Sida 41 av 53
Postat: mån jul 19, 2010 2:35 pm
av sleeper pv
Min gamla VEGLIA varvräknare som satt i panelen fungerade inte med signalen från MS. För att utesluta signalfel testade jag med en Autometer mätare och den fungerade. Autometermätaren var dock 5" och hålet i panelen bara 80 mm.....Hmmmm. Jonas Back hade dock ett tips jag testade.
Plockade isär Veglian ( var inte helt enkelt då man fick bryta isär sargen för att kunna dela den ):
Sedan lödde jag fast den GULA kabeln ( signal ) EFTER motståndet som satt där istf FÖRE:
Och ta mig tusan hade inte Jonas rätt!!!! Nu fungerar den gamla VEGLIAN med varvräknarsignalen från MS

.
TACK JONAS

Postat: ons jul 21, 2010 3:44 pm
av sleeper pv
Blir rätt mkt värme som bekant av en turbo samt grenrör, särskillt i båten då den laddar mycket och långa stunder. Har monterat lite värmeskyddande plåtar för att spara tändkablar samt tändspole:

Postat: ons jul 21, 2010 3:45 pm
av sleeper pv
Postat: ons jul 21, 2010 3:47 pm
av sleeper pv
innan jag kan måla kanten nedanför den röda randen var jag tvungen att plasta lite gamla skador. mycket slipa. plasta, slipa, spackla och slipa blire......:
Nästa uppdatering så kommer HELA båten vara målad över relingslisten, blir spännande att se resultatet.....
//F.
Postat: ons jul 21, 2010 5:51 pm
av peppe
Snälla Freddan, jag och Micke vill att du ska kapa bulten som håller i värmeplåten på andra bilden, annars så är det full pott som vanligt

Postat: ons jul 21, 2010 8:52 pm
av RoGGaH
Ser ju kanon ut Freddan

Postat: ons jul 21, 2010 9:12 pm
av sleeper pv
Peppe: Kapa bulten? ALDRIG!!!!!! Vet du hur dyr den var!!!!!
//F.
Postat: ons jul 21, 2010 9:23 pm
av sleeper pv
Postat: tor jul 22, 2010 11:44 am
av Tobias Lindqvist
ser förjävla bra ut måste jag säga .. vart lägger du i den när du är ute å testar ??
Postat: tor jul 22, 2010 1:15 pm
av DRIVERINBLACK
ett tips är att linda grenröret med värmebandage. så slipper du problem med värmen sedan. på hojen funkar de klockrent

Postat: tor jul 22, 2010 4:31 pm
av sleeper pv
Jo visst skall grenröret lindas vid ett senare tillfälle. Det är dessutom ett regelkrav så det har jag planerat redan serru. Dessa värmesköldar räcker dock för tillfället när jag testar i viken.
Appropå tester så äre snart dags att se om jag hittar nå mer fart. kommer prova lite olika proppar nästa vecka.
//F.
Postat: mån jul 26, 2010 9:11 pm
av sleeper pv
Huven på båten var tvådelad och öppnades och varsin sida. Den var försedd med diverse fula scoop och lagningar samt ett gigantiskt hål från diverse avgasystem.
Här är några av bitarna jag kapat bort för att få den att passa med mitt turbosystem:
de bitar som var hela och gick att använda monterades på båten och skruvades fast i en träram för att behålla sin position:

Postat: mån jul 26, 2010 9:13 pm
av sleeper pv
kapade till en passbit från en glasfiberplatta:
här är passbiten fastskruvad i resten av pusselbitarna:

Postat: mån jul 26, 2010 9:16 pm
av sleeper pv
plastade först alla skarvar på undersidan och sedan på ovansidan ( på bilden ):
Nästa steg är en "bula" för gasstaget, fylla igen hålet efter det gamla fula scoopet samt att lägga i bitar i bakkant där sargen saknas. Sist när huven är "hel" och någorlunda stabil kommer jag kapa upp hålet för det nya scoopet och plasta fast det.
Som man ser på bilderna så saknas ena hörnet på huven. Det SKA vara så för där kommer Turbo, wastegate och avgassystemet att sitta.
Forts följer......
Postat: sön aug 01, 2010 9:40 pm
av sleeper pv