dags för en liten uppdatering igen då. nu är de maskin jag jobbat med tillsammans med Ted som hjälper mig och lär mig

Enormt tack!
monterat ihop bottendelen, mycket pyssel och man vill inte ha för brottom

men de drygaste av allt var att ställa in ventil spelet, det gjorde jag igår. i och ur med kammarna ex antal gånger för att komma åt schimsen och slipa dom. slapp beställa nya iaf. dom som inte redan var perfekta behövdes slipas ned. ingen som va för liten

men de var tids ödande.
terapi arbete!
har även portat upp vatten kanalerna i topplocks packningen då dom var strypta som fan.
bilder är väl vad som önskas.
kolvarna ser iaf fina ut när dom är nya. de som är skrivet är vart öppningarna på dom olika ringarna skall vara.

så ser botten ut med jördel å grejs

bara tråget som skall monteras

arp bult på plats, kom på att de ej går att montera toppen om dom sitter i först, så dom togs bort, toppen går ej över kjedjan å löpskenorna. syns även en början på vatten kyliningen.

här syns strypningarna i topp packningen, är för att orginal ska motorn få bättre kylning på cylinder 4, är strypt på 1, 2 och 3, men jag har byggt om vattenkylningen så vill inte ha några strypningar, utan fullt flöde. jag har portat upp till dom svarta kanterna, istället för de pytte lilla hålet som syns...

kammarna monterade när jag ställde in ventil spelet. passa på att kika på lyften, är groteskt mycket lyft. får se om jag klarar mig eller om ventilerna slår i kolvarna :S ska bli intresant.....

ett utan schimsen som slipats in, mäter allt med micrometer, drygt pillgöra men måste va nogran..

allt fördi mätt och kalas. bara plocka isär igen då i väntan på att de skall monteras på motorn..
allt för mig idag. mvh Robban