Våruppdatering så här på långfredagen.
Har dragits med ett långvarigt inkontinensproblem på Stortyskan, men nu kan det kanske var på väg att bli ordning på det.
När jag låg under bilen och gjorde nya anslutningen för extraktorgrenröret, så noterade jag att det var jäkligt kladdigt under Bromsbomben, (det sitter hydrauliskt bromsservo och servostyrning på e24an) plockade därför bort "bomben" som jag inte har märkt något fel på. Det är vanligt att de ger sig med åren, med diverse konstiga fenomen som följd, men min har fungerat perfekt, förutom läckaget.
Bytte packningarna och tätade gängorna med gängtätning, så nu får vi se om hon håller tätt.
I övrigt sitter nu avgassystemet på plats och nya generatorn ligger på arbetsbänken och väntar.
Hade problem med laddnignen under slutet på förra sommaren, den laddade tillräckligt för att lampan inte skulle lysa, men batteriet var ofta jäkligt segt. Det visade sig vara en av de tunna sladdarna inuti generatorn som gett upp, så den gick mao bara på halvfart. Förhoppningsvis funkar det nu med nya generatorn och ett nytt laddningsrelä.
De gamla fälgarna är också sålda, kommer om jag förstått hamna på en E30

lär ju bli hyfsat fett.
I brist på roliga bilder får jag väl kasta in en bild på Frugans Compact som hittades i en grovsopcontainer för någon månad sedan.

Innan

Småtyskarna är redo.