M V H Kristoffer
Kod: Markera allt
Rear Wheel Horsepower
Input the Weight and 1/4 mile Trap speed of your vehicle.
Our Calculator will generate its rear wheel horsepower.
Vehicle Weight
1095kg
1/4 Mile
Trap Speed
208km/t
Your Rear Wheel
Horsepower
is: 389whp
nu sitter de mönstrade DOT ET street som är ärliga 31x13" förr 32.5x14.2"Blom skrev:Grattis.
visst åkte du 32x14 slicks?
Vad åker du för utväxling och hur mycket varvar du? vet du vad bilen väger på startplattan?
team unitek har aldrig sagt nå om din bromsbänk eller nå annat så lämna dom utanför som jag skrev tidigareJens Gustavsson skrev:ja då har man vilat upp sig lite efter fredag och lördagens förkylda och sömnlösa helg.
det känns som att vi börjar få lite koll på tunigen på chassi och motor nu än fast det är mycket kvar innan nått är optimalt.
repa 1 körde jag 10.91/197 och va en hundradel från super streat klassens indix så jag vart kval etta direkt och jag tror det höll i sig hela helgen? ca 1.68bar laddtryck lamda 0.75 mellan 5000-6000rpm sen lenade den ut mot 0.88 på max rpm.
retade min granne göran skytte att det där med super klasser va ju enkeltmen han tyckte min 5 sek reaktions tid inte skulle va nån vinnare i stegen
.
repa 2 vart en 10.81/195 med lite snålare lamda på mellan rpm.
repa 3 på lördag så va det mycket varmare så bilen gick ricktigt fet och det vart en 11.00 nått, glömde logga så det tog nåra repor att få till lamdan sen så vart det bara 1.60bar tryck i värmen.
sista repan lite mer tryck (1.70bar) sen hadde jag snålat ned soppan ännu mer men den låg fortfarande på ca 0.76 på mellan varv men jag varvade mera på ettan (7800) och den kom då fortare in på det varvområde där den gick på 0.80 så då slet den bättre i slutet så det vart 208km/t i slutfart iallafall men det vart lite konstig start så det vart ingen förbättring på tiden 10.81.
vi snålade ned soppan igen och ökade till ca 1.85 bar men vi hann inte köra mer.
nått är sen skumt med soppa systemet igen den går magert på höga rpm än fast dutyn på spridarna är väldigt hög. ska provflöda pumparna och spridarna till nästa tävlig.
sen vill jag tacka alla trevliga kommentarer och pratstunder med publik och andra racerskul att se ansikts utrycken på folk som tror att man har en massa godbitar i motorn då man berättar att man kör F kam och en oborrad stort sätt standard motor med 75% leakdown och att totala priset på motorn ligger på 5-6 tusen kronor ink insprutning och turbo och att den gått 150 pull i bänk utan att ge sig.
frågan är nu bara om team unitec fortfarande tror att det är fel på vår broms bänk och att motorn bara gett ca 280 hk(0-208km/t med en dålig start på 10.81sek på 1095kg och utan motorhuv som gör airdynamiken kass)
sen tackar jag mek hjälpen från sävar teamet på lördagen
Kod: Markera allt
Rear Wheel Horsepower Input the Weight and 1/4 mile Trap speed of your vehicle. Our Calculator will generate its rear wheel horsepower. Vehicle Weight 1095kg 1/4 Mile Trap Speed 208km/t Your Rear Wheel Horsepower is: 389whp