Sida 43 av 51
Postat: ons maj 19, 2010 6:38 pm
av Johnny H
Idag beställde jag lite delar igen.
Nytt Link sprut (än fast jag får låna ett VEMS om jag vill) .
Triggerskiva och givare blev det också.
Dock så glömde jag att beställa lamellen jag behöver, men jag ska ändå balansera upp svänghjulet osv först.
Känns som det börjar bli bråttom att hinna allt innan EDPS i Sundsvall.
Som vanligt ett STORT tack till Motor Nord för exemplarisk service!
Postat: tor maj 20, 2010 7:00 am
av RoGGaH
Grejerna har inte gått iväg än så slå en signal så skickar vi med en lamell om du vill.
Postat: tor maj 20, 2010 8:01 am
av Johnny H
Nu har jag ringt och beställt lamell också.

Postat: tor maj 20, 2010 12:01 pm
av Perkele70
kardan balansering finns i ö-vik!500kr för balansering!
Postat: tor maj 20, 2010 12:20 pm
av Johnny H
Kan han balansera svänghjul också??
Postat: tor maj 20, 2010 1:03 pm
av JohanK
Har du haft problem med 404-lådan eller byter du för att ändra utväxling?
Postat: tor maj 20, 2010 1:54 pm
av Johnny H
JohanK skrev:Har du haft problem med 404-lådan eller byter du för att ändra utväxling?
Jag är övertygad om att växellådan redan förra året låg på gränsen av vad den pallar för.
Lika bra att byta INNAN man rasar den.
Men en lika stor anledning till bytet är att MB's lådor är notoriskt svåra att växla SNABBT med. Man missar växlar osv..
Och det gillas icke av mig.
Därför gör jag en enkel och bra lösning på båda problemen. Byter låda.

Postat: tor maj 20, 2010 5:00 pm
av JohanK
Får du upp bimmerlådan utan att modda tunneln eller är det fram med vinkelharry som gäller?
Har också märkt att den är svårväxlad, speciellt eftersom slagen är så långa, och med tanke på mekanismen går det ju inte att bygga en shortshift heller.
Postat: tor maj 20, 2010 5:29 pm
av Johnny H
JohanK skrev:Får du upp bimmerlådan utan att modda tunneln eller är det fram med vinkelharry som gäller?
Har också märkt att den är svårväxlad, speciellt eftersom slagen är så långa, och med tanke på mekanismen går det ju inte att bygga en shortshift heller.
Jag har inte kollat, men passar det inte så gör jag plats!
Postat: tor maj 20, 2010 8:45 pm
av Johnny H
Någon som kommer ihåg vilket håll drevet på vevaxeln ska sitta?

Postat: fre maj 21, 2010 8:45 am
av Johnny H
Självklart hade jag inte fått allt jag beställde från MB.
Så nu väntar jag igen då.....
Postat: mån maj 24, 2010 4:27 pm
av Johnny H
Idag har Wittman fått nya gula sportiga fjädrar och C32 bromsar fram.
Postat: mån maj 24, 2010 7:36 pm
av Turbokoftan
Vart är "Gilla-knappen"?

Härligt att det går framåt, men vad är det för Admiral du skruvar i?
Postat: mån maj 24, 2010 7:59 pm
av Dallleee
De är hans cruisar bil, håller på att få sig en V8 å automatlåda.
Hoppas att resten av grejerna t 2,5:an komma imorn så han kan få ihop bottendelen.
JOHNNY!! Du måste ringa Franzens imorn ang toppen!
Postat: mån maj 24, 2010 8:27 pm
av GordonE
Hejsan!
Lägg på en rem nu så att det blir lite kört i sommar!
Angående växellådsinstallation så måste man höja kardantunneln en del, men det är helt klart värt ingreppet när man väl har en fungerande växellåda! Sen måste kardan längas lite med.
Är det planerat att bänka maskin när den är klar??
Mvh Gordon