Igår monterade jag expansions-kärl vilket var ett spännande pussel med olika slangbitar jag har haft liggandes. Eftersom insuget från insprutningen inte riktigt är gjort för bilen så är det givetvis jäkla ont om utrymmet där anslutningarna för värmepaketet sitter, jag är inte nöjd men det får duga. Har bara kvar att ansluta kylaren så är kylsystemet klart för fyllning, jag hoppas att vattenpumpens tätningar är i skick efter att ha stått ett bra tag.
Gas-vajern är nu fixad och klar, det blev en svetsad ände för att hålla fast den i en fixtur som satt original på någon annan bil. På 3.0an är det en pinne med splines som sticker ut genom torpedväggen som man får göra ett arrangemang runt, med gasvajer från en E32 som Stefan ordnade åt mig förra året så är det hyfsat klart nu. Innan besiktning får jag fixa en schysst pedal för den som satt där har rostat loss..

Jag påbörjade montering av en insugsfilterburk från en 535, det kommer att bli smutt och får hoppas det bidrar till besiktnings-godkännande. Idag ska jag handla lite 3" avgas för att göra ett rör upp till spjället, i samma rör måste jag fixa anslutningar för tomgångsmotor och vevhus-ventilation men det går att fixa efter uppstart.
Idag tänkte jag börja med att byta oljefilter och skaffa några nya remmar till generator, vattenpump och servo. Test av bränslesystemet och montering av det elektriska kvarstår. Tror jag hittat en lös sladd som jordade hel-ljus-reläet bland annat, det är lite såna små detaljer.
Jag tuggar på helt enkelt, det borde brumma innan helgen tänkte jag.