Sida 6 av 9
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Postat: sön apr 10, 2011 7:09 pm
av ogge
tror de blir risk att den tar i backen.
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Postat: sön apr 10, 2011 7:41 pm
av Grooverhound
e nog bättre ha de lite lite ovanför frontspojlen.så när spojlen tar i vet du att icn e nära=)
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Postat: sön apr 10, 2011 8:10 pm
av 940 Guldboxen
ogge skrev:tror de blir risk att den tar i backen.
Nu är bilen inte extremlåg, men kan bli lite knep vid knölarna i Enköping

Äh tar o kapar det på båda sidorna och höjer upp och svetsar om. Ser bättre ut också, tar bara några minuter extra

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Postat: sön apr 10, 2011 8:11 pm
av 940 Guldboxen
Grooverhound skrev:e nog bättre ha de lite lite ovanför frontspojlen.så när spojlen tar i vet du att icn e nära=)
Känner så spontant också, tar inte så lång tid att fixa till det heller, plats finns det att höja upp den biten. Ser snyggare ut också

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Postat: sön apr 10, 2011 8:19 pm
av ace_of_cloves
angående kamdreven så är "pinnen/splinsen" som är trasig till för att svängningsdämparen skall stå rätt till i förhållande till vev.
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Postat: sön apr 10, 2011 8:33 pm
av 940 Guldboxen
Okej bra att nån har koll! Bör det inte finnas ett till spår i remskivan då för den? Syntes på brickan som ligger emellan att splinsen som var trasig hade legat ca 2kuggar utanför. För i brickan finns det ett spår också. Eller bricka, ja du fattar nog vad jag menar. Det som sitter framför och bakom drevet.
Remskivan lossnade ju för mig förut, slog väl sönder det där då.. Men det är väl bara remskivan som flexar då påverkar det ju inte kamremmen i alla fall.
Toppackningen var ju slut mellan 3-4an också, kanske därför den knappt orkade loss på 2an..
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Postat: sön apr 10, 2011 8:53 pm
av ace_of_cloves
joodå jag fattar.. hade råkat ut för samma missöde en gång när jag stod i kön till mcdonalds.

inte kul..
Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
Postat: sön apr 17, 2011 5:47 pm
av 940 Guldboxen
Dåså!
Dags att sätta fart nu, var på årets första träff i fredags och nu har man blodad tand! Den ska ut, så snart som möjligt!
Har slipat in alla ventiler nu, först med grov pasta sen med en fin pasta. Höll tätt för t-röd utan ventilfjädrar så borde duga gott!
Mätt upp planheten på toppen, var ungefär 0.35mm på långsidan (gränsvärdet är 0.5) så jag skiter i att riktplana!
Detta är sprutan jag mätte upp förbränningsrummen med.. hamna nånstans runt 54cc och orginal är det 51,7cc.. så kompressionsförhållandet landar nånstans runt 8;5 om jag räknat rätt, mot 8;7 som är orginal.
Tjejen fick börja linda grenröret också, tror det kommer bli någorlunda. Svårt att veta hur man ska göra första gången man lindar..
Börjat tvätta av toppen också, passa på när den är lös. Ska även spola alla kanaler med vatten och blåsa med tryckluft så man får bort allt skit efter portningen!

Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
Postat: sön apr 17, 2011 6:16 pm
av janni_ruda
tips om du inte redan gjort de. måla grenröret innan du lindar sen linda med blött bandage lättare och få snyggt då
Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
Postat: sön apr 17, 2011 6:35 pm
av Dennis Öhman
Sen bör du byta kattstryparna mot najtråd

Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
Postat: sön apr 17, 2011 6:49 pm
av 940 Guldboxen
janni_ruda skrev:tips om du inte redan gjort de. måla grenröret innan du lindar sen linda med blött bandage lättare och få snyggt då
Okej måla med vad? Är väl inte mycket som pallar värmen? Jo självklart är bandaget blötlagt innan lindning

Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
Postat: sön apr 17, 2011 6:50 pm
av 940 Guldboxen
Dennis Öhman skrev:Sen bör du byta kattstryparna mot najtråd

Haha kan vara en bra idé! Men dessa funkar skitfint för att hålla det på plats innan man lindat klart. Har riktiga i rostfritt som väntar på att få göra sitt

Re: 940 Guldboxen. Update 21/4-11
Postat: tor apr 21, 2011 9:13 pm
av 940 Guldboxen
Ikväll har jag plockat ihop toppen!
Monterat stålomspunnen oljematning i blocket, lagt på ny topplockspackning och gjort iordning flänsarna med försänkt insex bult!
Min portade insugskanal..
Förstorad gryta och även rätt upptagen innerradie.
Monterade Kg2t kamaxeln, får se hur den lirar med turbon o toppen sen.
Ingen biltema packning i alla fall..
Riktigt nöjd med dem stålomspunna slangarna faktiskt.
Imorgon slänger jag på toppen och insug, börjar montera ic'n på rätt plats och fortsätter linda grenrör m.m.
Re: 940 Guldboxen. Update 25/4-11
Postat: mån apr 25, 2011 8:56 pm
av 940 Guldboxen
Varit ute hela dagen i princip i garaget..
Svetsat dit v-bandsflänsen till wg'n på grenröret, försökt anpassat alu ic'n, vilket inte blev nå bra.
Momentdragit toppen, satt dit vevaxeldrev och remhjulet. Nya grenrörspackningar, monterat grenröret (ett jäkla bök)
Kapat av oljereturröret ytterliggare då det blev så enormt långt, tog av det 10cm till. Dragit fast oljefilter förflyttaren.
Och massa annat småpill..
Ser ut som att uppstart sker i veckan om jag bara får till vettiga tryckrör.
Grenröret tjejen lindat klart.
Monterat efter 2st avkapade pinnbultar o massa juck..
Fortsättning imorgon..
Re: 940 Guldboxen. Update 27/4-11
Postat: ons apr 27, 2011 9:16 pm
av 940 Guldboxen
Har hänt lite idag med!
Skapligt ny o fräsch turbo
kladda ihop den här ikväll också..
