Nu har jag supit fram nya packningar mellan grenrör och turbo så det blev en seriös montering ikväll. I stället för de fjädrar som sitter orginal i grenröret så monterade jag rör och använde pinnskruvar och kopparskruv, lär ju inte gängas loss eller gå sönder i första taget! Tillverkade även ett stag från blocket till grenröret för att avlasta det senare. Detta är ju nu enbart gjort på den "enkla" sidan.
Lindade gjutjärnsdelarna av grenrören med avgasbandage och skruvade dit några värmeskyddsplåtar. Kan ju förhoppningsvis undvika den totala brandförstörelsen, vid provstarten i allafall. (Räknar med att den kommer senare). Lämnade de tacksamt ingjutna skruvanslutningarna olindade för att kunna montera temp- och tryckgivare i grenröret.

Notera att även startmotorn med värmesköld är monterad och den tar mot förmodan inte i någonting (för tillfället)
Vissa motordetaljer har vi lackat med motorfärg som uppges tåla 650 grader från mekonomen. En enkel och billig lösning som vi tagit till på grund av ekonomiska och bekväma skäl. En kul detalj som upptäcktes som gör produkten mycket mer trovärdig är valet av motor på burken:
Det är ju en BMW V12 M70 på burken
