
Projekt ascona V8
- MB 4 ME
- Forumsberoende
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
- Ort: lappstockholm,Lycksele
ser mycket myndigt ut!! Förresten, den gamla motorn...Går den å på alkohol? Tänkte mest på flaskan som stog på uppepå motorn....hehe 

Dieselsmoke, powersmoke
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837
MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Nej dom ädla dryckerna sparas till den nya motorn =)
Jens: Jag brukar förknippa turbo installationer med elektroniska sprut, men förgasare kan man ju köra så klart med fördel =)
Vi ska då testa detta först.... sen vet man aldrig vad som händer.
Personligen förknippar jag turbo med en lite tråkig motor karaktär, fick det bevisat igen nyligen när jag provkörde nya Polaris Dragon turbo, totalt utan körglädje, inget gas svar, behövde långa sträckor för att bygga ladd. Felkonstruerat antagligen?
mvh

Jens: Jag brukar förknippa turbo installationer med elektroniska sprut, men förgasare kan man ju köra så klart med fördel =)
Vi ska då testa detta först.... sen vet man aldrig vad som händer.
Personligen förknippar jag turbo med en lite tråkig motor karaktär, fick det bevisat igen nyligen när jag provkörde nya Polaris Dragon turbo, totalt utan körglädje, inget gas svar, behövde långa sträckor för att bygga ladd. Felkonstruerat antagligen?
mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
www.teamascona.se
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 43
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 6:26 am
- Ort: Stingray Hill
- Kontakt:
Det kallas "Lyckseleturbo"!!Jens Gustavsson skrev:sälj 14:76kompressorn sen dit med dubbla 80-90mm turbos
De ska starta ett nytt forum som heter LTS,,,,,,,,och vara nyktra hädanefter,,,,,,för det finns en member i teamet som slukar all alkohol de kommer över....
Jens/ kör ifrån dem - så tror de på Ditt koncept
Lappland/ Ball och Kul teknisk utmaning- Hur det funkar med 1800 hk på gatan märker Ni inom kort.-lycka till
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
2QIK4U skrev:Det kallas "Lyckseleturbo"!!Jens Gustavsson skrev:sälj 14:76kompressorn sen dit med dubbla 80-90mm turbos
De ska starta ett nytt forum som heter LTS,,,,,,,,och vara nyktra hädanefter,,,,,,för det finns en member i teamet som slukar all alkohol de kommer över....
Jens/ kör ifrån dem - så tror de på Ditt koncept
Lappland/ Ball och Kul teknisk utmaning- Hur det funkar med 1800 hk på gatan märker Ni inom kort.-lycka till
Det sitter nog inte i effekten i Asconan så mycke skulle jag tro, fan den optimala streetrace-motorn hitills är som den var i fjol tills motsatsen är bevisad.
På gatan vinner oftast INTE den som har mest effekt utan den bil som har bäst chassi och en tillräckligt vass motor som är hållbar och lättkörd.
För att få förbätrade streetrace-egenskaper skulle nog nya toppar och lite finjusteringar i bänken räcka långt inför detta år, men nu blir det väl mer bana i sommar och då behövs mer motor kanske för att köra riktigt sjukt fort?
Men frågan är hur det korta och skokartong-liknande opel-karrossen/chassit trivs med 1800hk kompressor eller turbo HK på strippen?

Kanske inte den optimala kombinationen för varken street eller strip??
Men hårt kommer den att gå och rolig att se!

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Är du en bitter människa? Inte en gång har jag sett ett inlägg från dig som påvisar något possitivt om dessa grabbar som tog Södern med storm?2QIK4U skrev:[
Det kallas "Lyckseleturbo"!!
De ska starta ett nytt forum som heter LTS,,,,,,,,och vara nyktra hädanefter,,,,,,för det finns en member i teamet som slukar all alkohol de kommer över....
Jens/ kör ifrån dem - så tror de på Ditt koncept
Lappland/ Ball och Kul teknisk utmaning- Hur det funkar med 1800 hk på gatan märker Ni inom kort.-lycka till
Bra repotag i Street N Stripp, mycket trevligt. Lycka till 2009.
Mvh
peppe skrev:Är du en bitter människa? Inte en gång har jag sett ett inlägg från dig som påvisar något possitivt om dessa grabbar som tog Södern med storm?2QIK4U skrev:[
Det kallas "Lyckseleturbo"!!
De ska starta ett nytt forum som heter LTS,,,,,,,,och vara nyktra hädanefter,,,,,,för det finns en member i teamet som slukar all alkohol de kommer över....
Jens/ kör ifrån dem - så tror de på Ditt koncept
Lappland/ Ball och Kul teknisk utmaning- Hur det funkar med 1800 hk på gatan märker Ni inom kort.-lycka till
Bra repotag i Street N Stripp, mycket trevligt. Lycka till 2009.
Mvh
Haha, den var stygg.........mycke whiine tyck jag, kanske inte är så lätt att vara glad däre nere i södern när det regnar och vägverket tar trängselavgifter

Sedan så är det ju som du säger att en alltid kommer vara onyktrast
Senast redigerad av Schlorven den tis mar 04, 2008 12:33 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Rocken´n roll
Vi tror också på den gamla motorn på gatan, vi har den kvar och den är snart uppdaterad för vidare körning.Jens Gustavsson skrev:2QIK4U skrev: Det kallas "Lyckseleturbo"!!
De ska starta ett nytt forum som heter LTS,,,,,,,,och vara nyktra hädanefter,,,,,,för det finns en member i teamet som slukar all alkohol de kommer över....
Jens/ kör ifrån dem - så tror de på Ditt koncept
Lappland/ Ball och Kul teknisk utmaning- Hur det funkar med 1800 hk på gatan märker Ni inom kort.-lycka till
Det sitter nog inte i effekten i Asconan så mycke skulle jag tro, fan den optimala streetrace-motorn hitills är som den var i fjol tills motsatsen är bevisad.
På gatan vinner oftast INTE den som har mest effekt utan den bil som har bäst chassi och en tillräckligt vass motor som är hållbar och lättkörd.
För att få förbätrade streetrace-egenskaper skulle nog nya toppar och lite finjusteringar i bänken räcka långt inför detta år, men nu blir det väl mer bana i sommar och då behövs mer motor kanske för att köra riktigt sjukt fort?
Men frågan är hur det korta och skokartong-liknande opel-karrossen/chassit trivs med 1800hk kompressor eller turbo HK på strippen?![]()
Kanske inte den optimala kombinationen för varken street eller strip??
Men hårt kommer den att gå och rolig att se!
Nya motorn är mer något vi länge viljat prova och lära om. Optimalt... knappast, men vi ska prova och se vad vi kan få till.
Sen kommer vi att sätta upp den snällt till att börja med, några 1800hk är det inte tal om. Vi siktar väl på ca 500hk mindre. Vad det blir får vi se.
11.4% överdrivning blir det till att börja med.
Det som händer nu är att vi beställt delar från USA som saknas, en topp är flödad hos Jens för att få se vad det var för grejjer.
Motorn ska gås igenom tvättas och sättas ihop igen i helgen.
...och för hoffas del är det väl bara att leta fram stora filen

mvh
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
www.teamascona.se
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 43
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 6:26 am
- Ort: Stingray Hill
- Kontakt:
Ingen fara dezzzan....på korrekt svenska heter det "ytterfilen" och det är som Du känner till bäst Ni tejpar fast förardörrren ordentligt så Ni inte får en förkyld chaufför när jag blåser förbi......synd att Ni inte vågade Er på ett matchrace,,,,men det kommer tids nog.....
en roligare fråga,,,,Hur kan jag lägga in en bild här inne??
mvh R
en roligare fråga,,,,Hur kan jag lägga in en bild här inne??
mvh R
Klart det ärJens Gustavsson skrev:Kanske inte den optimala kombinationen för varken street eller strip??


1,22 5,29 210
www.Eliassons.info (trimm&tuning av LT och LS motorer)
www.Eliassons.info (trimm&tuning av LT och LS motorer)
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: tis mar 13, 2007 12:03 am
- Ort: dalarna
Hur går bygget? nyfiken 

Filthy Hands CC / Filthy Hands Tattoo
Volvo V70 2,4T - 02
Ford Country Sedan - 64
Tidigare
Pontiac Lemans 4dr HT - 66
Chevrolet Nova SS - 65
http://www.garaget.org/Puchis" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo V70 2,4T - 02
Ford Country Sedan - 64
Tidigare
Pontiac Lemans 4dr HT - 66
Chevrolet Nova SS - 65
http://www.garaget.org/Puchis" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack nighttrain, och lycka till själv!Puchis skrev:Hur går bygget? nyfiken
Bygget går sakta framåt, vi väntar på delar..
men motorn är urplockad igen och ett extra kryss kil spår ska fräsas i veven för hubben till kompressordrevet.
Vi håller även på med torrsumps tråget som ska kapas nertill och göras öppningsbart, blir även en våtsumpsdel då vi vill köra med det i första hand.
I övrigt funderas det mest, bla på hur vi ska få ner bränsle förbrukningen på ett bra sätt, dessa motorer slukar bränsle. Varför?
Nån typ av radikal magring behövs. Om det går?
Kunde man få ner förbrukningen till 10-15L/mil skulle det va bra.
Ideer och information om hur man skulle kunna lösa det är välkommna.
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
www.teamascona.se