matt svart sierra 10,418 / 222 km/h

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Har på känn att det kommer gå riktigt fort! Blir det kanske matchrace mot Gustaf?
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

Mikael S skrev:Har på känn att det kommer gå riktigt fort! Blir det kanske matchrace mot Gustaf?
ja det är på tiden att det ska börja gå fort iallafall

tuvärr ska vi köra i bracket så det blir inget riktigt pinto rejs
You Can Never Go Fast Enough
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Nej, för Jonnys bil är ju ingen gatbil ;-) eller hur var det? Hehe...

Drivaxelbrottet ser ut exakt som en av mina från förra året. Behövs fler pinnar ligger det några i Kåge också...

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

therealpinto skrev:Nej, för Jonnys bil är ju ingen gatbil ;-) eller hur var det? Hehe...

Drivaxelbrottet ser ut exakt som en av mina från förra året. Behövs fler pinnar ligger det några i Kåge också...

/Gustaf
hehe nä det blev ju för jobbit att ha den på gatan när innerskärmarna åkte bort

vi får se hur dom håller när vi var och mappade så hade vi inte dragracing däcken på
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
pinto jonny
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av pinto jonny »

jap dag ett drivaxlar höll motor höll men växellådan fan 2an gå int få i :twisted:
Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

11,70 201km/h med en 60foot på dåliga 1,962 nu är det lunch efter det laddar vi lite mer :twisted:

vi har haft mycket problem med 2an och kopplingen har lust att börja dra iväg
You Can Never Go Fast Enough
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

sista blev 11,76 202 km/h med en till dålig 60foot på 2,055
det blev 1,5 i ladd och MOTORN LEVER ÄN!!! (MYCKET OVANLIGT) :D
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

fina slutfarter på det laddtrycket :thumbright: (både ett täcken på effekt men även att bilen har fin airdynamik)

men vad händer i starten? med en 1.55 i 60 fot hadde det blivit en hög tia :wink:

vilka tider farter på 201m?
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Fränt!!! :D
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

Jens Gustavsson skrev:fina slutfarter på det laddtrycket :thumbright: (både ett täcken på effekt men även att bilen har fin airdynamik)

men vad händer i starten? med en 1.55 i 60 fot hadde det blivit en hög tia :wink:

vilka tider farter på 201m?

vi har ingen lunchcontrol så starten är utan ladd och 6000rpm, vi hade bättre 60foot fredag och lördag men jag kommer inte ihåg (jonny får fylla i det sen han har tidkorten) i slutet av lördag skulle vi prova att varva mer i starten då hög kopplingen in sista repan på lördan sa en drivaxel upp sig så idag blev det lungna starter
You Can Never Go Fast Enough
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

iron_man skrev:sista blev 11,76 202 km/h med en till dålig 60foot på 2,055
det blev 1,5 i ladd och MOTORN LEVER ÄN!!! (MYCKET OVANLIGT) :D
...på mina däck ;-)

Jonny fick punka på ett av slicksen. Kul att se bra tider på Sierran, det var bra ös när den dammade förbi mig...

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Studsar iväg fint. Vad kör ni för koppling?
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Inlägg av iron_man »

Mikael S skrev:Studsar iväg fint. Vad kör ni för koppling?
2 skivig ap sintel som behöver en översyn
You Can Never Go Fast Enough
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Lika grejer som mig då, har ni kvar hardyskivan? Jag har stora problem att få typ 9 att ens hålla för en seriös start. MT-75 lådan verkar ju tåla lite mera stryk
Skriv svar