Sida 43 av 62
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tor mar 28, 2013 12:16 pm
av Timsan
Fint som attan!

Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tis apr 09, 2013 11:14 am
av knotan
sidoprojekt.. 6 sitisig subbba..

[/
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tis apr 09, 2013 12:18 pm
av Peter schmidt
Där bak tänker inte jag sitta i allafall

Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tis apr 09, 2013 6:17 pm
av fugazi
Otäckt att bli påkörd bakifrån, om det sitter barn i "krockzonen".
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tis apr 09, 2013 8:28 pm
av knotan
i en sån här plåtburk spelar det nog mindre roll vart man sitter vid eventuell krock . man ligger illa till oavsett i en japansk bil:P
å med tanke på att det är dragkrok på bilen så är det nog bland dem säkrare platserna ändå..
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tis apr 09, 2013 8:49 pm
av knotan
går frammåt med starten, ett testdrev vattenskuret att provmontera med, kommer nog bli galant, tetsat att skära några drev i 16mm hardox, går dem åt för fort får jag ordna i härdbart material...
sen två nya lager tiill vxlådan beställlda, som tur var så fanns SKF orginal nuffror kvar på lagrena så bara knalla in å beställa nya
i övrigt hitttade vi lösning problemet med varför den varit trögväxlad,
växlingshuset (skruvade delen längst bak på lådan) har slagit sej några tiondelar, så axlarna kärvade, fick brotcha upp kanalerna för växlingsförarna några hundradelar med en ställbar brotch, sen gick dem som lite lättare
testkörning av kuggen i 4m stål, blir som sagt å svarva om gamla "hubbben" å köra med 16mm hardox i det riktiga drevet.

Lola t91--- alfapowerd
Postat: ons apr 10, 2013 5:37 am
av Helicon
Knotan, du skämtar väl när du säger att du ska sätta barnet i deformationszonen?
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: ons apr 10, 2013 7:18 am
av knotan
Jag avvaktar på svar Ang det från tekniska på sbp. Om det är godkänt där så lär jag regga den som 6-7 sitsig... Får återkomma närdet är utrett... Har bara alla barnen samtidigt ett par dagar i månaden så ingen panik igentligen. Mest en kul grej å se om det funkar... Men med tanke på hur extrasäten ser ut i dem flesta moderna citybilar så känns subarun överlägset säkrare...
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: ons apr 10, 2013 7:18 am
av knotan
Jag avvaktar på svar Ang det från tekniska på sbp. Om det är godkänt där så lär jag regga den som 6-7 sitsig... Får återkomma närdet är utrett... Har bara alla barnen samtidigt ett par dagar i månaden så ingen panik igentligen. Mest en kul grej å se om det funkar... Men med tanke på hur extrasäten ser ut i dem flesta moderna citybilar så känns subarun överlägset säkrare...
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: ons apr 10, 2013 8:04 am
av fugazi
knotan skrev:Men med tanke på hur extrasäten ser ut i dem flesta moderna citybilar så känns subarun överlägset säkrare...
Säkrare, men fortfarande usel....

(Tyvärr)
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: ons apr 10, 2013 11:08 am
av c311com
Sossecontainern från Hisingen hade ett uppfällbart baksäte som tillbehör.
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: ons apr 10, 2013 11:12 am
av c311com
knotan skrev:går frammåt med starten, ett testdrev vattenskuret att provmontera med, kommer nog bli galant, tetsat att skära några drev i 16mm hardox, går dem åt för fort får jag ordna i härdbart material...
sen två nya lager tiill vxlådan beställlda, som tur var så fanns SKF orginal nuffror kvar på lagrena så bara knalla in å beställa nya
i övrigt hitttade vi lösning problemet med varför den varit trögväxlad,
växlingshuset (skruvade delen längst bak på lådan) har slagit sej några tiondelar, så axlarna kärvade, fick brotcha upp kanalerna för växlingsförarna några hundradelar med en ställbar brotch, sen gick dem som lite lättare
testkörning av kuggen i 4m stål, blir som sagt å svarva om gamla "hubbben" å köra med 16mm hardox i det riktiga drevet.

Jag undrar vilken diameter du har på svänghjulet och vilken startmotor du använder? Hade tänkt att använda en 24v V6 men behöver minska höjden.
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tor apr 11, 2013 7:33 pm
av Pimplaren
c311com skrev:Sossecontainern från Hisingen hade ett uppfällbart baksäte som tillbehör.
Tänkte säga detsamma, sur45 har extrasäten i skuffen!

Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tor apr 11, 2013 10:38 pm
av knotan
Jag undrar vilken diameter du har på svänghjulet och vilken startmotor du använder? Hade tänkt att använda en 24v V6 men behöver minska höjden
svänghjulet har en totaldiameter på 230mm, startdrevet håller nu totaldiameter 42mm.
starten är en "standard" start (sitter samma start på mängder av bilar men med lite olika utforming/fästen/startdrev , självaste splinesaxeln och storleken ska nog vara samma i övrigt mellan olika modeller, "lucas - LRS608" är den märkt, lite googlande på det sp hittar du nog vad du söker
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: fre apr 12, 2013 6:20 am
av jol
Pimplaren skrev:c311com skrev:Sossecontainern från Hisingen hade ett uppfällbart baksäte som tillbehör.
Tänkte säga detsamma, sur45 har extrasäten i skuffen!

Jag hade en Audi 100 -91 som också hade det. Och en Saab v4 kombi
Knotan är det inte bättre att startmotordrevet är mjukare än startkransen, som är enklare att byta tänkte jag. Inte nu mässing direkt men du förstår nog
