ok har vart ute å kört lite mer och gatmappat idag ,
motormässigt fungerar det bra , och styrningen verkar ha löst sig nu!
testade med ett par 16" hjul fram med vanliga däck med lite mer profil så blev den som vilken bil som helst trots att det fortfarande är helt fel skrubb.
men det lägger vi åt sidan tills vidare.
laddar ca 1 bar nu på grundladd vilket är lite för mycket så lär släppa efter lite på WG klockorna vill ha kanske 0.6-0.7 i grundladd å sen får det gärna stifga lite mot varvstoppet.
sjukt vrid är det redan trots "omappad" mapp, går liksom inte så bra att gatmappa så fort turbposarna börjar ladda så spinner det även på r-däcken och jag har inte bromskraft nog att hålla emot .
först på 5an har jag fullt grepp men då går det så pass fort att jag inte vill sitta å pilla med datorn mer :rolleyes:
lär nog rulla ned den till Tony på AG.s nu efter lack och allt annat är klart.
håller på å plastar om främmre skärmbreddare och lite annat pyssel.
men nu åter till bromsarna,,,
jag tycker det är lite märkligt jag tycker dem är extremt tungtrampade.
men liksom bromsarna sitter ju på en typ 2.5 ton tung autobahn cruiser, m hur kan dem vara underdimensionerade för våran 1000 kgs bil???
eller är det så att det hydrauliska bromsservot som sat på bilen är så sjuklt starkt och min egna pedal är så klen helt enkelt???
vad göra?? bygga tebax till bromsservot (som vi tyvär inte har kvar) eller skaffa några andra 4 kolvsok fram???