Sida 47 av 51
Postat: mån jul 05, 2010 10:11 pm
av Turbokoftan
Oj snabba ryck, lycka till nu imorgon!
Postat: mån jul 05, 2010 11:13 pm
av Perkele70
när ska du va där?
Postat: tis jul 06, 2010 7:16 pm
av Johnny H
Var ner till Motor Nord igen idag. Sen ner som vanligt!
Kompenserade mig lite genom att skruva V8 turbo istället.
Kommer att bli grym den där Datsunen!
Funkade lite bättre nu iaf.
Maxade ur HX40in på 588,5hk och 697nm.
Lagom alltså.
Ska bli skoj att se hur den går med Billeten.
RoggaH och Jouni..... NI ROCKAR!

Postat: tis jul 06, 2010 7:30 pm
av Martin H
Fränt

vad har du för hx40?
Postat: tis jul 06, 2010 7:34 pm
av Mas_74
"Maxade ur HX40in på 588,5hk och 697nm"
Är detta effekt i motorn el på hjulen?
Om det är motor effekt vilken omräknings procent har du använt dig av?
Mvh Magnus
Postat: tis jul 06, 2010 7:46 pm
av Perkele70
bnippen skrev:"Maxade ur HX40in på 588,5hk och 697nm"
Är detta effekt i motorn el på hjulen?
Om det är motor effekt vilken omräknings procent har du använt dig av?
Mvh Magnus
den kördes i dynapac 3000 hos moto nord!Whp snackas det då!

Postat: tis jul 06, 2010 8:19 pm
av j björk
Grattis
Kul att det börjar funka för dig
Postat: tis jul 06, 2010 8:21 pm
av Kökarmicke
banan! De va mycket krut de ur en hx40! Trodde de där va typ max ur en liten hx50

Mått in?
Postat: tis jul 06, 2010 10:50 pm
av Perkele70
talade m johnny ikväll då satt han och Dallee å väntade på boxering....dom skulle in å tanka E85 och prova lite...bilen va visst vild!men så hände det visst nått...pooooof fräs....och så gick den på 3 cyl!Men som johnny är en kille med få bekymmer så sa han att äh,sliter av toppen...d e fort gjort!hoppas du får ihop bilen till lördagen!

Postat: ons jul 07, 2010 7:28 am
av Johnny H
Det är effekt på hjulen.

Vad det blir i motorn har jag inte en aning om.
Ang turbon så har jag inte mätt upp turbon,
men jag tror den är 60mm in och har ett 19 hus.
Turbokoftans gamla snurra!
Och som Palle sa så har den fått en liten driftsstörning nu.
Ska riva idag och kolla varför packningen gick.
Har mina misstankar om "oringningen" men vi ser väl...
Ska beställa en packning NU så den finns hemma asap.
Men vet nån var man kan hitta en Metall packning till dessa motorer?
Ett tips som leder till en lösning belönas med en pizza!

Postat: ons jul 07, 2010 2:36 pm
av niclas_ab
Häftigt!

Detta var alltså på macksoppa? samt vi vilket laddtryck? mättes något avgasmottryck?
Postat: ons jul 07, 2010 2:55 pm
av Johnny H
niclas_ab skrev:Häftigt!

Detta var alltså på macksoppa? samt vi vilket laddtryck? mättes något avgasmottryck?
E85 och 1,8bar.
Vi mätte inget mottryck eftersom det inte är intressant för mig att veta.
Inga hårdvaruändringar ska göras ändå, förutom att byta turbo när den kommer hem igen.
Försöker hitta någon som kan panik tillverka en kopparpackning nu men det verkar gå dåligt.
Postat: ons jul 07, 2010 5:54 pm
av Mas_74
En intressant fråga är vad åker du för tändning på fullt ladd nu när ni mappa/bromsa? Min polare som bromsa sin 2,5 16v bromsa på bf98 och blygsamma 15grader på fullt ladd. Han är sugen på byta spridare soppa pump o bromsa igen men är lite skeptiskt till e85 så om jag kan lägga fram spec på din kanske han ändrar uppfattning och testar iaf!!
Grymma siffror iaf!!Grattis!!
Mvh Magnus
Postat: ons jul 07, 2010 6:54 pm
av Stener
Grymma siffror

Riktigt bra service på MotorNord som vanligt
Nu har jag inte hängt med helt i tråden här men är detta fortfarande med oöppnad motor??
Kommer bli kul att se dig på lördag om du får till packningen.
Postat: ons jul 07, 2010 9:33 pm
av tomsan
bnippen skrev:En intressant fråga är vad åker du för tändning på fullt ladd nu när ni mappa/bromsa? Min polare som bromsa sin 2,5 16v bromsa på bf98 och blygsamma 15grader på fullt ladd. Han är sugen på byta spridare soppa pump o bromsa igen men är lite skeptiskt till e85 så om jag kan lägga fram spec på din kanske han ändrar uppfattning och testar iaf!!
Grymma siffror iaf!!Grattis!!
Mvh Magnus
Blygsam? Beror ju på vad fullt ladd är i och för sig