Sida 7 av 29
Postat: tis okt 27, 2009 5:49 pm
av volvokalle1
Ser ut som att du ska köra med tryckrör i ett icke rostfritt material, kommer det inte att bli pannkaka av det hela när rosten börjar att gro?
Eller vad har du för teori?
Har också funderat på om jag ska snåla med rören och köra svarta böjar.
Postat: tis okt 27, 2009 6:01 pm
av JohanK
volvokalle1 skrev:Ser ut som att du ska köra med tryckrör i ett icke rostfritt material, kommer det inte att bli pannkaka av det hela när rosten börjar att gro?
Eller vad har du för teori?
Har också funderat på om jag ska snåla med rören och köra svarta böjar.
Är nog inga problem, snurran funkar ju som något utav en dimsmörjare, nog ingen större risk för rost på insidan av rören.
Postat: tis okt 27, 2009 6:01 pm
av Mikael S
Ja precis, har alltid kört med vanliga svarta rör minst hälften av användarna här åker med vanliga svarta rör och det är aldrig några problem
Postat: tis okt 27, 2009 6:13 pm
av volvokalle1
Mikael S skrev:Har alltid kört med vanliga svarta rör minst hälften av användarna här åker med vanliga svarta rör och det är aldrig några problem är alltid en lätt olje/bensindimma i rören så oroar mig inte, utsidan lär naturligtvis lackas för att slippa rost på utsidan
Så låter min teori också.
Tackar för bekräftelsen.
Postat: ons okt 28, 2009 7:42 pm
av Mikael S
Idag har jag slösat bort min tid helt i garaget, började peta ihop en lösning på värmepaketet men blir inte bra så ska göra om det. Sen är jag lite fundersam på hur jag ska lösa det så jag kan stänga av värmen, en kran känns inte riktigt bra, skull ehelst vilja ha ett spjäll.
Fläkten jag köpte på biltema funkar dock riktigt bra så ett plus i alla fall

Postat: ons okt 28, 2009 7:56 pm
av therealpinto
Det behöver ju inte bli toktätt så ett enkelt spjäll kan nog funka. Tänk bara på att du vill få in friskluft (kalluft) när spjället är stängt.
/Gustaf
Postat: ons okt 28, 2009 9:32 pm
av jol
Det finns ju lösa kranar med vajerstyrning på de flesta original-lösningar, verkar funka som värmereglering att strypa vattenflödet och ev. använda ett spjäll för att växla mellan friskluft/återcirkulering.
Har kollat på den där fläkten också för att bättra på min bils vinter-egenskaper, att ersätta original. Men tror jag kopplar ett extra värmepaket inne i bilen som får egna cirkulationsfläktar.
Postat: ons okt 28, 2009 10:17 pm
av Klabbe Persson
Som jol skriver så har iaf volvo 240/740 vajer till värmekranarna.
Blir förövrigt ett fränt bygge!!!
Postat: tor okt 29, 2009 12:41 pm
av loop
Mikael S skrev:
Väntar fortfarande på "Fordmångo söker fru" så än så länge får man vara singel
Hehe, jag har ju lyckats, trots alla gamla fordar.
Postat: tor okt 29, 2009 2:02 pm
av Thed_J
Âven Golf har en mycket smidig virestyrd kran som bara monteras løst på slangen.
Gillar projektet skarpt før øvrigt.
Postat: fre okt 30, 2009 4:54 pm
av Mikael S
Postat: fre okt 30, 2009 5:46 pm
av micke999
en cossi vinge skulle sitta fint på den bilen!!
va en riktigt trevlig ms box du fått till där
Postat: lör okt 31, 2009 2:26 am
av subw000fer
ser ju bra ut!

passa ju med fordmärket där med
får man fråga vad ms:et gick på?`
Postat: lör okt 31, 2009 8:46 am
av JohanK
Ugh, finns det ingen annan grill till den karossen?, den är verkligen inte snygg

Postat: lör okt 31, 2009 10:34 am
av Mikael S
tja med alla utbyggnader så hamnade mit MS på 4900kr, inte så långt ifrån ett VEMS kan man tycka men jag föredrar MS då det är mer lättjobbat och har simplare programvara.
Har föresten uppdaterat specen på bilen på förstasidan
Blir en Cosworthgrill tänkte jag, även resten av paketet om jag får som jag vill
