Sida 49 av 51
Postat: sön jul 11, 2010 12:56 pm
av Stener
Japp det var trist

Hörde något om att det klippte? Eller va de bara jag som hörde fel? Jag stod och sneglade över motorn din och råkade tjuvlyssna

Postat: sön jul 11, 2010 4:47 pm
av Johnny H
Ja, vid ca 6000rpm klipper den av någon anledning.
Varvstoppet ligger på 8000rpm ju!
Ska ut och logga lite imorgon för att föröka lokalisera problemet.
Postat: sön jul 11, 2010 5:42 pm
av peppe
Johnny H skrev:
Fan va nice!
Bara synd att det började regna precis när man skulle ge på lite mera ladd.

Därför man börjar på maxladd och jobbar sig nedåt
Skämt åsido, skönt att det höll ihop. Vi tittade inte så mycket deppade i depån eller jagade kardan
Mvh
Postat: mån jul 26, 2010 6:34 am
av Johnny H
Nu har jag hittat ett fel iaf. Eller rättare sagt så har Dalle hittat det.
Jag skickade iväg en loggfil till Roger på Motornord för att se om han kunde klura ut varför bilen klipper. (Har dock inte hittat varför ännu)
Efter att han fått filen så ringer han och frågar om jag visste att jag bara körde med 0.5bar ladd!
Jag som vägrar ha en massa mätare och skit i bilen hade ju inte en aning om det...vaddå liksom...den slirar ju iaf om man gasar.

Det visade sig att det var en ca 10cm lång spricka i insuget.
Tro fan att tomgången var lite hög.
Med den infon så kan man tycka att 12.x@190km var rätt ok ändå.
Ska laga det idag och sen hoppas jag att bilen fortsätter att funka.
Kommer att fortsätta med att bara åka på grundladd tills jag hittat en
kopparplåt som jag kan göra en topp-packning av.
Ska dessutom försöka få ork till att byta drivaxlarna, men det känns inte troligt.
Postat: mån jul 26, 2010 12:07 pm
av Stener
Ja fan de va bra tid för att ha en stor spricka där

Postat: tis jul 27, 2010 7:32 am
av Johnny H
Igår svetsade jag insuget och provkörde en sväng.
Och tamefan om inte jag tror att den jävla glasbilen började trycka vatten ur expansionskärlet.
Ska dubbelkolla idag men jag är tämligen säker på att den gör det.
Ingen kopparplåt i sikte ännu heller....
Dessutom klipper skrotet vid ca 5000rpm än fast jag flyttat givarkablar och skärmat av dom ännu mera.
Postat: ons aug 11, 2010 7:59 am
av Johnny H
Irriterad på skrotet ännu...kanske skulle sälja den?
Postat: ons aug 11, 2010 10:14 am
av Stener
Jag bjuder 5000

Postat: ons aug 11, 2010 10:34 am
av Johnny H
Stener skrev:Jag bjuder 5000

Nja...liiite mer får du nog bjuda isf.

Postat: ons aug 11, 2010 12:17 pm
av Jouni
Köp en Talon från Sundsvall. Den går och går. Roger tvåa i Östersund i helgen.
Postat: ons aug 11, 2010 2:12 pm
av Johnny H
Jouni H skrev:Köp en Talon från Sundsvall. Den går och går. Roger tvåa i Östersund i helgen.
Ha ha, kanske skulle gjort det va?
Postat: ons aug 11, 2010 3:59 pm
av Stener
5000 plus att du får komma på kaffe och fika hos mig

Postat: ons aug 11, 2010 9:58 pm
av Dallleee
Här ska inte säljas nånting! Felet ska hittas å han ska komma tillbaka starkare än nånsin

(min åsikt)
Postat: tor aug 12, 2010 8:42 pm
av GordonE
Vad är det som strular för er?
Hur vart det med packningen, körde du ARP och ej oringat block? Vad stack packningen i så fall?
Mvh Gordon
Postat: tor aug 12, 2010 8:50 pm
av Dallleee
GordonE skrev:Vad är det som strular för er?
Hur vart det med packningen, körde du ARP och ej oringat block? Vad stack packningen i så fall?
Mvh Gordon
Kan svara lite på de där. Nån kopparpackning ha han inte hittat än men de ska ringas till Watercut i Sundsvall imorn å kolla om dom kan greja en sån. Han kör med ARP och oringat block, en oringning som inte beställdes.
Förra packningen gick sönder vid 4:ans cylinder mot torpedväggen.