Sida 7 av 9
Postat: mån mar 08, 2010 11:12 am
av Grooverhound
Tjena
1st 52-202 huvudpump och 1st 52-207 förpump skulle de orka med 350-400hk e85?
Postat: mån mar 08, 2010 12:44 pm
av knotan
Grooverhound skrev:Tjena
1st 52-202 huvudpump och 1st 52-207 förpump skulle de orka med 350-400hk e85?
ja det bör det göra.
en 52-202 klarar bottna 100cc spridare utan att tappa soppatrycket.
Postat: mån mar 08, 2010 12:59 pm
av Grooverhound
knotan skrev:Grooverhound skrev:Tjena
1st 52-202 huvudpump och 1st 52-207 förpump skulle de orka med 350-400hk e85?
ja det bör det göra.
en 52-202 klarar bottna 100cc spridare utan att tappa soppatrycket.
okok ja har 788cc@3bar spridare. bli att handla sånna pumpar då.
Postat: mån mar 08, 2010 3:30 pm
av ahberg
hur långt skulle 2st 52-202 samt en walboro pump i tanken räcka te?
tänkte använda walboro som matar catchtanken sedan 2st 52-202 som matar fram soppan.
spridarna blir väl runt 1200cc...tanken e väl 500hk på e85 med b230.
det borde väl räcka aldeles utmärkt tycker jag?
Postat: ons mar 17, 2010 9:47 pm
av LindqvisT
ahberg skrev:hur långt skulle 2st 52-202 samt en walboro pump i tanken räcka te?
tänkte använda walboro som matar catchtanken sedan 2st 52-202 som matar fram soppan.
spridarna blir väl runt 1200cc...tanken e väl 500hk på e85 med b230.
det borde väl räcka aldeles utmärkt tycker jag?
Om jag inte minns fel så flödade mina 2st 202 pumpar 4.4L/minut vid 5kg soppa tryck.
Mvh
Postat: ons jun 23, 2010 11:54 am
av Rogga
52209 har dom byt art nr på dom? Lr vilken är denna pump det skrivs om i tråden till för bil? 202 ?
Postat: ons jun 23, 2010 7:56 pm
av knotan
52-209 är en mindre pump avsedd för tankmontering.
52-202 är den som är avsedd för K-jetronic (dvs anpassad för typ 5 bars soppatryck medans dem andra är anpassade för max runt 3 kilo)
52-202 verkar kunna skilja lite, men när mina var nya testade jag dem å dem flödade 180l/h vid 3 bar å 150l/h vid 5 bar.
Postat: ons jun 23, 2010 8:35 pm
av MadMange
knotan skrev:dem flödade 180l/h vid 5 bar å 150l/h vid 5 bar.
haha är det valfritt vad dom flödar..

Postat: ons jun 23, 2010 8:41 pm
av knotan
ajdå nu ändrade jag

Postat: lör okt 30, 2010 12:02 pm
av janni_ruda
då bör en walboro tank pump som matar en catchtank som i sin tur föder 2 st -202 pumpar räcka till 500+ med e 85 och 1680cc?
Postat: lör okt 30, 2010 6:38 pm
av knotan
det borde räcka till så länge som laddtrycket är moderat.
när jag laddade 2.5 bar så fick jag tyvär problöem emd att spridartiderna skenade lite med varvet.
tappade nog en hel del flöde på pumparna när man passerade 5 bars soppateryck...
monterade en 3dje pump så va problemet löst,
hade troligen över 800 motorhästar och 5.5 kilos soppatryck med e85 i supran å det funkade bra (3st)
rekomenderar att man använder redline SI alcohol med e85

Postat: sön okt 31, 2010 8:02 am
av janni_ruda
bör inte behöva ladda mycket över 2.2bar för det tycker jag. dax och lägg 044an på hyllan då

Re:
Postat: mån mar 14, 2011 1:14 pm
av Eddie
knotan skrev:den 202an är det gänga på tryclidan,
på in-anslutningen är det slangstolp 19mm,. dvs du trär bara på en 19mm slang å slangklämma
Ja köpte 2st 202 pumpar igår på biltema de har bara 12mm anslutning in o nån gänga ~16mm ut, fler som fått med dessa anslutningar? 19mm in låter ju trevligare.
Står inga nr alls på mina pumpar bara på kartongerna.
Re:
Postat: mån mar 14, 2011 4:41 pm
av Driddler
Ascona b tic skrev:Behövs förpump om man har självrinning från tanken?
Jag har kört mina 52-203 säkert 300-400 mil med självtryck mot pumparna. Har inte haft några problem.
Däremot eldade jag upp ett par pumpar tidigare när jag stod väldigt länge och mappade i brant backe med lite soppa i. Har ingen ordentlig catchtank.
Re:
Postat: mån mar 14, 2011 4:48 pm
av Driddler
blårök skrev:köpte en 52-203 pump till min 740 turbo idag o banan va den låter! Står tystgående på hemsidan, villket skitsnack när pumpen blir varm låter de som man stryper en katt, har någon samma problem me dessa pumpar??
Låter konstigt. Mina står bara och tassar? Men allt är ju relativt hur man upplever det. Men det låter som det är något fel på din pump?
Halva Cobra cluben kör snart med 52-203. Har inte hört att någon haft problem. Men kan tänka mej att de flesta ligger kring 3-4 bar. Själv kör jag 3