
Jensas vega B20. "expriment rekord B20 motorn"648hk 2.95bar
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21749
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag har fått toppen klar nu och den sitter på motorn.


True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
ursäkta om jag inte förstår! men vad är det som gör att denna tråden inte ligger på "vad händer i garagen"?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21749
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
tanken var att det skulle bli en lite djupare diskution med lite mer avanserade ingående tankar och ideer om högtrycks turboladning skulle diskuteras och sen testas i broms bänken och inte så mycke korta inlägg typ, coolt, fränt och liknande komentarer
ska städa upp i tråden.
men som du säger så kanse det inte passar här?

ska städa upp i tråden.
men som du säger så kanse det inte passar här?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jag förstår Jens.
Men skall du köra gas istället för två turbor nu eller?
Garagepolaren kommer ju med köra med pg och kommer med få problem med att få upp stall.
Någon som testat att bygga om sin turbin?
Alltså en turbin som inte är gjord för det
Men skall du köra gas istället för två turbor nu eller?
Garagepolaren kommer ju med köra med pg och kommer med få problem med att få upp stall.
Någon som testat att bygga om sin turbin?
Alltså en turbin som inte är gjord för det
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
- Ort: Tingsdal
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21749
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
konseptet är desamma? vem har sagt nått annat? och lustgas är förbjudet i den klass jag ska köra i som det står på flera ställen i denna tråd.Tommy Luhr skrev:jag förstår Jens.
Men skall du köra gas istället för två turbor nu eller?
Garagepolaren kommer ju med köra med pg och kommer med få problem med att få upp stall.
Någon som testat att bygga om sin turbin?
Alltså en turbin som inte är gjord för det
diskutioner om turbiner tar vi i en annan tråd tycker jag, jag ska prova den jag har först (10" tci byggd för min v8 turbo).
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21749
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det är för att få upp insuget lite högre så det lutar åt rätt håll hela vägen mot ventilen, det blir mindre risk att det blir stökigt flöde då speciellt vid höghastighet/tungt luft flöde.Jonny Karlberg skrev:Ser bra ut som vanligt![]()
Ang toppen. Vad vare du hade gjort i början av insugskanalen?
Samt läpparna i insuget.
Ska luften styras på något vis eller?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Vart ser man kanalerna i toppen?
Kollat igenom tråden, men ser inget?
Kollat igenom tråden, men ser inget?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Misstänker Jonny Karlberg har varit på studiebesök hos jens och sett hans toppj björk skrev:Vart ser man kanalerna i toppen?
Kollat igenom tråden, men ser inget?


[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Därav frågetecknen ang lustgasen...Jens Gustavsson skrev:Detta är mitt nya turbo-insug för B20, jag kommer att köra med lustgas och kanske vatteninsprutning, så en viktig parameter har varit att blasket som kommer i tryckröret ska fördelas jämt över alla runners, annars så tror jag inte att utformningen av ett torrt plenum är speciellt viktig bara flödet runt trattarna är bra och att man har ett grovt rör in mot plenumet så inte hastigheten blir så stor.
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele