Volvo 242 M60B40 Turbo
-
- Ganska mycket laddtryck
- reine
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
härligt att de e några som läser tråden fast det inte är så mycket spännande som händer
Har fått lite grejer iallafall, lite rör och rörböjar ifrån rinkabyrör

åsså en turbofläns och oljeretursfläns ifrån h2mracing

sen har man börjat att rengöra turbon lite, tog och blästra upp kompressdelen idag.. ska väll skrubba avgashus imorgon.

nån som vet om det funkar med vanlig värmebeständig färg på avgashus?
finns ju nått på OK som ska klara 600-800 grader tror jag?

Har fått lite grejer iallafall, lite rör och rörböjar ifrån rinkabyrör

åsså en turbofläns och oljeretursfläns ifrån h2mracing

sen har man börjat att rengöra turbon lite, tog och blästra upp kompressdelen idag.. ska väll skrubba avgashus imorgon.

nån som vet om det funkar med vanlig värmebeständig färg på avgashus?
finns ju nått på OK som ska klara 600-800 grader tror jag?
- reine
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Manne Jo dina projekt e ju grym dom oxå
Idag har jag och en snubbe fixat lite med grenröret, blir en liten enklare modell i år då det är massor med andra saker som ska hinnas med..
blir ungefär som ett adaptergrenrör som vissa bygger på m50 men svetsat istället för skruvat.. åsså är det vänt uppåt fast turbon neråt.. lät lite konstigt kanske
vart jäkligt trångt att få till nån vettig downpipe med turbon uppåt med de här grenröret.. så den får sitta nermonterad tills vidare.

vad tror ni om oljereturen? blir ungefär 1dm fall men minst 4-5dm slang då turbon sitter ganska långt fram och oljesumpen långt bak.
sen funderade jag på rören som ska till wastegaten.. hur långt ifrån turbon kan man sätta dom? är det bättre ju närmare turboflänsen man kommer? och måste wastegate rören va lika långa vid pulssplit?
kommer mer bilder på grenröret senare när det är klart.

Idag har jag och en snubbe fixat lite med grenröret, blir en liten enklare modell i år då det är massor med andra saker som ska hinnas med..
blir ungefär som ett adaptergrenrör som vissa bygger på m50 men svetsat istället för skruvat.. åsså är det vänt uppåt fast turbon neråt.. lät lite konstigt kanske

vart jäkligt trångt att få till nån vettig downpipe med turbon uppåt med de här grenröret.. så den får sitta nermonterad tills vidare.

vad tror ni om oljereturen? blir ungefär 1dm fall men minst 4-5dm slang då turbon sitter ganska långt fram och oljesumpen långt bak.
sen funderade jag på rören som ska till wastegaten.. hur långt ifrån turbon kan man sätta dom? är det bättre ju närmare turboflänsen man kommer? och måste wastegate rören va lika långa vid pulssplit?
kommer mer bilder på grenröret senare när det är klart.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jag har ju också planer på turbo, så förbereder lite redan nu. satte min oljeretur i kamkedjekåpan.
Ska ju ha turbon framför fjäderbenet, så de blir nog perfekt fall på den.
Om du sätter den bak i tråget hamnar den väl under oljenivån?
Såhär ser de ut på min.
http://i48.tinypic.com/2z818b5.jpg
Ska ju ha turbon framför fjäderbenet, så de blir nog perfekt fall på den.
Om du sätter den bak i tråget hamnar den väl under oljenivån?
Såhär ser de ut på min.
http://i48.tinypic.com/2z818b5.jpg
Patrik Lindgren
- reine
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
aha.. ja de där såg ju inte så dumt ut.. fast jag måste ju ha min längre ner dock.. men måste fan fara och kolla imorgon om det är möjligt.. tack för den bilden Manne
jo det där med vart oljenivån ligger har jag ingen aning om.. men man tycker ju inte att det borde vara över kanten på tråget?
sen ska de ju funka iallafall om det kommer under nivån bara man har nog grov retur.
men det är ju dumt att testa nått som kanske inte funkar.. dåligt fall med lite lut och under oljenivån låter som problem

jo det där med vart oljenivån ligger har jag ingen aning om.. men man tycker ju inte att det borde vara över kanten på tråget?
sen ska de ju funka iallafall om det kommer under nivån bara man har nog grov retur.
men det är ju dumt att testa nått som kanske inte funkar.. dåligt fall med lite lut och under oljenivån låter som problem
Jo med din turboplacering funkar de nog inte å ha den på samma ställe som jag.. Kollade som fan på placeringar innan ja bestämde.reine skrev:aha.. ja de där såg ju inte så dumt ut.. fast jag måste ju ha min längre ner dock.. men måste fan fara och kolla imorgon om det är möjligt.. tack för den bilden Manne![]()
Va också inne på tråget, men då ville ja ju ha den i sumpen, alltså bak på motorn, å då måste man ju förbi motorfästet å de blir bara massa dragning i onödan

Senast redigerad av Manne den ons dec 23, 2009 3:09 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Lindgren
-
- Alltid på trycket