Sida 6 av 7
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: ons aug 21, 2013 2:35 pm
av Krink
Jag kör med den övre öppen svar ja.
Nu är grenröret loss och tänkte svetsa dit en 60mm rör istället och kona ner det till 48mm.
det är precis efter 5000rpm som det är helt crazy med skenladd, kanske inte mitt 48mm rör räcker till?
2x tial 44mm ska inte behövas på min bil väl?!
att låna exakt samma grejor är ingen större idée, grenröret är byggt på exakt samma sätt.
han har den äldre gt35e utan anti surge och den e sliten gemfört med min som är helt ny.
Och att skapa mottryck vill jag inte göra, vill helst inte strypa den någon stans.
Ska testa slänga på ett 60mm rör, fungerar inte det så är nästa tanke en tial 60mm wg ?!
mvh
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: ons aug 21, 2013 3:02 pm
av Kadett4wd
testa svetsa dit den där kanten jag pratade om,, så det blir lättare för gaserna att gå ut i wastegaten.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: lör aug 24, 2013 2:08 pm
av Krink
70mm ut från kollektorn som går ihop till ett 60mm rör som konas ner till 48mm in till min wg.
Vi får väl se om detta blir lösningen, nu ska även en bromsnippel svetsas dit för att mäta mottryck, tips på vilken på biltema jag ska köpa? mvh
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: sön aug 25, 2013 3:13 pm
av Joachim Stavik
Jag är slut på idéer, men det ska bli kul å veta vad problemet är när du hittar det...!

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: ons aug 28, 2013 5:05 pm
av Krink
Detta fungera inte heller. Verkar inte som att detta går att lösa..
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: ons aug 28, 2013 7:29 pm
av Kadett4wd
rikta avgaserna in i wastegaten,, spoilern du vet..
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis sep 03, 2013 11:36 am
av Krink
vet inte riktigt om det är lösningen, vågar inte svetsa nån styrning ifall den lossnar..
Nu sitter ett 1.06 turbinhus på.. det blev mycket bättre, 1kg ladd på 2an, 1,5 på 3an.
dock med 0,3 fjäder i min wg..?!?
Nästa fråga, jag kör på t3 fläns, är detta för litet tro?
Sv: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis sep 03, 2013 11:47 am
av reine
Tror oxå du skulle behöva styra ut avgaserna mer. Kanske sätta wg-röret i lite vinkel? Ett rör från båda sidorna av kollektorn? Som det är nu känns det ju som att avgaserna från andra sidan inte har en chans att ta sej ut.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis sep 03, 2013 12:35 pm
av Krink
ingen chans att styra sig ut??? röret ut till wg är 60mm jag tror nog dom har chans att göra det..

Sv: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis sep 03, 2013 2:38 pm
av reine
Mmm men de verkar ju inte funka? Håller själv på att hjälpa en kompis med grenrör till en 5cyl, och vi funderade på att göra ett rör från båda sidorna, men som sagt så ska de ju funka med ett.Hur högt upp sitter pyramiden i kollektorn om man jämför me wg-röret? Tänkte mest på om det blir för snäv böj för avgaserna att ta sej ut den vägen. Hoppas du får till de, ska bli intressant att se vad problemet är.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tis sep 03, 2013 3:53 pm
av Kadett4wd
Jorå,, det kan ha VÄLDIGT stor betydelse hur man riktar avgaserna in i wastegateröret.
Att skylla på att polarens funkar är den enkla undanflykten, analysera varför.
Hursom, kika på bilden, det är en 'lågtrycks' applikation, där man vill ha stenkoll på laddtrycket.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tor sep 05, 2013 2:33 pm
av Krink
Wg röret blir väldigt svårt att vinkla då det tar upp hela kollektorn.
Det är inte min kompis utan det är nog cirka 10st som kör samma koncept som jag och får detta att fungera. Detta är ju ingen raketforskning att montera på ett wg rör på kollektorn.
Jag har också testat dubbla rör från kollektorn ingen skillnad heller, det lutar väl åt att som du säger kadett4wd.
Men jag kan bara inte begripa. fattar inte ens hur jag kan ha detta fenomen med det största avgashuset.
wg väsnas gör den men känns som den inte räcker till för 5öre, kan inte ens hålla ner 2kg ladd med en gt35a??
Även om min wg rör är felplacerad måste det väl göra någon nytta med ett 60mm hål? kan ju få in handen i röret nästan. mvh
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tor sep 05, 2013 3:09 pm
av mstahl
kapa eller slipa av kollektor pyramiden 3-4 cm helst vid botten av wg röret så avgaserna inte styrs förbi så bra avgaserna tar ju lättaste vägen och det värkar va in i turbon just nu istället för wgn
har alla 10st lika hög kollektor pyramid som du har?
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tor sep 05, 2013 4:22 pm
av Kadett4wd
Det kan funka bättre med mindre avgashus faktiskt.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Postat: tor sep 05, 2013 5:42 pm
av MGP
du har inte for mycket overlap på kammarna då så luft/bensin går rakt i grenröret?
och hva händer om du tar polarns grenrör och turbo och testar på din motor och han testar ditt grenrör och turbo, om han inte får samma problem på sin motor med dina prylar skulle jag kolla kammar, bränsel, tänning mm
/MGP