Jo, de flesta som bygger såna här bilar har en hel stab människor bakom sig. De har även sponsorer som betalar kalaset, vilket inte jag har.
Det är en bra bit kvar innan jag kan provköra, så än finns det mycket som kan sätta käppar i hjulen.
Nej, det blir separata spjäll. Har kollat runt lite bland de etablerade teamen och det verkar inte som att man fått mer mos ur enkelspjäll ännu. Vi får se hur många som går tillbaka till separata spjäll då det är tävlingsdags. Jag har inga resurser att utveckla såna system, utan i så fall får det bli ett plagiat av något som fungerar.

Idag färdigställde jag den högra sidan också. Utöver det slet jag ur stolen ur bilen och slipade hålen lite ovala. Nu är det i alla fall fem millimeter mellan stolen och bågen. Stolen har för övrigt krympt, så nu vet jag inte hur jag ska rymmas i den. Ska även göra om infästningarna av stolsunderredet. Jag tillverkade detta enligt bilderna i reglementet, men jag ska vända monteringen så att man skruvar fast de inre infästningarna utifrån, dvs under bilen istället. Det är lättare att komma åt från det hållet.
Fick ett mycket trevligt kaffefrämmande i garaget idag. Det var hyresvärden som hälsade på och han hade med sig varsin 88:an åt oss. Glass är ju så gott...