Sankans B20 turbo bygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Rydberg skrev:hoppas inte för mkt, över en månad sen han skulle fixa förra filmen :wink: :lol: ...

ONT, riktigt fin dikesåkning, fan mer snö i motorutrymmet än på backen :roll:
haha ja det var väldigt mycket snö i motorutrymmet :) kunde ha gjort riktigt ont det där, mitt bälte hade faktiskt ryckts i så det gick inte att dra ut, så måste ha flygit fram lite iallafall när vi for ut i snön. Annars vet jag inte hur det fastnade :? Föresten är du sugen på att köpa en växelspak?
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Sådär nu kom man hem efter en kväll i garaget, har hållit på att fixa reservhjulsbaljerna som var väldigt rostiga. Nu är det rak plåt istället :P blir nog klar med spacklingen imorgon. ska ta bilder och visa hur det blev när det är klart

Lite bilder hur det såg ut innan det fixades:
Bild
Bild
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Sankan skrev:
Rydberg skrev:hoppas inte för mkt, över en månad sen han skulle fixa förra filmen :wink: :lol: ...

ONT, riktigt fin dikesåkning, fan mer snö i motorutrymmet än på backen :roll:
haha ja det var väldigt mycket snö i motorutrymmet :) kunde ha gjort riktigt ont det där, mitt bälte hade faktiskt ryckts i så det gick inte att dra ut, så måste ha flygit fram lite iallafall när vi for ut i snön. Annars vet jag inte hur det fastnade :? Föresten är du sugen på att köpa en växelspak?
Tyckte den va lite för dyr :thumbdown: :wink:
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
THING
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av THING »

Sankan skrev:
Lite bilder hur det såg ut innan det fixades:
Bild
Bild
Mm blå på utsidan Å gul på insidan..... 8) skön combo..
Volvo såklart.. morgon middag kväll...
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Rydberg skrev:
Sankan skrev: haha ja det var väldigt mycket snö i motorutrymmet :) kunde ha gjort riktigt ont det där, mitt bälte hade faktiskt ryckts i så det gick inte att dra ut, så måste ha flygit fram lite iallafall när vi for ut i snön. Annars vet jag inte hur det fastnade :? Föresten är du sugen på att köpa en växelspak?
Tyckte den va lite för dyr :thumbdown: :wink:
Okej :P för vilket pris hade du kunnat tänka dig köpa för?
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

THING skrev:Mm blå på utsidan Å gul på insidan..... 8) skön combo..
Haha nej inte riktigt :P har varit så sen jag köpte den, blir ju att göra något åt det där när man har pengar. Bilen blir väl mattgrå eller mattsvart senare ifall man orkar fixa upp hela karossen :)
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Sankan skrev:
Rydberg skrev: Tyckte den va lite för dyr :thumbdown: :wink:
Okej :P för vilket pris hade du kunnat tänka dig köpa för?
ptja, 150kr typ....
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Nu är jag i princip klar med baljerna, måste bara lägga någon seriös lack över primern :lol:

Invändigt
Bild

Från sidan
Bild
Bild
Mark2
Lite mer laddtryck

Inlägg av Mark2 »

fan vad du ligger i ! ser bra ut :) har ni fått fart på nickes 140?
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Mark2 skrev:fan vad du ligger i ! ser bra ut :) har ni fått fart på nickes 140?
tackar, måste ju fixa iordning bilen :) hur går det för dig nudå? hur var motorn som du hämtade? Nej det är väl ett litet tag kvar innan den ska gå igång, har bytit motor från hans epa i helgen iallafall så nu har vi en motor att bygga på. Nicke har ju en del delar kvar att införskaffa innan vi kan smälla ihop den. Det saknas lambda, vatteninsprut och avgastempmätare :P säkert lite små saker till. blir väl att börja räkna på lite kompförhållande snart iallafall och sen svarva en grop i kolvarna och putsa förbränningsrum så alla är identiska och har samma cc :)
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Ser skitbra ut :thumbright:
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Glufsen skrev:Ser skitbra ut :thumbright:
tack, det värmer att höra(för du har ju gjort ett grymt jobb på din bil) :) fast finns en del saker jag blev mindre nöjd med som inte syns på bilderna. men men det var ju första gången jag laga rost så det får väl duga :lol:
Mark2
Lite mer laddtryck

Inlägg av Mark2 »

tackar, måste ju fixa iordning bilen hur går det för dig nudå? hur var motorn som du hämtade? Nej det är väl ett litet tag kvar innan den ska gå igång, har bytit motor från hans epa i helgen iallafall så nu har vi en motor att bygga på. Nicke har ju en del delar kvar att införskaffa innan vi kan smälla ihop den. Det saknas lambda, vatteninsprut och avgastempmätare säkert lite små saker till. blir väl att börja räkna på lite kompförhållande snart iallafall och sen svarva en grop i kolvarna och putsa förbränningsrum så alla är identiska och har samma cc
Låter bra de ! :) måste komma ut o kika någondag, jo med min motor går det bra. Har tagit av toppen på motorn jag köpte o har den här i sandviken nu så har blästrat den idag och håller på att kika på nya ventiler och styrningar! När det är klart ska jag porta och plana :) Sen blir det förhoppningsvis weber 45or :hihi:
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Mark2 skrev:Låter bra de ! :) måste komma ut o kika någondag, jo med min motor går det bra. Har tagit av toppen på motorn jag köpte o har den här i sandviken nu så har blästrat den idag och håller på att kika på nya ventiler och styrningar! När det är klart ska jag porta och plana :) Sen blir det förhoppningsvis weber 45or :hihi:
Fan va najs :thumbright: . kanske dags för dig att starta en tråd nu och lägga upp lite bilder så vi får se vad som händer, för nu ska väl ett monster skapas? :twisted:
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sankan »

Kanske ska ta att lägga in filmklippen jag har lovat så länge nu också, lägger in utan att redigera för annars skulle ni få vänta ännu längre tid. blir väl en större film sen som vi lägger in fler klipp i (senare i framtiden):P

Börnen(bakaxeln och kardan gick sönder)
http://www.speedshare.org/download.php?id=A5ED9C0911

Rondellkörning
http://www.speedshare.org/download.php?id=FB38E94813
Senast redigerad av Sankan den fre mar 27, 2009 3:08 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar