Sida 7 av 17
Postat: tis maj 04, 2010 8:30 pm
av mkiv
Mkiv skrev:Det var trångt som fan att få in en AN8 retur, blev att slipa ur lite överallt!
Insuget är monterat för sista gången den här sommaren, hoppas jag......
Kommer blir lite smidigare att komma åt att byta oljefiltret nu för tiden
Blev ju ganska tajt det här hehe, men det ser ju bra ut. Synd inte kompressorkåpan har hunnit blivit polerad än.

Postat: lör maj 08, 2010 8:13 am
av mkiv
MKIV skrev:Ett stycke packning mellan grenrör och turbo. Den kommer aldrig behöva bytas igen och så är den gjord i inconell
Avgashuset sitter på plats, så blev avgastempgivaren satt så den mäter upp tempen på cylinder 4,5 och 6

Postat: sön maj 09, 2010 10:32 pm
av RWHP
lord_nordkvist skrev:blir en mysig bil dedära.. hoppas den sjunger fint till sommarn
de va mycket wg flås i den där för att köra på så högt laddtryck

Är twinscroll kollektor så det behövs för att styra som man vill

En 44a till cylinder 1-3 och en 44a till 4-6.
Postat: tis maj 11, 2010 7:09 pm
av lord_nordkvist
tänkte på att ni ska ladda så mycke så att det knappast lär öppna wg:s så ofta.. så de hade kunna räckt med en 60mm rent av

Postat: tis maj 11, 2010 7:59 pm
av RWHP
lord_nordkvist skrev:tänkte på att ni ska ladda så mycke så att det knappast lär öppna wg:s så ofta.. så de hade kunna räckt med en 60mm rent av

Joo visst, men 0.9 är grundtryck och de lär det köras på vardagligt så de behövs ju lite då för att reglera. Sen är det jävligt med plats att svetsa ihop wastegate rören till 1 också

Postat: fre jun 18, 2010 9:05 pm
av RWHP
Uppdaterats lite dåligt märker jag

Har kommit kammar, soppa grejer och lite annat.. Så är ju bilen uppstartad också, med en gammal map som tändningen låg lite så där på..
http://www.youtube.com/watch?v=UNKIxFUUZZc
Postat: lör jun 19, 2010 6:16 pm
av lord_nordkvist
låter kanon.. fungerar fint? inga läckage å annat dumt som stör?
blir det att satsa flat-out på mappning nu å nå målet eller?

Postat: sön jun 20, 2010 8:55 pm
av mkiv
lord_nordkvist skrev:låter kanon.. fungerar fint? inga läckage å annat dumt som stör?
blir det att satsa flat-out på mappning nu å nå målet eller?

De va bara en olje slang som läckte annars funkar de fint.Väntar bara på kardan så man kan ut o mappa med E85.Sen ska de laddas 3 bar bänken
Postat: mån jun 21, 2010 8:12 pm
av RWHP
lord_nordkvist skrev:låter kanon.. fungerar fint? inga läckage å annat dumt som stör?
blir det att satsa flat-out på mappning nu å nå målet eller?

Jävuslkt tjurig att starta, gick igång ganska lätt första gången. Tänkte ändra kallstarten då men glömde bort det, är ju inte så jätte lätt att få till en jämn fin lambda och tomgång med 1680cc spridare. Låg man på 17-18 i AFR och tryckte minus en gång så hamna man på 11-12AFR, skvätta i lite E85 så blir det nog lite lättare hehe

Postat: tor jul 22, 2010 8:12 pm
av Turbokoftan
Blev det någon bromsning för dig? Läste på zatzy, trist med huven

Postat: tis jul 27, 2010 2:35 pm
av mkiv
Turbokoftan skrev:Blev det någon bromsning för dig? Läste på zatzy, trist med huven

Nä vart ingen bromsning tyvärr.De där med huven kunde man ju ha varit utan

Postat: tis jul 27, 2010 3:01 pm
av Turbokoftan
Okok. Ja riktigt trist, hoppas inte de övriga skadorna blev allt för stora.
Postat: tis jul 27, 2010 3:16 pm
av lord_nordkvist
hur gicke me huven? hörde den antog en annan form?
dags för riktigt huvlås här kanske
hur funkar maskin i övrigt då?
Postat: tis jul 27, 2010 5:57 pm
av MGP
tjena
vi bromsade polarens supra for 1månad sen, d är en twin turbo då,
den gav, 700hk vid hjulen på 1.5bar och 98okt bensin och
1000.6hk och 1046nm på hjulen vid 2.5bar och racefule, dock bara mappad tils 7000rpm, ska mappa vidare tils 9000rpm, men 1000whp racker nu heheheh
lykka til

Postat: ons jul 28, 2010 7:45 am
av mkiv
MKIV skrev:Första turen hadde ju kunnat börja bättre.5min körande sen kom pappa batong o tog mig

1500kr i böter.
