Jensas B18 comp Vega.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
jag har själv haft problem med att silarna satts igen.
så jag vet lite hur trökit det är.
hursom.. hur vet du att just den där rostflagan som åker in på låglast, säg tomgång ~2ms verkligen åker ut innan du stänger av?
Men du kanske tycker det är okej den ligger där och rostar vidare innan nästa uppstart?
så jag vet lite hur trökit det är.
hursom.. hur vet du att just den där rostflagan som åker in på låglast, säg tomgång ~2ms verkligen åker ut innan du stänger av?
Men du kanske tycker det är okej den ligger där och rostar vidare innan nästa uppstart?
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Har täppt igen 10micron filter på 60mil, så pumparna jobbat sig helt varma!
Verkar värdelöst med e85.... nästa motor blir nog bensin.
Verkar värdelöst med e85.... nästa motor blir nog bensin.

BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
varför inte köra volvo orginal filter?
det har jag på min 740...
Åker med 1st 740orginal filter å de fungerar kanoners. inget strul med någonting och effekt räckte det till iaf
det har jag på min 740...
Åker med 1st 740orginal filter å de fungerar kanoners. inget strul med någonting och effekt räckte det till iaf
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Om man uteslutande använder rostfritt samt teflon till bränslesystemet efter filtren som man förslagsvis monterar efter pumparna så bör problemen bli mindre med igensatta spridare, och ett filterbyte per sommar är ju inte så farligt, men det handlar nog mkt om att bygga av rätt material och renspola systemet noga innan man monterar spridarna...
sen finns det tillsatser för alkohol-bränslen som kanske hjälper mot dessa problem? maila PPF och hör vad de gör åt dessa problem är ett tips, de har mkt erfarenhet av E85 och bygger ju vassa maskiner på löpande band!
sen finns det tillsatser för alkohol-bränslen som kanske hjälper mot dessa problem? maila PPF och hör vad de gör åt dessa problem är ett tips, de har mkt erfarenhet av E85 och bygger ju vassa maskiner på löpande band!
Senast redigerad av Pitebo den ons aug 04, 2010 4:56 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Har ju varit flera artiklar i tidningarna om att E85 bränslet varit förorenat
Bl.a. denna artikel http://www.dn.se/motor/2.2202/annu-mer- ... -1.1121946
Bl.a. denna artikel http://www.dn.se/motor/2.2202/annu-mer- ... -1.1121946
Anders J
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag har rengjort allt typ 3 gånger nu och kör utan silar, va en hel del skit på sug silen på pumparna så nu kaviterar de mindre och går mycket tystare men det vart ingen större skilnad på mappen fick till och med ge den lite mer sås i det kalla vädret (vega 16 mappen).
har provkört lite i skogen och den går skapligt men det är många små grejor man skulle fått fixa om man ska till sundsvall , ska sova på saken men det lutar åt att jag åker dit tidigt på fredag morgon om jag hittar nån dragbil över 1400kg (nån som vill låna ut en?
)
ringde och kollade och det skulle gå bra att efter anmäla sig och betala på plats i super gas iallafall (klarar fan inte av att anmäla mig på internätet
)
har provkört lite i skogen och den går skapligt men det är många små grejor man skulle fått fixa om man ska till sundsvall , ska sova på saken men det lutar åt att jag åker dit tidigt på fredag morgon om jag hittar nån dragbil över 1400kg (nån som vill låna ut en?

ringde och kollade och det skulle gå bra att efter anmäla sig och betala på plats i super gas iallafall (klarar fan inte av att anmäla mig på internätet

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jens, du kanske har koll på det, men det är grymt ojämn kvalitet på E85, allt från 70% till 99% inblandning. De flesta jag känner som åker Mack-E85 viktar soppan före ALL tankning i dag för att själva späda den till den nivå dom använde vid dynokörningarna. Sedan i sommar är det många som gått över till ren race E85 för att slippa dessa problem. En del har faktiskt haft ett rent helvete med rost, avlagringar, spikningar, bestyckning, vatten etc...
Med E85 från macken är stålomspunnen Silicon slang, E85 pumpar och förfilter samt efterfilter ett måste om man ska kunna lita på bränslesystemet.
Med E85 från macken är stålomspunnen Silicon slang, E85 pumpar och förfilter samt efterfilter ett måste om man ska kunna lita på bränslesystemet.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Mappa om den på v-power istället..
Är faktiskt ett välldigt bra bränsle.
Samma kvalité tycker jag att det håller, även okq8:as 98okt funkar fin fint.
Detta kan jag säga med ganska bra råg i ryggen.
Min bmw spikar med 95 och det blir borta med 98, men med vpower så har man marginal och känns mycket trevligare att åka med..
Så är det när man envisas med hög tändning på bmw 6an.
Byggde den för e85 först men nu orkar jag inte tänka tanken på det.
Orkar inte krångla för 20hk till och kassa kallstarter..
Är faktiskt ett välldigt bra bränsle.
Samma kvalité tycker jag att det håller, även okq8:as 98okt funkar fin fint.
Detta kan jag säga med ganska bra råg i ryggen.
Min bmw spikar med 95 och det blir borta med 98, men med vpower så har man marginal och känns mycket trevligare att åka med..
Så är det när man envisas med hög tändning på bmw 6an.
Byggde den för e85 först men nu orkar jag inte tänka tanken på det.
Orkar inte krångla för 20hk till och kassa kallstarter..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vilka mackar håller högst eller jämnast kvalite på E85?
vart tillverkas E85 i dag?
vart tillverkas E85 i dag?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Vi tankar alltid på shell. Men nu senast på kjula gick lamdan från 0.85 till 0.79 på fullast bara av att vi tankade mellan två repor. Chaffisen kände det och vi hörde de.
Soppan kom från samma shellmack men från två olika tillfällen.
Bilen gick ju bra sen efter att jag bara leanat den men det känns ju lite vanskligt.
Jag skulle vilja ha nått bara no/go test som man kan göra. Så man vet om den är nått att ha eller inte.
Soppan kom från samma shellmack men från två olika tillfällen.
Bilen gick ju bra sen efter att jag bara leanat den men det känns ju lite vanskligt.
Jag skulle vilja ha nått bara no/go test som man kan göra. Så man vet om den är nått att ha eller inte.
I Örnsköldsvik finns även Sekab, en "storasyster" till Etek. Det är en anläggning som tillverkar och importerar bioproducerad etanol till bensinmackar och de större bussbolagen som kör på etanol (främst Stockholm och Umeå).
http://www.skogssallskapet.se/skogsvard ... 3/sv06.php
Finns väl fler tillverkare idag?
Mvh//Andreas
http://www.skogssallskapet.se/skogsvard ... 3/sv06.php
Finns väl fler tillverkare idag?
Mvh//Andreas
Garage och renovering färdigt år 2...