detta har hänt sista veckorna, jag har fördjupat mig på holley gasare här i slutet och hjälpt bland annat tommy GTO med sin 830DP anular gasare som sitter på en pontiac 455.
vi har gått igenom den och kört med BB lamdan och testat lite olika munstycken och labbat med större 50cc acc pumpar på primiär sidan och ruppet blev klart bättre.
vi ska testa att köra en 50cc på sec också för det går fortfarande snålt då man gasar fullt då convertern biter ihop rätt tidigt.
eventuellt har jag funderat på att göra iårdning en custom E85 race gasare för att testa hur det skulle fungera på en halv vass motor så om nån är intreserad så kan vi göra nått special pris på första förgasaren om jag får bra feedback från nån som kör på strippen nästa år eller tänkt bromsa nån motor i vinter. (gärna nån i norrland)
vi har även testat olika förtändningar, vi ska köra fördelaren i fördelar bänken och tuna så vikterna slår ut tidigare, nu så kommer inte full tändning förens över 4200rpm och men tappar mycke vrid runt de viktiga 3000rpm där converten stallar.
tommy har också låvat att sluta att rita svart sträck runt byn med de gammla hårda bakdäcken och börja åka på bakhjulen genom byn istället nästa år med nya större klistriga däck
![:hihi:](./images/smilies/hihi.gif)
, så det blir nog att plugga pvc ventilen, bestycka upp sec munstyckerna 6-8steg, montera förlängda munstycks hållare och notchade flotörer för att förgasaren ska hänga med framöver
det sägs att dessa modifierigar med förlängda huvudmunstycken och borttagen pvc ventil ska va ett måste när man närmar sig 1.5 i 6+ fot och då ligger men runt 1.3G enligt egna tester.
eventuellt så ska jag fila till insuget och fräsa bort choke huset också i vinter för att hitta lite mer topp effekt.
det sitter stegar som på lyxele askonan och ricktigt stora hjulhus på denna GTO så helt omöjligt är det inte att hjullyften kommer
![Bild](http://i20.photobucket.com/albums/b205/nailheadscustom/Onsdag%20meetings%2010%20aug/10aug6.jpg)