Sida 41 av 51

Postat: fre dec 11, 2009 2:23 pm
av JohanK
Varför?, inte nöjd med Vemset?

Postat: fre dec 11, 2009 2:30 pm
av Johnny H
JohanK skrev:Varför?, inte nöjd med Vemset?
Jag är ganska nöjd med mitt VEMS.
Tycker att det är riktigt funktionellt och prisvärt.

Men nästa version av motorn är betydligt dyrare att haverera,
så jag känner att ett sprut som min mappare (RoggaH på Motornord)
kan utan och innan, i sömnen om det behövs, är att föredra.

Dessutom är Motornord grabbarna så jäkla bra att ha att göra med att man vill ha ett bara för det!

Postat: fre dec 11, 2009 4:04 pm
av micke999
Johnny H skrev:
micke999 skrev:vad har du för sprut nu?vad vill du byta till?
Jag åker med ett VEMS just nu.
Men jag vill byta till ett Link G4 istället.
låter som ett bra val :thumbright:

Postat: ons dec 16, 2009 7:03 pm
av Johnny H
Mikael Walter från Östersund svängde förbi mig härom dagen.
Han tog med block och kolvar/stakar till SIMO i Östersund.
Där ska blocket borras med stressplatta till rätt cylinderdiameter, kolvringar filas in, och lagerlägena ar borras.
Sen riktplanas blocket innan dom monterar ihop bottendelen åt mig.
Kommer att bli jättebra!

TACK Micke W för hämtningen av delarna!
:)

Postat: tor dec 17, 2009 12:01 am
av Dallleee
Kommer bli jättebra de här. När ska vi riva mercan da? :)

Postat: tor dec 17, 2009 9:29 am
av Johnny H
Dallleee skrev:Kommer bli jättebra de här. När ska vi riva mercan da? :)
Var sak har sin tid. ;)

Postat: fre jan 08, 2010 5:19 pm
av Johnny H
Idag har Dalle monterat tillbaka intercoolern igen. Mkt snällt av honom.
Antagligen börjar vi riva ur motorn nästa vecka.
Måste ju börja fixa nu så man hinner klart till sommaren.
Massa småsaker tar ju en evighet...

Har även varit till Östersund och lämnat in en beg topp packning till SIMO som dom behövde för att kunna stresshona blocket.
Så med lite tur så är 2,5 bottendelen snart klar också. :)

Postat: fre jan 08, 2010 9:14 pm
av Dallleee
Johnny H skrev: Antagligen börjar vi riva ur motorn nästa vecka.
Vadå antagligen? Klart den kommer att åka ur, jag ha ju ändå inge vettigt å göra på kvällarna :)

Postat: tis jan 19, 2010 7:23 pm
av Johnny H
Idag började jag riva ur VEMSet ur bilen.
Ska vara ute innan fredag.

Hörde även efter med SIMO hur långt dom hunnit.
Dom väntade bara på att stressplattan skulle bli klar så skulle dom köra på med motorn sen.

Dessutom har ZF lådan kommit hem.
Ska ta tag i låd bekymmret så snart jag orkar.
Känns som det kommer att vara mödan värt.
Och jag skulle inte bli förvånad om man hade åkt flera tiondelar snabbare med ZF lådan istället för orginal Getragen!

Postat: ons jan 20, 2010 8:39 am
av RoGGaH
Låter fint Johnny!

Tror det blir kanon med Zf lådan.

Nu är det bara att jobba på :D

Förresten vad är det för bakaxel utväxling i Ziggen ?

Postat: ons jan 20, 2010 9:40 am
av Johnny H
3,27 tror jag det var. Måste kolla upp det....

Postat: ons jan 20, 2010 10:15 am
av Turbokoftan
Det kommer bli kanon. Vilken zf är det du skall köra med? tds?

Postat: ons jan 20, 2010 10:26 am
av Johnny H
Turbokoftan skrev:Det kommer bli kanon. Vilken zf är det du skall köra med? tds?
Nej fan... 328/M3 såklart. Vill gärna ha någon nytta av 1an också. ;)

Postat: ons jan 20, 2010 11:28 am
av Turbokoftan
Kanon! Då kommer det nog bli så bra det kan bli för schyssta tider senare =)

Heter den lådan 098?

Min heter 097, verkar som den satt i 325/525 i första årsmodellen med m50 (-91).

Postat: ons jan 20, 2010 11:46 am
av Johnny H
Nummret på sprängkåpan slutar på 097