Amstaff´s 2x Supra MK3 Targa

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

Its happening now 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

I helgen åker motor & låda ut och sen är det bara att börja hugga i med sandpapper ;)
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
Användarvisningsbild
Herman
Forumsberoende
Inlägg: 507
Blev medlem: sön jan 06, 2008 8:08 pm
Ort: Finnerödja

Inlägg av Herman »

Blir nog nice det här, kul med en mk.III:a på forumet igen sedan Knotan sålde sin räser.
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

Nu j*vlar går det undan, 2 kvällars mek blev såhär.

Och nu är det mycket inplanerat, ska försöka köpa mig ett blästerskåp (om någon har o vill sälja till rätt kurs så skriv).

I övrigt så tänkte jag lämna bort motorhuven för blästring.
Alla småprylar blästrar jag själv eller ber någon fixa, allt detta ska poleras.
Motorn står på stativ och ska rivas, dubbelkolla lager etc så man kan utvärdera skicket, ev nya stakar & kolvar + lager.
Ska börja slipa ner motorrummet eftersom detta ska lackeras först, då hinner jag bygga klart där innan karossen lackeras.

Det jag nu efterlyser är en lackerare samt någon som är grym på motivlack till rätt kurs!

Bilder, ofcourse.

Innan avfettning
Bild

Bild

Bild

Bild

Efter avfettning

Bild

Bild

Bild

Bild

Provpassning

Bild

Borde gå att bygga insug på :)

Bild

Bild

Prylar som ska blästras & poleras

Bild
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
Lyrre
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 09, 2006 9:42 pm
Ort: Åkullsjön

Tips på motivlackerare

Inlägg av Lyrre »

Kolla med Paul på http://www.paulsart.se/ han är inte allt för dyr och han gör grymma jobb! Sen är han väldigt lätt att ha å göra med! =)
Teori är när man vet allt och inget fungerar.
Praktik är när allting fungerar och ingen vet varför.
Å i detta hur så förenas teori och praktik.
Ingenting fungerar och ingen vet varför
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

Bild

Bild

Bild

Bild
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
JonasW
Forumsberoende
Inlägg: 512
Blev medlem: ons mar 23, 2005 10:02 am
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av JonasW »

Snyggt! :thumbright:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Är det delbart insug på dom där motorerna original?

Och vilken grund har du använt för motor-rummet?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
suppra_mkIII
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: lör sep 16, 2006 10:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av suppra_mkIII »

ja det är delbart.. Alldeles ypperligt när man ska göra eget :)
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

mattias skrev:Är det delbart insug på dom där motorerna original?

Och vilken grund har du använt för motor-rummet?
Mjeypp som det skrivits innan så är det delbart, nu ska jag bara hitta någon som kan bygga ett snyggt insug åt mig!

Använde en filler (minns inte namnet) för att fylla ut så mycket som möjligt, 3 lager och mellan slipade mellan varje lager.

Dock ska lackeraren ta över och de får göra resten av jobbet då jag inte har tid eller ork!
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
Användarvisningsbild
Linkan
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: tor apr 14, 2005 1:13 pm
Ort: ersmark
Kontakt:

Inlägg av Linkan »

Amstaff skrev:
mattias skrev:Är det delbart insug på dom där motorerna original?

Och vilken grund har du använt för motor-rummet?
Mjeypp som det skrivits innan så är det delbart, nu ska jag bara hitta någon som kan bygga ett snyggt insug åt mig!

Använde en filler (minns inte namnet) för att fylla ut så mycket som möjligt, 3 lager och mellan slipade mellan varje lager.

Dock ska lackeraren ta över och de får göra resten av jobbet då jag inte har tid eller ork!
Tjenare Ranta ser juh riktigt bra ut och skönt att det händer saker :)
vem är det som lackar åt dig och så ? hur mycket får du betala isf , du kan pma om du inte vill skriva i tråden eller plinga du har väl mitt nummer ! har problem med min lackering som du vet är det svårt att hitta någon för vettig peng som kan hjälpa eller ta på sig
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

Valsa skärmar - Vem gör eller har verktyg att låna ut?

Supran ska bli bredare.

Om inte annat så breddar jag ut men då måste man ju kapa o jävlas :(
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

Mjo då har man skruvat lite mer :P

Frågan hur fan det har bildats sådana avlagringar på kolvar / ventiler och hur undviker man dessa?

I övrigt ser det bra ut förutom remskivan som sitter på veven (kamrem) som tog död på typ 7 bultar och en avdragare innan den var lös :(

I alla fall så syns på den bild AC radiatorn som jag rev ut från kupe´n då jag inte ens har AC prylar kvar.

På en annan bild syns en centrallåsmotor som i framtiden kommer att öppna båda dörrarna samt bagageluckan elektriskt (2x motorer till givetvis på dörren + luckan), så JA, alla dörhandtag ska bort!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

när föregående ägare körde ner den till mej i norrköping så kördes den utan avgasystem., plus att massa vakumslangar saknades, (spruckna tryckslangar.
så det va nått galet med lambdan med för den rök fruktansvärt svart när den kördes.

plus att det verkade som om ventiltätningarna inte va i rätt skick heller då den blårök vid varje kallstart. (kan även vart turbon)

så den har nog helt enkelt sotat igen tack vare en kombo av dem sakerna...

så bara du får iordning på korrekt bränsleblandning och fixxar så den inte suger i sej massa olja . så ska det nog inte vara nått mer att oroa sej över
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

knotan skrev:när föregående ägare körde ner den till mej i norrköping så kördes den utan avgasystem., plus att massa vakumslangar saknades, (spruckna tryckslangar.
så det va nått galet med lambdan med för den rök fruktansvärt svart när den kördes.

plus att det verkade som om ventiltätningarna inte va i rätt skick heller då den blårök vid varje kallstart. (kan även vart turbon)

så den har nog helt enkelt sotat igen tack vare en kombo av dem sakerna...

så bara du får iordning på korrekt bränsleblandning och fixxar så den inte suger i sej massa olja . så ska det nog inte vara nått mer att oroa sej över
Den har då gått helt OK efter att jag hämtade den, dagen efter fixade vi lambdan + vacuumslangarna och den har knappt rökt sen dess, möjligtvis lite blått vid starterna men turbon är ju helt slut ;)

Tänkte iofs inte så långt att förra ägaren körde med bilen i det skicket men det slog mig nu när du skrev det! Och sådana avlagringar försvinner väl inte av sig själv heller..
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

tar rätt lång tid innan det släpper om det väl satt sej om inte annat.
är ju typ 17 mil från stockholm til mej så 30+ har han ju garanterat kört.
Skriv svar