Sida 48 av 51
Postat: ons jul 07, 2010 11:28 pm
av Perkele70
Johnny H skrev: vet nån var man kan hitta en Metall packning till dessa motorer?
Ett tips som leder till en lösning belönas med en pizza!

har nån annan lämnat tips än jag!hehe....

Postat: ons jul 07, 2010 11:31 pm
av peppe
Grattis!
Bra mos ur HX40in helt klart, börjar ju få upp hoppet om att kunna ta så man blir nöjd ur Mickes 55:a
Synd att det började rappla dock, men så är ju livet

Postat: tor jul 08, 2010 7:25 am
av Johnny H
bnippen skrev:En intressant fråga är vad åker du för tändning på fullt ladd nu när ni mappa/bromsa? Min polare som bromsa sin 2,5 16v bromsa på bf98 och blygsamma 15grader på fullt ladd. Han är sugen på byta spridare soppa pump o bromsa igen men är lite skeptiskt till e85 så om jag kan lägga fram spec på din kanske han ändrar uppfattning och testar iaf!!
Grymma siffror iaf!!Grattis!!
Mvh Magnus
TACK!
Jag har 18 grader på full skruv.
Klart han ska bygga om lite....finns mkt mer att hämta ur den ju!
Postat: tor jul 08, 2010 7:26 am
av Johnny H
Stener skrev:Grymma siffror

Riktigt bra service på MotorNord som vanligt
Nu har jag inte hängt med helt i tråden här men är detta fortfarande med oöppnad motor??
Kommer bli kul att se dig på lördag om du får till packningen.
I år har jag ny motor. Byggde på 2,5an istället.
Bytt kolvar och stakar i den.
Postat: tor jul 08, 2010 7:27 am
av Johnny H
Palle/Kubbe!. skrev:Johnny H skrev: vet nån var man kan hitta en Metall packning till dessa motorer?
Ett tips som leder till en lösning belönas med en pizza!

har nån annan lämnat tips än jag!hehe....

Nix.

Postat: tor jul 08, 2010 7:28 am
av Johnny H
peppe skrev:Grattis!
Bra mos ur HX40in helt klart, börjar ju få upp hoppet om att kunna ta så man blir nöjd ur Mickes 55:a
Synd att det började rappla dock, men så är ju livet

Ha ha, ja nog finns det mycket mos i den volvo snurbon!
Hoppas den går som f.n i Sundsvall. 9an e nära!
Postat: tor jul 08, 2010 9:39 am
av Johnny H
Har sökt en kopparplåt i flera timmar nu. Finns fan inte!
Så nu får det bli original packning och loctite 3020 samt lite hårdare åtdragningsmoment.
Kör jag bara på grundladd borde det hålla ett tag iaf.
Postat: tor jul 08, 2010 8:06 pm
av dunderkullen
va ä de du bruka säga åt mig??? INGEN KOMMER IHÅG EN FEGIS
men vi transportar ju i år så de går fortare hem....
Postat: tor jul 08, 2010 8:33 pm
av Perkele70
grundladd?va det 420whp?

Postat: fre jul 09, 2010 8:37 am
av Johnny H
Palle/Kubbe!. skrev:grundladd?va det 420whp?

426hk och 472nm ger den då.
Har varit ut och provkört den nu....funkar men den känns slö!
Ska koppla in laddtrycksstyrningen igen så man får till kurvan igen.
Sen efterdra toppen och byta olja.
Ska även försöka hinna montera lite plast på den igen. Verkar pilligt!
Postat: fre jul 09, 2010 9:29 am
av Perkele70
sikaflex å smacka fast skiten!

Postat: fre jul 09, 2010 3:06 pm
av Johnny H
Nu håller Dalle på och byter däck åt mig.
Dom "gamla" tar i lite....inte bra.
Dessutom monterar jag en kardanring och ska snart efterdra toppen samt byta olja.
Postat: lör jul 10, 2010 6:41 pm
av Johnny H
Körde i Sundsvall.
Bilen är fortfarande hel men det kan ju bero på att jag bara kör grundladd och fjoll starter.
Skoj var det iaf.
Postat: lör jul 10, 2010 7:15 pm
av Stener
Har några bilder på bilen från Sundsvall samt bilder från alla dina repor fr.o.m cirka kl 12 när vi kom fram

Slänger upp dom lite senare och tackar för föreställningen

Postat: sön jul 11, 2010 11:00 am
av Johnny H
Stener skrev:Har några bilder på bilen från Sundsvall samt bilder från alla dina repor fr.o.m cirka kl 12 när vi kom fram

Slänger upp dom lite senare och tackar för föreställningen

Fan va nice!
Bara synd att det började regna precis när man skulle ge på lite mera ladd.
