WTB garagetråd
-
- För mycket laddtryck
Re: WTB garagetråd
Här finns de ms härvor. http://www.protoparts.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Okey jo jag har sett dom nu på senare och ja säger de,Aldrig att ja gör en härva själv igen 

Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
Nu har man faktiskt fixat på sommardäcken o den orka enhjulsbörna allafall,Fixade även
Hi-Jacersna bak så nu är den rätt hög på 9 bar
Men den vill nog ha sej en lite piggare motor än 230K:n

Hi-Jacersna bak så nu är den rätt hög på 9 bar

Men den vill nog ha sej en lite piggare motor än 230K:n

Tobias J
Lägesrapporten som den är nu,Har lyft ur gammel K motorn,Rensat motorhärvan så de är kvar
drygt 5 av 20kablar (sitter ju bendix tändbox på 230K:n),Satt dit härvan på 42000mils motorn
Bytt Oljefälla till den äldre mindre,Bytt oljefilter pga oljan som var i va så
utspädd av etanol sen isåkningen så den rann som vatten när motorn va kall
Passade på
att sätta i oljetemp och oljetryck kontakterna i en biltema adapter,De som återstår för
att lyfta i motorn är väl att sätta på TPS:en för megasquirtet,Sen är de ju bränslesystem,
Koppla in sprutet,Bygga 3" avgassystem då jag INTE vill köra orginal sug igen som på 245:an
Beslutsångest över tändningen dock
drygt 5 av 20kablar (sitter ju bendix tändbox på 230K:n),Satt dit härvan på 42000mils motorn
Bytt Oljefälla till den äldre mindre,Bytt oljefilter pga oljan som var i va så
utspädd av etanol sen isåkningen så den rann som vatten när motorn va kall

att sätta i oljetemp och oljetryck kontakterna i en biltema adapter,De som återstår för
att lyfta i motorn är väl att sätta på TPS:en för megasquirtet,Sen är de ju bränslesystem,
Koppla in sprutet,Bygga 3" avgassystem då jag INTE vill köra orginal sug igen som på 245:an
Beslutsångest över tändningen dock

Tobias J
Ikväll skruva man fast motor,låda,växellådsbalken stölagerhållaren,kardan m.m men märkte att
v-låds kudden va så mjuk att "armen" som håller i växelsspaken var ca 4-5 cm för långt ner så
de knappt växla 2,4:an för de tog i plåten
Får man ordning på grejerna blir de nog byte till
740ins stödlagerhållare de är jag säker på då den som många vet är Mycke smidigare
v-låds kudden va så mjuk att "armen" som håller i växelsspaken var ca 4-5 cm för långt ner så
de knappt växla 2,4:an för de tog i plåten

740ins stödlagerhållare de är jag säker på då den som många vet är Mycke smidigare
Tobias J
Nu när man fått hem bilen tebax så de känns skönt för nu händer de saker!Allt i bränsleväg utom matarkablar är klart

Luftning tank

Snacka om de var Fitment på flexstrumpan och röret,Ska tiga ihop röret på jobbet imörra
och köpa mer 3" rör, Planen är att den ska va ihop tills helgen för då är de StorCrusing
Blir kanske nödlösning med Brytartändning sålänge med MsV2.2:et ja har liggandes om de
krånglar med VR:en..

Luftning tank

Snacka om de var Fitment på flexstrumpan och röret,Ska tiga ihop röret på jobbet imörra
och köpa mer 3" rör, Planen är att den ska va ihop tills helgen för då är de StorCrusing

Blir kanske nödlösning med Brytartändning sålänge med MsV2.2:et ja har liggandes om de
krånglar med VR:en..
Tobias J
Ja då har man kopplat in sprutet i bilen och som man anade funkade inte VR:en någe vidare till en början,Sen skruva ja inne i boxen och TADA så fanns de plötsligt triggersignal som ett brev på posten
Med min tur trodde ja Aldrig de skulle funka men ska väl inte säga för mycke innan den är startad,Kabeln ligger rätt nära 4:ans tändkabel nu så kanske stör ut signalen..
Time will tell..Hoppas på uppstart imörra

Time will tell..Hoppas på uppstart imörra
Tobias J
Happ nu har man testat lite smått,Puffar till lite men inte mer...Har 3 batterier som gick jämt några varv så var de slut på dom
Vill ha den startad innan ja gör nåt annat..
Såg på stiften och dom är blöta allafall så soppa får den men stift kablar etc är ju uråldriga för tänkte starta den med dom stiften etc allafall...

Såg på stiften och dom är blöta allafall så soppa får den men stift kablar etc är ju uråldriga för tänkte starta den med dom stiften etc allafall...
Tobias J
Så nu går skrotet lite,Går extremt fett antagligen så måste ha fullgas vid start sen när den väl går lär man ha rätt högt varv för annars stendör den,kolla mer imörra
Tobias J
Ja idag blev de en liten test tur men turbon är helt slut så den stannar när man står på
tomgång så vet inte fall man vågar sätta i BBsonden för då dör den väl direkt?
tomgång så vet inte fall man vågar sätta i BBsonden för då dör den väl direkt?

Tobias J
Nu går bilen,Åkte en helkväll (Öldrickarkväll)igår utan problem mer än att kallstarts mappen är
helt åt ja plus den går konstit innan laddet kommer..Har lånat en mapp av Koike på
Megasquirt.se och bilen är väldigt körbar får jag lov att säga,Går spikfritt till 0,5 i ladd allafall,Kör
med vanligt sugmotor avgasrör nu så vet inte fall man vill ladda så hårt
Tunerstudio har koden 029y3 och i boxen är de y4,Har tagit på detect och sen accept men
de ändrar inte från y3 så vet inte vad man ska göra för att TS ska ändra sej?Kör jag TS går bilen
allmänt dåligt men med MegaTune funkar den,Wellwell får nog koppla in Vems round:en med
EGT:n istället för smalbandaren som är i nu
Extremt dåligt med kommentarer,Trist projekt
kanske med för lite film?
helt åt ja plus den går konstit innan laddet kommer..Har lånat en mapp av Koike på
Megasquirt.se och bilen är väldigt körbar får jag lov att säga,Går spikfritt till 0,5 i ladd allafall,Kör
med vanligt sugmotor avgasrör nu så vet inte fall man vill ladda så hårt

Tunerstudio har koden 029y3 och i boxen är de y4,Har tagit på detect och sen accept men
de ändrar inte från y3 så vet inte vad man ska göra för att TS ska ändra sej?Kör jag TS går bilen
allmänt dåligt men med MegaTune funkar den,Wellwell får nog koppla in Vems round:en med
EGT:n istället för smalbandaren som är i nu

kanske med för lite film?

Tobias J
-
- Ganska mycket laddtryck
en film skulle inte skada