Vem förutom jag styrketränar seriöst?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

pekka kiiskilä skrev:Ja vad ska man säga hehe i dagens läge är jag en tungviktare 102kg och har ej tränat sedan 96 jag tränade i 15år styrkelyft och styrketräning som mest vägde jag 115kg o jag är bara 176cm kort :)
Jag är idag 43år ung och leker med bilar istället hehe

Jag var med i en traffikolycka 96 så där slutede min träning och då blev det öltunna istället för sixpack hehe 02 fick jag en stroke som följd av olyckan så jag blev pensionär 00 och träning och kraftiga ansträngningar är något jag inte får göra så det är lite av latmasken nu istället fasten man vill träna och jobba för man mår rätt bra av ett regält träningspass så träna för mig med :(
Kul att höra att äldre pressat vikter, hade du några personbästa?
Själv stukade jag foten som är dubbelt så stor som normalt och går med kryckor nu :thumbdown:
Så bara vänta några dagar tills jag kan gå så fortsätter jag köra armar, ökar mer och mer i benböj, körde sista passet 180kg x3 x3 lätt 2första sätten, sista setet gick 2första repsen bra, sista gick tungt som fan men kom upp, satsar på 200kg innan jul en 3a. Men får se nu när foten är som en fotboll :roll:
Dänniz 073-8447664
pekka kiiskilä
Lite mer laddtryck

Inlägg av pekka kiiskilä »

Benpress ca 270+kg
knäböj ca 180kg
bänkpress ca 160kg
hantlar vid biceps 40-50kg
hur många gånger i sträck utan att få flimmer minns jag inte tyvär,

Idagens läge är dom siffrorna tyvär ett minne till äldre dagar,
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Aokey, fan har långt kvar i bänk , men du kanske har kortare armar än mej? Är själv 180cm med armarna är generellt längre än längre killar har jag och kompisarna upptäckt, känner mej lite som en gorilla
180kg i böj reppar jag 3-4or på. satsar på reppa 200 innan jul jag.
Bänken har jag bästa på runt 130kg.'
Biceps är det ståendes eller koncentrationscurls? Koncentrationcurls är pers 27,5 2reps.
Ståendes har jag inte testat då jag anser mej fuska med ryggen och hellre kör med stång stående.
Benpress har jag tryckt 330kg i förra tränings-sessionen, nu tränar jag 6or på 260kg. Satsar mer högreppare här då jag vill böja mer.
Du har inge pers i marklyft? Grymma siffror, vad vägde du igen?
Dänniz 073-8447664
pekka kiiskilä
Lite mer laddtryck

Inlägg av pekka kiiskilä »

Idag väger jag 102kg och som mest i bra fysik 115kg och vad jag presterade är på ett ungefär eftersom jag aldrig haft behov av att ta max man skulle ju orka jobba dagen efter hehe,

Japp eftersom jag är 176 lång så är säkerligen armarna kortare bättre liten o rapp än stor o slapp,
Jag körde samma med bicepps stående o sittandes och jag har krympt en heldel sedan 96 men är större än vissa av polarna ändå :)
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Vem förutom jag styrketränar seriöst?

Inlägg av Johnny »

Tycker det är dags att höra hur det går för er!

Idag blev det en trevlig trea på 200kg mark, inget studs utan riktiga döda lyft. Har bara gjort ettor på 200 innan så jag är nöjd!
Nu ska jag "bara" dra 215 också, sen kan man börja deffen... Drog 205 förra veckan och 210 satte jag för ett par månader sen.

Sen testade jag lite kronlyft också, fick upp 280kg där iaf, drar gärna 300 innan det är deffdags!

Tränat i 2 år nu, 183cm, ~105kg... :)
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Re:

Inlägg av Dennis Öhman »

Kör inte mark jag för ryggen, den hämmar mej i flesta övningarna idag, bänken och formen går frammåt. håller vikten och ökar muskler. Främst lår,bröst armar som ökat bäst sista tiden.

Vad innebär kronlyft?
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av J00r »

Jag har kört en månad nu efter 1 år av uppehåll, går bra finns bra muskelminne kvar! Kronlyft är delat marklyft man lyfter en upp hissad stång, från just under knäna upp till vanlig markposition...
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Re:

Inlägg av Dennis Öhman »

därför jag inte fatta vad kronlyft var, bordes ju gå ta mer i den övningen än i vanlig marklyft..
Muskelminnet älskar jag :villha:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av J00r »

Jo blir ju inget dött lyft på det viset!
Jonas Almqvist
Granlund
För mycket laddtryck

Inlägg av Granlund »

Det blev en snabbis på gymmet idag efter nån månads uppehåll, gissar att ryggen kommer vara rätt mör imorgon :D
Erik Granlund
Användarvisningsbild
Snuffas
För mycket laddtryck

Inlägg av Snuffas »

Ja ni kan vell skicka ett pm när ni hittar så här avancerade grejjer på gymmet :lol:
Bild
duger att träna biceps med för lilla mig på 60kg.
242 75. Bur o Turbo
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Var själv hela veckan liksom alla andra veckor :hihi:
Körde jävligt fina benböj igår, 150kg 6reps X3 så djupa det gick.
Skönt strecka ut sig lite. men röven har jag jävulsk träningsverk i nu. Sen fick jag beröm för mina monstervader av några killar som tävlar styrkelyft :thumbright:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Får väl uppdatera lite! :whistle:

Gjorde mitt första försök på 215kg mark för snart 2 veckor sedan, målet innan deffen..

Var riktigt laddad, hade dragit fin trea på 200 veckan innan och kände mig stark. Gick runt och gruffade en stund för att sedan göra ett försök, helt stumt! Vafan? det här ska jag klara :x

Vilade några minuter och laddade om, gick fram till stången i gott mod och gjorde ett nytt försök.. Denna gången fick jag upp den till strax under knäna och försökte sedan hitcha för tidigt så skiten fastnade mot knäskålarna. Jaja, inte min dag. Drog en tvåa på 200kg och lite reps på 190..

Ny vecka, nya tag!

Värmde upp lagom, drog 160kg med bälte för att få till känslan, kändes inte skitbra, inte tungt, inte lätt. (som det verkligen ska vara)

Jaja, vi kör väl vidare, 180kg med bälte, gick inte heller något bra, fick inget bra lyft och blev lite frammåtlutad, men fullföljde såklart lyftet.

Vad gör man nudå? Två gjorda lyft som skulle skapa självförtroende inför rekordet blev det motsatta. Vet att jag kan bättre!
Jag bestämmer mig för att försöka, lastar på 215kg och känner mig skapligt taggad, vill verkligen få gjort det här så man kan gå ner lite i vikt med gott samvete.

Ber min träningskompis ge mig ett par örfilar för att tagga! :mrgreen: Det hjälper! Adrenalinet och ilskan kommer fram rejält! Går fram till stången, placerar mig, försöker hyperventilera lite, drar ett sista djupt andetag och böjer mig ner och tar tag i stången...

Succé! Lyftet går upp utan några som helst problem, mycket lättare än när jag drog 210 rekordet. Är så glad och förvånad så jag bara står och garvar med 215kg i nävarna. Lägger ner stången och lyckoruset stannar kvar under hela passet, fy fan vad gott! Det är ju därför man trots allt kämpar hårt varje vecka, för att uppnå ruset!

Tyvärr var jag bara nöjd någon dag, det gick alldeles för lätt för att stanna där innan viktnedgången, måste försöka på 220.... :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Vilktnedgången kommer göra att du tappar tryck. Vad väger du in på? Tänkte vem som är bästa lyftaren på forumet, finns ju formler för att räkna ut det.
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Jo det har jag koll på såklart, men jag börjar bli lite för fet nu helt enkelt. 8) väger cirkus 107kg på 183cm.
Skriv svar