Wittmann - MB 190 16V Tack för året som varit Motor Nord!
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Var ner till Motor Nord igen idag. Sen ner som vanligt!
Kompenserade mig lite genom att skruva V8 turbo istället.
Kommer att bli grym den där Datsunen!
Funkade lite bättre nu iaf.
Maxade ur HX40in på 588,5hk och 697nm.
Lagom alltså.
Ska bli skoj att se hur den går med Billeten.
RoggaH och Jouni..... NI ROCKAR!
Kompenserade mig lite genom att skruva V8 turbo istället.
Kommer att bli grym den där Datsunen!
Funkade lite bättre nu iaf.
Maxade ur HX40in på 588,5hk och 697nm.
Lagom alltså.
Ska bli skoj att se hur den går med Billeten.
RoggaH och Jouni..... NI ROCKAR!

/Johnny Häggblad
Grattis
Kul att det börjar funka för dig

Kul att det börjar funka för dig
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- Perkele70
- Forumsberoende
- Inlägg: 1058
- Blev medlem: sön maj 06, 2007 9:48 am
- Ort: ELDSMARK /GIDEÅ /ÖRNSKÖLDSVIK
talade m johnny ikväll då satt han och Dallee å väntade på boxering....dom skulle in å tanka E85 och prova lite...bilen va visst vild!men så hände det visst nått...pooooof fräs....och så gick den på 3 cyl!Men som johnny är en kille med få bekymmer så sa han att äh,sliter av toppen...d e fort gjort!hoppas du får ihop bilen till lördagen! 

har inga roliga bilar!;)
Det är effekt på hjulen.
Vad det blir i motorn har jag inte en aning om.
Ang turbon så har jag inte mätt upp turbon,
men jag tror den är 60mm in och har ett 19 hus.
Turbokoftans gamla snurra!
Och som Palle sa så har den fått en liten driftsstörning nu.
Ska riva idag och kolla varför packningen gick.
Har mina misstankar om "oringningen" men vi ser väl...
Ska beställa en packning NU så den finns hemma asap.
Men vet nån var man kan hitta en Metall packning till dessa motorer?
Ett tips som leder till en lösning belönas med en pizza!

Ang turbon så har jag inte mätt upp turbon,
men jag tror den är 60mm in och har ett 19 hus.
Turbokoftans gamla snurra!
Och som Palle sa så har den fått en liten driftsstörning nu.
Ska riva idag och kolla varför packningen gick.
Har mina misstankar om "oringningen" men vi ser väl...
Ska beställa en packning NU så den finns hemma asap.
Men vet nån var man kan hitta en Metall packning till dessa motorer?
Ett tips som leder till en lösning belönas med en pizza!

/Johnny Häggblad
niclas_ab skrev:Häftigt!Detta var alltså på macksoppa? samt vi vilket laddtryck? mättes något avgasmottryck?
E85 och 1,8bar.
Vi mätte inget mottryck eftersom det inte är intressant för mig att veta.
Inga hårdvaruändringar ska göras ändå, förutom att byta turbo när den kommer hem igen.
Försöker hitta någon som kan panik tillverka en kopparpackning nu men det verkar gå dåligt.
/Johnny Häggblad
En intressant fråga är vad åker du för tändning på fullt ladd nu när ni mappa/bromsa? Min polare som bromsa sin 2,5 16v bromsa på bf98 och blygsamma 15grader på fullt ladd. Han är sugen på byta spridare soppa pump o bromsa igen men är lite skeptiskt till e85 så om jag kan lägga fram spec på din kanske han ändrar uppfattning och testar iaf!!
Grymma siffror iaf!!Grattis!!
Mvh Magnus
Grymma siffror iaf!!Grattis!!
Mvh Magnus
Magnus Sandberg (FD Bnippen här på sävarturbo)
Toyota Caldina GTT
"Det är billigt att trimma men det är dyrt att få det att hålla"
Toyota Caldina GTT
"Det är billigt att trimma men det är dyrt att få det att hålla"
Blygsam? Beror ju på vad fullt ladd är i och för sigbnippen skrev:En intressant fråga är vad åker du för tändning på fullt ladd nu när ni mappa/bromsa? Min polare som bromsa sin 2,5 16v bromsa på bf98 och blygsamma 15grader på fullt ladd. Han är sugen på byta spridare soppa pump o bromsa igen men är lite skeptiskt till e85 så om jag kan lägga fram spec på din kanske han ändrar uppfattning och testar iaf!!
Grymma siffror iaf!!Grattis!!
Mvh Magnus