Sida 44 av 132

Postat: mån jul 05, 2010 5:44 pm
av Jens Gustavsson
jag har börjat knåpa på olje kåpan under motorn i kväll.

jag hann också provtrycka div system i söndags och få till data programen till logning och så. kan tillägga att KL racings mätare som jag ny köpt visade väldigt exakt laddtryck (innom 0.1bar hela vägen från 0.0 bar till 2.0bar) och temp mätaren kändes stabil också.

har renoverat bromsar och el på släpen också.

blir skönt att vila upp sig på tävlig sen till helgen :)

Postat: mån jul 05, 2010 6:51 pm
av Kadett4wd
Jens Gustavsson skrev: kan tillägga att KL racings mätare som jag ny köpt visade väldigt exakt laddtryck (innom 0.1bar hela vägen från 0.0 bar till 2.0bar) och temp mätaren kändes stabil också.

:)
kan man iaf inte säga om hans avgastempmätare.
Den åkte i bingen.
Gav inte ens utslag på tomgång, och på full mutter ca 400 grader.
bytte mätare och fick 350 grader på tomgång och ca 700 grader på fullt ös.

Orka inte ens reklamera den.

Postat: mån jul 05, 2010 7:25 pm
av Jens Gustavsson
vad gällande avgastemp så har också givaren väldigt stor betydelse men om man bara jämför mot sig själv så har man hjälp av dem hur som helst.

jag kör bara 1.5mm industri givare med 3.0mm instick då får man ca 100-200 grader högre temp pågrund av att givaren inte kyls lika mycket av grenröret sen är de väldigt snabba också.

fins riktiga race givare med fina värmetåliga kablar också, men räkna med 1500kr bara för givaren med kabel :thumbdown:

Postat: mån jul 05, 2010 10:00 pm
av The
Jens Gustavsson skrev:jag hann också provtrycka div system i söndags och få till data programen till logning och så. kan tillägga att KL racings mätare som jag ny köpt visade väldigt exakt laddtryck (innom 0.1bar hela vägen från 0.0 bar till 2.0bar) och temp mätaren kändes stabil också.
Vad kollade du mätaren mot?

Postat: mån jul 05, 2010 10:02 pm
av Jens Gustavsson
jag förstod att nån skulle svara så på detta forum haha !
en digital pelle w mappsensor. och nej den är inte kalibrerad mot nån annan ännu värre grej :)

jag har så jag kan låna en 20K kronors tryck testare som visar 0.01bar mellan 0-25 bar med 0.02 bars nogranhet eller nå liknande, men det är inte så noga :) jag har också testat pelle w mapsensor mot lite värre industri manometrar som jag har i garaget.

Postat: tis jul 06, 2010 7:19 pm
av Jens Gustavsson
vi har provkört lite nu på 1.25 bar.

ca 1.05 G i starten och noll hundra på 3.9 sek.

Postat: tis jul 06, 2010 8:22 pm
av buddha
Bådar gott
det är bara å krana på lite pulver...

Postat: ons jul 07, 2010 1:55 pm
av Jens Gustavsson
den känns trött efter ca 5 meter men det klipper iväg rätt hårt i starten nu iallafall.

jag närmar mig G kraften som gat 142 gav som bäst på opreppad asfalt, men det känns att det går att åka fortare helt klart. man ser också att det va betydligt mycke mer effekt i 142 men det är ju ingen nyhet heller.

tror 60 foten vart 1.75 sek? ok för lågt laddtryck och oprepad asfalt, conny som åkte med på golvet tyckte det betta bra haha.

de nya däcken va ett stort lyft också.

ruskigt fränt med automat det suger så jäkla långt innan man behöver växla :thumbright:

Postat: ons jul 07, 2010 8:15 pm
av Kadett4wd
Jens Gustavsson skrev: noll hundra på 3.9 sek.
Det lät slött, måste vart ett rejält grodhopp.
krana på mera =)

Postat: ons jul 07, 2010 8:36 pm
av Jens Gustavsson
Kadett4wd skrev:
Jens Gustavsson skrev: noll hundra på 3.9 sek.


Det lät slött, måste vart ett rejält grodhopp.
krana på mera =)


jo den va seg från 20 km/t upp :hihi: men nä inte direkt ett grodd hopp som med manuell låda mer bara mindre vrid mot drivaxlarna då statorn varvar upp och låser convertern.

men 1.75 60 fot är ändå skapligt med förhållandena som råder

:thumbright:

ser man på G tech reporna mellan 142 och vegan så är det som ett race i en fast and the furios film den ena kör om den andra flera gånger redan före hundra :hihi:

Postat: ons jul 07, 2010 9:08 pm
av buddha
mera mos bara då ordnar sig allt skall du se :hihi:

Postat: ons jul 07, 2010 9:13 pm
av Roger Berglund
klarade inte stövarn av 0-100 km/h på 4,1 med sin orange fara?
så du får vrida på lite mer nu jensa :)

Postat: ons jul 07, 2010 9:34 pm
av Jens Gustavsson
Roger Berglund skrev:klarade inte stövarn av 0-100 km/h på 4,1 med sin orange fara?
så du får vrida på lite mer nu jensa :)

varför? jag ligger ju före :) man behöver ju bara vinna med en halv meter sen när han trimmat vidare så ökar jag bara trycket 0.1 bar igen :hihi:

jag har en noll hundra med g mätaren på 2.8 sek på 142 på klistrat underlag då jag körde en låg elva. jag hadde då 1.25G på ettan. hur fort det gick noll hundra på min bästa 10.61 vet jag inte?


jag har inte bråttom att köra fort (även om folk flinar på läktaren) vi börjar med 1.25 bar på fredag sen om det känns "rätt" så laddar vi på mer, men turbon ballar ur över 1.8 bar så mer tryck än det blir det inte.

mer tryck/effekt kommer dock då andra steget kommer på plats i den nya motorn som ska byggas i vinter, va så säker haha!

eventuellt kommer jag att testa en HX35 med lite större avgas proppeller senare i sommar på denna motor.

Postat: tor jul 08, 2010 9:06 am
av T-27
(även om folk flinar på läktaren)
Jens ! man får aldrig bry sig i vad Folk på Läktaren tycker och tänker :?
För tänk på att du är ute på Banan och "Experterna" på Läktaren dom sitter där dom sitter av nån anledning :wink:
Varje gång man kommer till Start på banan är en liten seger :thumbright:
Lycka till i Helgen

// Mats

Postat: tor jul 08, 2010 9:48 am
av Evert
Håller tummarna att det inte havererar nått under fredagen (eller under hela helgen ) så man får se den köras på¨lördagen :thumbright:
kommer upp som hang around under lördagen, Lycka till 8)