Lura apan!

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

jaha, då kanske apan ska plågas i helgen :D
toppackningen är inte i bästa skick men allt går nog
att varva tätt.
det bestämde vi när vi gjorde en tillsyn innan körning!

/Fredde

Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

målet är att slå er effekt utan gas, men det blir tufft , har inte skruvat ihop den än hittar inte trim kammen :) fan den ryms ju in en tändsticks ask :hihi:

men toppen är färdig portad nu.

lycka till iallafall :thumbright: , hur mycke gas blir det?
Pysen
För mycket laddtryck
Inlägg: 182
Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
Ort: Yttertavle(Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Pysen »

Den grova planeringen är att köra motorn på 98 oktan och följande på gasen:
Pull 1: Kall tub E85 som tillskott
Pull 2: Kall tub 98 oktan som tillskott
Pull 3: Varm tub 98 oktan eller VSP som tillskott
Men vem vet det verkar som toppen rör sig rätt bra när man trycker gas så kan bli ett fyrverkeri direkt också. /Mattias
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har en toppackning om det krisar.
Användarvisningsbild
Vrålapan
För mycket laddtryck
Inlägg: 134
Blev medlem: fre nov 09, 2007 11:14 pm

Inlägg av Vrålapan »

Härligt med lite Aptrim!!!!! :thumbright:
jag väntar på rapport!
I vecka ska jag börja bestycka min kompressormonkey!
Har väntat på ett speciallager i två veckor nu, men det kom idag, skall bänka den snart om jag får den att snurra fint!

lycka till med gasen :thumbright:
Jag har ingenting att säga och jag tänker säga det högt!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

har haverikomissionen varit framme än?

frän lustgas smäll iallafall :thumbright:
Pysen
För mycket laddtryck
Inlägg: 182
Blev medlem: tis apr 04, 2006 4:36 pm
Ort: Yttertavle(Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Pysen »

Blir väl utredning i början på veckan, lustgaseriet är bortplockat iaf det måste vidare in i nästa projekt. /Mattias
Monster91
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 52
Blev medlem: tis jul 17, 2007 9:56 pm
Ort: Borås

Inlägg av Monster91 »

fint som fan! kul med tokiga ideer!

Jag laddar nästan 2,5bar i min kompressor fiddy!
Har dock problem med att kopplings korgens splines slås upp :lol:
Sen får den inte tillräckligt med mettis ännu, måste ragga tag på en as tunn nål!
Kör nu utan högfarts munstycke och lågfart borrat till 1mm och en lite tunnare nål men det räcker endå inte rikigt:(
Måste nog ha en annan nål som smalnar av mkt tidigare så den får lite mer soppa i mellan registret!

Skulle blitt bänkning förra veckan men det blev inte av :doh:
Får se om det blir nu i veckan ist!
T3N7 SUPERCHARGER EDITON!!
igmab
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: mån okt 11, 2004 10:34 pm

Inlägg av igmab »

Vad kör ni för kopplingar på era motorer?
Jag har stora problem med kopplingsslir på 3'an och 4'an.

/Martin
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

igmab skrev:Vad kör ni för kopplingar på era motorer?
Jag har stora problem med kopplingsslir på 3'an och 4'an.

/Martin
jaling 5-skivig,relativt lite slagvolym och höga varv!
under 8000 finns tendens till slir.

/F
igmab
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: mån okt 11, 2004 10:34 pm

Inlägg av igmab »

fredde_vit_pv skrev:jaling 5-skivig,relativt lite slagvolym och höga varv!
under 8000 finns tendens till slir.
Jag kör också 5-skivig koppling. Har dock fått hem förstärkta Daytona-fjädrar som skall provas. Men jag är tveksam till att det hjälper. Jag har lite mer än "tendens" till kopplingsslir... Det är som man drar in kopplingen :thumbdown:.

/Martin
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

igmab skrev:
fredde_vit_pv skrev:jaling 5-skivig,relativt lite slagvolym och höga varv!
under 8000 finns tendens till slir.
Jag kör också 5-skivig koppling. Har dock fått hem förstärkta Daytona-fjädrar som skall provas. Men jag är tveksam till att det hjälper. Jag har lite mer än "tendens" till kopplingsslir... Det är som man drar in kopplingen :thumbdown:.

/Martin
det är väl inte så att lamellerna fått motorolja med tillsatser på sig nån gång?
typ syntet mobil1 avsedd för bil.

/F
igmab
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: mån okt 11, 2004 10:34 pm

Inlägg av igmab »

fredde_vit_pv skrev:det är väl inte så att lamellerna fått motorolja med tillsatser på sig nån gång?
typ syntet mobil1 avsedd för bil.
Nej... Kör på Castrol GPS (avsedd för 4-t med våtkoppling).
Motorn har bara gått ca.30 min inkörning, och kanske 30min i bromsbänk innan ombyggnad. Har väl gått ca.20min efter ombyggnad. Totalt ca. 1 1/2 timmas körtid. Skall byta fjädrarna nu ikväll, så får man hoppas att det hjälper.

/Martin
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

i kväll ska det kollas varför apan har ont i motorn :roll:
rapport kommer sen.

/Fredde
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

intresant jag hoppas och tror på krokiga/brända ventiler.

skulle det behövas ett mirra jobb så sponsrar jag det då du sponsrade med en så häftig eld/ljud show vid bromsningen :thumbright:
Skriv svar