat än det jag efterfrågade.

Var du med att utforma reglerna ? så kan väl du enkelt svara på varför man inte får köra med en 80tals mopedmotor med vätskekyld cylinder. Eller någon annan på det här forumet som har varit med i regelverket.

Känner ett visst motstånd här på forumet att få svar på frågorna, varför är det så ?

Eller är det så att jag "slog huvudet på spiken" i inledningen på mina frågor ? :hihi:

Trist utveckling på tråden :(
När vi började med reglementet så var dom flesta förarna plus lite annat folk med, våran tanke var väl att hålla det lite på en "veterannivå" och vi tittade på vilka moppar som fanns i närheten och vad som var med på provtävlingen hösten -10

Och ut efter det så skapade vi vårat reglemente utan vattenkylda cylindrar.

Om du "slog huvudet på spiken" vet jag inte, men av vad jag läste i ditt första inlägg så tror jag att du vet att Magnus har köpt ett par 4v1 cylindrar för när jag läser det
så känns det som det är riktat mot honom.
Tobbe O
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobbe O »

Herkules skrev:
Tobbe O skrev:Om det gynnar sporten på så sätt att fler kommer och kör så kanske vi får ta en diskussion om att tillåta vätskekylning i alla klasser, men jag bestämmer inte det

Hej..Ja de tycker jag låter som en bra ide Tobbe..
Ok! Sedär.De ska bli intressant o få se den 80cc i action :wink: ..Jo mycket vill ha mer vet hur de är :lol..Du får ställa undan fs1an i tanke på alla skalper du tatt med den.. :thumbright:
Att ställa undan fisettan kommer inte på fråga :lol:
Skriv svar