Sida 7 av 24
Postat: mån jan 15, 2007 9:19 pm
av runevaden
snyggt snyggt!! vart har du lämnat grejerna till guld förzinkning?
Postat: mån jan 15, 2007 9:25 pm
av marmander
Tack för dom fina kommentarerna
Håller på att bygga pedalställ och lite annat smått och gott, har dock gått lite segare än vanligt
det ska svetsas lite till innan jag kan spruta på färg och body i hjulhusen, därefter kan man ju börja montera prylarna på allvar
Göteborgs förnickling har gjort förzinkningen.
Postat: mån jan 15, 2007 9:37 pm
av Pakko
mummsfillibubba!
Postat: mån jan 15, 2007 9:46 pm
av jimmy persson
Sjukt snyggt...

imponert
Postat: tis jan 16, 2007 1:52 am
av Knut Åge Busengdal

respekt..ditte e det gomasta 164 bygget jag har sett

liker løysningane dine:) aldri sett maken før...heilt målløs..hehe

skal bli spennande å følge med utviklinga og slutt resultatet..og du skulle oppgradere
B30èn me?ka planer du har på motoren da? lykke til videre med prosjektet

Postat: ons jan 24, 2007 8:39 pm
av larsat
tjena, det ser ju bra ut de där

vad är det för fördelar på framvagnen jämfört mot orginal som ju oxå är A-arms konstruktion, kan ju vara intressant att veta
undrar även en annan sak, fjäderhållare i ovankant syns inte på nån av bilderna ska det dit sen eller har du tänkt köra utan/frambak? du kanske inte har bestämt nån lämplig längd än

Postat: ons jan 24, 2007 9:15 pm
av marmander
Larsat...
Fördelarna med framvagnen är följande:
Geometrin är anpassad till kuggstång, den stämmer med den teori jag läst och "forskat" fram, Det är en generellt lättare konstruktion med bättre fjädrar och dämpare.
Jämför man sedan styvheten så är denna framvagnen bra mkt styvare, vilket leder till att teori och verklighet inte längre skiljer lika mkt som när skiten sviktar centimetervis

Jag har även möjlighet att ställa Castern mellan 3 och 7 grader, vilket borde göra bilen betydligt roligare att köra, mkt stabilare i höga hastigheter samtidigt som den lättare "rattar tillbaka". Listan kan göras lång........
Har väl varit lite väl slö på uppdateringar kanske, men får väl slänga upp några bilder iaf.
Har fått hem en del prylar från USA, bla rullvippor till mopar BB som med lite fräsning och uppfinningsrikedom kan moddas till b30, får även göra en helt ny brygga för att det skall bli riktigt bra
Och så blir det ARP-bult i hela toppen..
Har även fått hem mina nya avgasventiler, Manley 39,4mm avgasventiler till Cheva LS1/LS6 som med lite modifikationer kommer passa i min special B30.. Kommer även insugsventiler från samma motor.
Toppen ska få ett rejält portningsjobb lite senare.. 3:e gånen jag är på och gröper ur den
Gjorde ett pedalställ för ngn vecka sedan, dock ej helt färdigt men man får ju ett hum om hur det kommer bli. Blev spillbitar av domex 700 plåt över från framvagnen.
Förhoppningsvis blir det lite varmare väder så jag får lust att vara i mitt kallgarage...
Postat: tor jan 25, 2007 1:02 am
av AndreasP
veldig bra fabrikering!
Har du nåt kort/bilde på sicke-maskinen du bruker?
-Andreas
Postat: tor jan 25, 2007 5:47 am
av marmander
AndreasP skrev:veldig bra fabrikering!
Har du nåt kort/bilde på sicke-maskinen du bruker?
-Andreas
Tack, har inte ngt kort på den, men det ska väl gå ordna

Postat: tor jan 25, 2007 5:35 pm
av ergu
pedalstället vart ju snitsigt

hur mycket syns av det när det e monterat?
Postat: tor jan 25, 2007 6:41 pm
av marmander
ergu skrev:pedalstället vart ju snitsigt

hur mycket syns av det när det e monterat?
det kommer nog bara vara pedalerna som syns, resten ligger under I-brädan .. Spegel och ficklampa när man ska fylla/kolla bromsvätskan, men det blir snyggt i motorrummet

Postat: ons jan 31, 2007 8:20 pm
av marmander
Var bara tvungen att rycka lite liv i tråden med ett par biler på min första moddade Mopar-volvo-rullvippa.
Avfräst på ena sidan, uppfräst hål och teflonbelagda stålbussningar (även brons i dom).
Lackade och dekaltrimmade brembo ok har man alltid drömt om
Var kul att pilla lite med bilen nu efter en förbannad magsjuka som tog knäcken på mig tre dagar

Postat: tor feb 01, 2007 5:56 pm
av weber-power
fy in i helvete

är så jävla imponerad

Postat: tor feb 01, 2007 9:06 pm
av jimmy persson
superopel skrev:fy in i helvete

är så jävla imponerad

Postat: tor feb 01, 2007 11:16 pm
av TurboToffi
Understöder föregående talare!!!
