Ja äntligen har vi lyckats få lite siffror på budget hinken

. Hela kvällen/morgonen innan var väl mer eller mindre att betrakta som katastrofal...Hann inte lasta Uno kvällen innan så det blev upp i svinottan för att mötas av ett skyfall av modell större när lastningen väl skulle ske...Den nya vattenpumpen läckte oxå, hann heller inte få de nya soppaslangarna och vi fick inte lös drivaxlarna från gamla framvagnsbryggan vilket resulterade i att det bara var att åka till bänkningen med ett i våra ögon inte helt hundra bygge. Vi hoppades innerligt att vi inte skulle bli avvisade från motornord, där bänkingen utfördes, när vi rullade in liket. Så våran glädje var enorm när vi möttes av ett stort leende och en mer än hjälpsam herre, uppmuntrande trots våran amatörsetup för dagen, bilen var ju praktiskt taget okörd sen de nya spridarna monterades! Och det mesta under huven såg ju ärligt talat ganska hemskt ut, ingen större finish m.a.o...
Våra pinsamt småa bromsskivor fick oxå utstå lite mobbning, då anbringaren till dynapacken inte gick att skruva dit utan att oket fick vridas åt sidan...Kanske dags för liite större bromsar
Hursomhelst, första pullen gick åt till justeringar av extrasprut o soppatryck, blev ju inga hiskeliga hästkrafter från början - men å andra sidan spottade den ut rätt häftiga röksignaler genom sidepipen...
Efter några pull började sakerna lira lite bättre, lambdan såg OK ut o.s.v, och hästarna kom galopperande - ingen hord av dylika, men med tanke på litervolymen får vi nog ändå vara nöjda. Speciellt med tanke på kontantinsatsen om man säger så.
Summan av kardemumman:Vid 1,9 bar presterades 223.3 hk vid 5859 rpm samt så uppmättes monstervridet i 1,3:an till 274,9 nm vid 5744 rpm...(på hjulen naturligtvis)
Vi är brutalt nöjda, som sagt siktet var ställt ganska precis på 200 hästar - och även där kändes som vi kanske flexade lite för mycket, 180 var en mer realistisk linje att gå på kom vi fram till på vägen upp. Allt för att gardera sig för ett skadeskjutet hjärta...

Och för att gardera upp sig ännu lite till satte den nervklene bilägaren varvstopp på 6500, finns ju iaf kring 1000 rpm till att ta av - men som sagt: nervklen ägare
Men nu ska ni få njuta av diagrammet som såg allra finast ut!
