Sida 6 av 9
Postat: tis sep 07, 2010 8:38 pm
av Mattias wikberg
Brände ihop ett uber special hightech grenrör idag till caprisen, får se om man ens ids montera nån turbo på den, det kändes väldigt jobbigt just nu, men det finns då ett grenrör klart om intresset kommer tillbaka...
Tror då detta skall funka bättre å mer flödesvänligt än att svetsa på nån adapter på orginalgrenrören

Postat: tis sep 07, 2010 9:34 pm
av B_Christoffersson
smart och snygg lösning
Postat: tis sep 07, 2010 10:50 pm
av Rogge
snyggt grenrör, dock inte speciellt lämpat för bilar med taskig markfrigång (går under framvagnsbalken?)
Postat: tis sep 07, 2010 11:25 pm
av Mattias wikberg
jo precis, det går under balken, så bilen ska höjjas ett snäpp. Det var tyvärr den enda hyffsat enkla lösningen om man inte vill stå och svetsa 2 hemmbyggda grenrör. En bonus med detta röret är ju att man slipper mycket av den värme som 2st ormbogrenrör skulle ge under huven...Plus att det inte kostade många hundralappar att bygga

Postat: ons sep 08, 2010 10:57 am
av A_kristoffersson
ja nu vill vi se att det händer nå här

Postat: ons sep 08, 2010 11:38 am
av freddan302
Det hade inte gått att ta dina orginal och vända dom så utblåset hamnar mot fronten, sen bygga från det?
Postat: ons sep 08, 2010 12:54 pm
av Elffors
Mattias wikberg skrev:jo precis, det går under balken, så bilen ska höjjas ett snäpp. Det var tyvärr den enda hyffsat enkla lösningen om man inte vill stå och svetsa 2 hemmbyggda grenrör. En bonus med detta röret är ju att man slipper mycket av den värme som 2st ormbogrenrör skulle ge under huven...Plus att det inte kostade många hundralappar att bygga

Ge oss Altered wheelbase!

Postat: ons sep 08, 2010 3:20 pm
av B_Christoffersson
Mattias wikberg skrev:jo precis, det går under balken, så bilen ska höjjas ett snäpp. :
jag har en skrotad caprice i fall du behöver fjädrar Matte
Postat: ons sep 08, 2010 5:28 pm
av Mattias wikberg
freddan302 skrev:Det hade inte gått att ta dina orginal och vända dom så utblåset hamnar mot fronten, sen bygga från det?
Jo jag kollade på det ochså, och visst skulle det gå, Men det kändes lite fel att stoppa dit fula och strypande orginalrör när man har hedders liggandes.
Jo jag kan köpa fjädrarna av dig, vi får fixa de när vi träffas nån gång
Postat: ons sep 08, 2010 7:17 pm
av B_Christoffersson
yes de blir nog bra
palle kanske skulle köpa skivbromsarna fram också till impalan
Re: Mattes 242 16valvare
Postat: mån apr 04, 2011 2:20 pm
av mattias
Hur går det med Vofflan ?!
Det var ju synd att jag inte kunde hjälpa dig när jag var uppe i höst, hoppas det blir många mil för dig i sommar.

Re: Mattes 242 16valvare
Postat: mån apr 04, 2011 3:31 pm
av larsat
Höja bilen för att få plats med turbo, rätta takter

Re: Mattes 242 16valvare
Postat: mån apr 04, 2011 4:16 pm
av Patrik Håkansson
så vitt ja vet går de gansk bra för han! Lite uppdateringar under vintern har de då blivigt. Han lyckades även knäcka ett pinjong drev i helgen
Re: Mattes 242 16valvare
Postat: mån apr 04, 2011 8:20 pm
av Mattias wikberg
Jo det går väll halvbra, Han köra några mil med 15 tumms vinterdäck, men sen så la jag på 17tumms fälgarna och som ett brev på posten pajjade bakaxeln. Var väll de klassiska hjulstudsandet som dödade den.
Har nån provat att byta till stumma momentstag ? med uniballs istället för bussningar och hjälpte det i så fall ?
Har annars uppgraderat med lite större intercooler och 3.5 tumms tryckrör samt 3.5 tumms spjäll annars är väll det mesta som tidigare. Ska även fixa nå bättre soppapumpar. Sen är det bara att hoppas den går hela sommaren så man får rita många långa svarta streck runt korvkiosken

Re: Mattes 242 16valvare
Postat: tor apr 07, 2011 5:23 pm
av David_Stridsberg
hur går de med skutan nu då matte. fått den att gå bra nu? visst for toppen eller nå ifjol?