Sida 7 av 38
Postat: ons jun 03, 2009 11:02 pm
av Moggemx
Nej
Har problem med att få BB-lambdan att fungera som den ska, Så det är lite svårt att mappa då
Håller på att felsöka för fullt, Verkar inte vara någe fel på sonden iaf, då den funkar klockrent i 245:an
Det den gör är att när jag försöker att kalibrera sonden i fria luften så fladdrar värdet som fan, har försökt kalibrera så bra det går och sen provat att skruva dit sonden och köra motorn.
Men får väldigt instabila värden då också
Får hoppas det får en lösning snart
Sen har jag fått ett troligtvis avgasläckage mellan topp och grenrör, Kan också vara från nån vippa det börjat ticka. Var jävligt svårt att avgöra
Så jag måste lös med grenröret och inspektera, Har ju byggt röret till Wg:n så smart också så jag måste lös med grenröret för att få lös ventilkåpan.

Där fick man igen för att man var slö och placerade den på första bästa ställe. . .
Grenröret är ganska tight byggt också så bara den tar nog typ 2 timmar att få lös
Blir nog ett garagepass imån iaf, får väl se hur mycket man hinner då! Vill ju verkligen ha igång den nu!

Postat: fre jun 05, 2009 6:14 pm
av Moggemx
Nu är BB-lambda problemen lösta iaf
Var bara att byta firmware, Bytte från 1.0.73 till 1.0.78 så fick jag grymt stabila värden från sonden
Inte för att det borde vara nåt fel på 1.0.73 firmwaren, måste ha blivit nått tjall när jag laddade in det från första början
Men nu funkar det iaf! håller på att ställa in allt från grunden nu, så det blir nog att slita lös grenröret och fixa tickandet nu och sen blir det mappning
Imon blir det dock avbrott då det bar av till EDPS i piteå! Får bara be till vädergudarna nu så det inte blir regn och allt för kallt !
Postat: fre jun 05, 2009 6:32 pm
av cjagenmark
Trevlig bygge, håller på med ett liknande.
Mvh
Postat: lör jun 06, 2009 1:49 am
av Moggemx
Jaså! Dra upp en projekttråd då

Postat: lör jun 06, 2009 8:45 am
av Pakko
skönt att det var ett enkelt problem med bb-lambdan

Postat: mån jun 08, 2009 10:23 am
av Moggemx
Jo Fan va härligt! Tänkte hela tiden att det måste vara nåt allvarligare då ingen riktigt förstod vad som skulle kunna framkalla dessa problem!
Men men, det är ju ur världen nu!
Har iaf haft upp ventilkåpan och justerat ventilerna nu, Inga onormala ventilspel, Så att ljudet kom därifrån är därmed uteslutet!
Blev tvungen att kapa av WG, röret för att få upp V-kåpan. Så jag svetsade tillbaka det så att kåpan går att öppna utan större ingrepp! Docks så blir det ett hål i huven, men jag ids bara inte börja tränga ner den på nått krångligt ställe nu! Nu vill jag KÖRA!
Lokaliserade även det tickande ljudet, var ett litet lite avgasläckage mellan packningen mot toppen och grenröret.
Såg ut som att det gått nå skit emellan där, såå det blir att operera det här nån dag!

Postat: fre jun 26, 2009 11:35 am
av benkoilovikka
Du har jobbat hela vintern

Postat: tor aug 13, 2009 10:36 pm
av Moggemx
Jaha! då har man kört sönder också
Dock helt mitt eget fel P.g.a helt idiotisk provkörning med kass mapp som jag försökte förbättra utan framsteg
Slutatde med en pajjad toppackning !
Aja, då måste ju toppen lös, då kan man ju slinka dit andra kammen samt porta toppen lite

Eller sätta tillbaka en s38 topp

Och när man ändå håller på så tar man ut hela motorn och borrar, planar o.s.v och bankar ner smidda grejer!
Hojja vad dyrt ras det blev helt plötsligt
Bilen har fått ett nytt hem ett tag framöver iaf! Hur länge beror på hur omfattande denna urspårning blir!
Här står han ensam bland massa amerikanska vinkeljärn!

Postat: fre aug 14, 2009 7:39 pm
av Pakko
nu kanske det blir ordning på torpet i det garaget

Postat: fre aug 14, 2009 11:03 pm
av Moggemx
Det får vi hoppas!
Skönt att kunna ha bilen ståendes så man kan riva och låta det vara!
Hatar att efter varje mek plocka ihop varenda pinal och knuffa ut bilen
Var och gjorde ett ryck idag! Hann lyfta av toppen och konstatera att toppackningen sett bättre dagar

Skönt att det bara var det ändå!
Slet också ner kardanen och bakaxelklumpen , då stödlagret var säck och en fästbult till klumpen gått av!
Kommer nog bilder imån!

Postat: lör aug 15, 2009 9:39 pm
av Moggemx
Postat: lör aug 15, 2009 10:29 pm
av Pakko
de va ingen dålig blåsning hehehe

Postat: lör aug 15, 2009 10:43 pm
av Moggemx
Hehe, Nej small rejält när den for

Trodde nästan det skulle vara nåt allvarligare där ett tag, Men tydligen inte
Nån som förresten vet hur Walbro 255lph IN-tank pumparna funkar med E85?
Postat: lör aug 15, 2009 11:57 pm
av Fredrik Y
vi körde en sån i en polares bmw med e85, inga problems
skilnaden blir juh bara att den bottnar tidigare
Postat: sön aug 16, 2009 8:21 am
av nicke.t
kör oxo sånna på E85.
