Ja enklast är ju att köpa bara utväxlingen och det är tanken.
Men är det så att någon har en 3:15 komplett så köper jag hela diffen för enkelhetens skull.
Brukar inte vara många som har kronhjulet och piniongen löst.
Escort Mk2 turbo
Re: Escort Mk2 turbo (Lackad)
Senast redigerad av Anden den fre nov 15, 2013 9:42 am, redigerad totalt 1 gånger.
Mk2 med överladdad 16v
Re: Escort Mk2 turbo (Lackad)
Vad jag menade är att om 940 har en 1041 med 3,15:1 så ska den utväxlingen passa i en 1031 då båda dessa axlar egentligen är samma och har lika stort kronhjul och pinion.
Det är alltså bara slungdiffen som är skillnad på axlarna.
Så en en 1041 är en 1031 men med slungdiff.
Det är alltså bara slungdiffen som är skillnad på axlarna.
Så en en 1041 är en 1031 men med slungdiff.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Re: Escort Mk2 turbo (Lackad)
Är det någon som sitter på en 3.15 utväxling så kan jag byta mot en 3.54 om det är intressant.
Mk2 med överladdad 16v