Sida 7 av 29

Postat: tor maj 31, 2007 8:18 pm
av ergu
skaffa lite kylspray att kyla givaren med när den e varm och bilen går ok borde väl vara enklaste sättet att testa den.

Postat: tor maj 31, 2007 9:36 pm
av super7
HaLinG skrev:Har upptäck nu att när den e kall blir de fel på tändningen men när den blir varm försvinner det. Så nånting är de ju som blir varmt och funkar bättre då ? Kan de bli så om givaren e paj ?
Vad är det för givare ni använder? GT1 eller, i så fall har jag några liggande ifall ni behöver prova en annan.

// Nisse

Postat: lör jun 02, 2007 8:40 pm
av HaLinG
Nu är triggern fixad :thumbright: de var fel ingång till boxen så den fick 3.6volt istället för 5volt

Har varit o mappat hela dagen med Emil
o nu går den riktigt bra laddar 1.4bar och har 94% dutycykle på 900cc spridare o datorn hänger inte med att logga :twisted:
så nu ska bara slicksen på så man får prova några starter

Postat: sön jun 03, 2007 12:37 pm
av Jens Gustavsson
HaLinG skrev:Nu är triggern fixad :thumbright: de var fel ingång till boxen så den fick 3.6volt istället för 5volt

Har varit o mappat hela dagen med Emil
o nu går den riktigt bra laddar 1.4bar och har 94% dutycykle på 900cc spridare o datorn hänger inte med att logga :twisted:
så nu ska bara slicksen på så man får prova några starter
låter låvande :thumbright:

jag hadde 860cc när jag bromsa B20 (med 4 bar istället för 3 ca 1000cc) och då vart det också typ 95% duty men då hadde jag ju 2.1bar laddtryck.

Postat: mån jun 04, 2007 5:24 am
av HaLinG
Här är en teaser inför piteå testar launchen och dom nya däcken de var lite svårt o hålla den på 3an :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=J8GzViBrXs8


Lite småfix kvar men inte så mycke

Postat: mån jun 04, 2007 9:27 am
av mattias
Den ser grym ut med nya "avgassystemet". :)
Kul att det mesta lirar nu, många så kallade buggar från förra året är borta.

Postat: mån jun 04, 2007 9:57 am
av Nicke Nyman
Ska bli kul o se den på strippen och i konbanan alltså! Den är såå ball! ;)

Postat: ons jun 06, 2007 11:38 pm
av mattias
Kul med provturen idag ! :thumbright:
Det bär iväg nåt historiskt även på gatan, kan tänka mig hur det blir på klistrat.. :shock:

Motorn går runt lambda 0.8 och med ca 20 grader tändning vid 1.4 bar. Med lite avgastemp och G-tech och andra utvärderingar kan man säkert magra ur lite och/eller höja tändningen för den har mer att ge.

Postat: fre jun 08, 2007 9:11 am
av Jens Gustavsson
hur gick det med bakaxeln? hinner ni till piteå?

Postat: fre jun 08, 2007 3:25 pm
av HaLinG
Jajjamän !
de var fjäderbrikorna som blivit platt så de var inge inspänningstryck
så vi köpte av axel då vart de 13.5kg inspänningstryck
ska fara o lasta nu så man e färdig till imorrn

Postat: mån jun 11, 2007 8:05 pm
av HaLinG
Nu har vi utvärderat helgen !
den funkade som sagt bara 1 av 5 repor pga diverse problem
sista repan körde bror och han for fram 2dm inan han släpte så 60foten vart dagens sämsta 1.58 de vart 7.0 201m och 11.08 196kmh och vinst i bakhjulsdrivet med överladdning :checkered_waving:
då den gick 10kmh sämre änn ifjol var de nått som INTE stod rätt till
nu har vi hittat problemet den laddade bara grundtryck ca0.5-0.6 utan laddtrycksstyrning :twisted:

Postat: mån jun 11, 2007 8:18 pm
av mattias
HaLinG skrev:nu har vi hittat problemet den laddade bara grundtryck ca0.5-0.6 utan laddtrycksstyrning :twisted:
:doh: :lol:

Postat: ons jun 13, 2007 9:00 am
av Jens Gustavsson
skit i allt hi-tec och kör mot en starkare fjäder med skuster skruv direkt.

ni måste börja logga mer :hihi:

Postat: ons jun 13, 2007 6:42 pm
av HaLinG
Problemet var mottrycks ventilen som var risig har bytt nu mot en bättre 0-4bar så nu funkar de. man kan ju titta på laddtrycksmätaren också 8)
men de gjorde man tydligen inte :hihi: men de var ju bra att nästan köra en 10 med 0.5-0.6 :thumbright:

Postat: ons jun 13, 2007 10:02 pm
av emil
tycker ni ska dyka upp i fällfors på lördag ;)