Sida 6 av 6

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: tis jul 14, 2015 12:56 pm
av x6rs
Va riktigt längesen det blev uppdaterat här, kan dra det i korta drag.

Fick ihop maskinen, åkte till dahlbäck och bänkade den,
Lämnade 725 häst på naven med "bara" 2,4 bar i laddtryck, riktigt nöjd!

Behövde fixa luftstyrningar till kylaren pga värmeproblem, efter det funkade det klockrent.

Höll på att tappa torrsumpspumpen på mantorp, alla bultar hade gängat upp sig och 2 av 4 var borta, framvagnen satt löst och kamremmen var lös efter mantorp.

Loctite och nordlockbrickor på det som lossnat och hittade en spännrulle från Suzuki Swift som fick bli spännaren åt torrsumpsremmen

Va på rudskogen och körde i helgen som var, motorn funkade klockrent verkligen, kyl,oljetemp höll sig perfekt och motorn ville bara ha mer stryk
Då lossnade allt som inte var loctite på i chassiet så fick skruva o kleta loctite överallt men sen funkade det

Tyvärr glömde jag huvlåsen och huven flög upp och knäcktes lite i bakkant, som tur var gick det väldigt långsamt när dt hände så ska inte vara några problem att laga.
Att göra listan förnyas ju hela tiden tyvärr och tack vare att jag var ute och sprätte grus behöver jag lacka bilen på flera ställen då det blästrade karossen rätt fin.

Här kommer en liten kort film
https://youtu.be/raRjTA7zZEY

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: tis jul 14, 2015 7:58 pm
av j björk
Kul att det blir en del kört :thumbright:

Man lär sig att inte ta allt för hårt på lite stenskott efter ett tag :hihi:

Ska bilen hålla sig fin är det nog bäst att hålla sig mest i depån (som många gör)
Det går inte sönder så mycket grejer då heller..

Prova att spränga ett 50 tal däck, sen kan vi komma och snacka stenskott :wink:

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: lör aug 01, 2015 2:23 pm
av x6rs
Bild

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: lör aug 01, 2015 2:30 pm
av x6rs

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: lör aug 01, 2015 8:01 pm
av x6rs
Bild

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: lör aug 01, 2015 8:03 pm
av x6rs
Som ni ser i posten ovan har jag bänkat bilen igen, ställde om kammarna för att få tidigare laddtryck och bredare register, visste att det kunde innebära ngt lägre toppeffekt, men i slutändan blev det ca en halv HP mer:) så 726whp drog vi ur den(bilden är från ett tidigare pull) de streckade linjerna är från förra mappningen

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: sön aug 02, 2015 7:35 am
av Jamie_N
Denna man såg på en trailer förbi Max på väg ner på industriområdet i Borlänge häromdagen? :)

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: mån aug 03, 2015 12:27 am
av x6rs
Stämmer bra, va hos dahlbäck och mappade i fredags:)

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: tor aug 06, 2015 7:05 pm
av x6rs
Idag har jag ställt hjulen, blev -1 grad i camber bak(ville ha mindre men det gick ej) och 0,6 grader toe out bak.
Fram blev det 0 camber och 0 toe. Tanken är att då mer av däckytan att slitas när man sladdar, körde ca -2,5 grader camber runt om innan och blev mest insidan det tog på. Toe out bak för att den ska styra in baken bättre inför kurvorna.
Provade att gasa lite med den idag och helt plötsligt kändes bilen sansad, märks jätteskillnad på registret och känns mer lättkörd, fast inte samma "helvete va det går" som innan trots samma effekt som innan, kändes som man hade dubbelt så mycket register så det kommer nog funka bra

Re: Drifting Urquattro

Postat: tor sep 03, 2015 4:52 pm
av x6rs
Bild

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: tor sep 03, 2015 4:53 pm
av x6rs

Re: Drifting/Timeattack Urquattro

Postat: tor sep 03, 2015 4:54 pm
av x6rs
Bild

Re: Drifting Urquattro

Postat: tor sep 03, 2015 5:08 pm
av x6rs
Varit och kört på rudskogen med Volkswagen audi club norway i helgen som var och för att göra en lång historia kort:

Första dagen gick bra, feg chaufför och bilen funkade
Andra dagen var det breisladdtävling, första rundan fegade jag och den andra slutade i däckhögen så bilen blev bucklig, men hjulen stod rakt osv så det var ju bara plåt..
Dag tre gick ännu bättre och en kompis som är mer van fick provköra bilen.
Dagen slutade med att bilen dog och när vi fick start på den knackade det från vevlager...
Den tog pga att remmen till generatorn gick sönder men frågan är varför det blev dumt med vevlager, ska riva isär allt och inspektera, misstänker starkt att oljan blev för utspädd med E85/vatten, bilen kyler för bra och såg sällan oljetemp över 100 grader och bilen gick väldigt fett hela tiden på låglast och tomgång, oljan hade gått en banhelg innan och en 201m dag med mycket tomgångskörning.

Någon som har idéer?


Bild

Bild

Bild