Sida 7 av 10
Re: skyline twinturbo
Postat: ons feb 25, 2015 6:10 pm
av knotan
RoGGaH:
låter ju skitbra, jag gissar att effekten kommer ganska lätt på en så stormotor å med 60 graders etc , även om det är ganska mesiga kammar och säkerligen inte nått jätteflöde i dem enskilda kanalerna (MEN DET ÄR ÄNDÅ 12! cylindrar som tillsammans flödar massor)
borde mao inte behöva ladda alls mycket, och vridmomentet och gasresponsen måste bli helt sjuk även med lågt laddtryck...
jaaa. det får duga med fördelare.
denna setup borde räcka till för att sladda lite på gatebil

Re: skyline twinturbo
Postat: tor feb 26, 2015 9:26 am
av RoGGaH
Ja som du säger är det jätte klena kammar original och inget vidare flöde i topparna men som sagt 12cylindrar.
Borde ge norr om 500whp på 1bar
Det gör det säkerligen

Se till att ställa ett mjukt varvstopp.
Ventilmekanismen i dem är inte nå vidare med vipporna.
Re: skyline twinturbo
Postat: tor feb 26, 2015 12:57 pm
av TurboTeamSyd
Grattis till uppstarten!

Re: skyline twinturbo
Postat: tor feb 26, 2015 5:05 pm
av jonas landin
Kalas, då har ja nått å gå på när det är dags att tampas med min!

Re: skyline twinturbo
Postat: fre feb 27, 2015 8:47 pm
av knotan
hemma med kidsen i helgen så blir inte gjort mer än så här typ innan nästa vecka.
testat hänga dit skärmbreddarna bak,.
ska jag vara helt ärlig så är jag ju rent alergisk mot glasfibergrejjor och kvaliteten på just dessa "driftingbreddarna" var ju ungefär som vanligt, men kankse duger å ser bra ut på lagonm många meters avstånd med färg å dekaler
gränsfall att hjulen går inanför kanten så lär väll behöva svarva några genomslagsstopp för dämparna både fram å bak, har skurit ut hjkulhusen bak och lär skära bort det mesta av kanten fram med.
och eventuellt förlänga breddaren för framhusen så man får mer plats när man svänger så får eventuellt hjulen sticka ut liiite utanför breddaren när dem står rakt...
riktigt sugen på å få lite kaross lackad sen börja tillverka splitter och slätgolv under och någon typ av diffusor (mestadels för fränhetsfaktorn) bilen har ca 140mm från golv till träsklar nu,m tänkte om man skulle sätta slätgolvet på ca 80-90mm från mark ,, undrar om det blir för lågt????? kanske blir någon tur på gatan så då lär man ju få ta lite fart över väggupp osv :p
en sak som talar för att det kan funka är ju ialafall att trösklrna är "lägsta punkt" framvagnsbalk osv är uppbyggt så det sitter högre än trösklarna (typ några cm högre) och inga avgasystem som hänger ner heller

Re: skyline twinturbo
Postat: lör feb 28, 2015 12:58 am
av jonas landin
E väl som vanligt med breddare å annan "plastaskit": ser bra ut på långt håll men långt ifrån bra ut!
Blir nog bra som fan de här!
Hur/ vad hade du tänkt bygga slätgolvet av?
Re: skyline twinturbo
Postat: lör feb 28, 2015 11:03 am
av knotan
haha bra sagt
bygger golvet av formplyfa eller målad vanlig plyfa och sen lär vi väll svetsa eller skruva fästpunkter för "hardpoints" i chassie som vi bultar allt underifrån med svarvade distanser som även kommer fungera som lyftpunkter för domkraft.,
som dem som testat kanske vet så är det kolfiber/kevlar eller plyfa som gäller för slätgolvstillvekning.
alu glasfiber och andra material spricker eller deformeras för lätt för att det ska funka..
plyfan är såklart avsevärt mycket billigare än kolfiber

Re: skyline twinturbo
Postat: lör feb 28, 2015 1:00 pm
av knotan
kompisen ute idag å bygger lite smått vidare medans jag hemma med kidsen i helgen...
mätare ovan ratten på plats (tankmätare och lambda sitter på manöverpanel)
räknade förstra gången på utväxlingen vi har, fan blir bättre än jag trott även om jag inte är 100% säker att ettans å tvåans växel stämmer, men saksamma, det är ju 3-4-5 man använder ändå
detta är räknat på "gatdäcken vi ska köra på flygande kilometer, 245-55-18
med lite lägre slicks blir det kanske 260 toppfart om man släpper av vid 6500

Re: skyline twinturbo
Postat: mån mar 02, 2015 8:32 pm
av knotan
Re: skyline twinturbo
Postat: sön mar 08, 2015 8:35 pm
av knotan
ok har vart ute å kört lite mer och gatmappat idag ,
motormässigt fungerar det bra , och styrningen verkar ha löst sig nu!
testade med ett par 16" hjul fram med vanliga däck med lite mer profil så blev den som vilken bil som helst trots att det fortfarande är helt fel skrubb.
men det lägger vi åt sidan tills vidare.
laddar ca 1 bar nu på grundladd vilket är lite för mycket så lär släppa efter lite på WG klockorna vill ha kanske 0.6-0.7 i grundladd å sen får det gärna stifga lite mot varvstoppet.
sjukt vrid är det redan trots "omappad" mapp, går liksom inte så bra att gatmappa så fort turbposarna börjar ladda så spinner det även på r-däcken och jag har inte bromskraft nog att hålla emot .
först på 5an har jag fullt grepp men då går det så pass fort att jag inte vill sitta å pilla med datorn mer :rolleyes:
lär nog rulla ned den till Tony på AG.s nu efter lack och allt annat är klart.
håller på å plastar om främmre skärmbreddare och lite annat pyssel.
men nu åter till bromsarna,,,
jag tycker det är lite märkligt jag tycker dem är extremt tungtrampade.
men liksom bromsarna sitter ju på en typ 2.5 ton tung autobahn cruiser, m hur kan dem vara underdimensionerade för våran 1000 kgs bil???
eller är det så att det hydrauliska bromsservot som sat på bilen är så sjuklt starkt och min egna pedal är så klen helt enkelt???
vad göra?? bygga tebax till bromsservot (som vi tyvär inte har kvar) eller skaffa några andra 4 kolvsok fram???

Re: skyline twinturbo
Postat: tis mar 17, 2015 8:18 pm
av knotan
det mesta börjar falla på plats och de mesta karossjobbet klart, haft alla lösa delar för lack (allt utom dörrar kan man säga är lackat löst)
färgen blev veeetrkligen blå
blir svart dekor på sen är tanken,
som vanligt svårt med kulörer och bilder svårt.
men ser väldigt lik den hör blå man ser på vissa moderna volvos, som lyser upp tillvaron i trafiken :racesmile
efter allt är klart med kaross ska pedalstället bort och byggas om för servobvromsar på ett eller anat vis....
känns så jäkla illa att ha bromsar som upenbarligen räcker till för en automabahn kryssare på 2.5 ton , som man knappt vågar köra över 100 för bromsarna är lika lättrampade som en sten trots bara halva vikten
Re: skyline twinturbo
Postat: tis mar 17, 2015 8:48 pm
av Husse1
Ang. dina bromsar. När jag monterade bort vaccumklockan pga. utrymmesbrist, så monterade jag en något mindre huvudcylinder samt att jag flyttade upp fästpunkten för cylindern på pedalen (hängande pedaler) ca 20mm. Blev nästan lika lättrampade som med servo.
Dock med följden att det blev något längre pedalväg.
Re: skyline twinturbo
Postat: tis mar 17, 2015 9:12 pm
av knotan
jag har redan gjort samma men fortfarande inte tillräckligt bra, och redan nästan för lång bromsväg...
Re: skyline twinturbo
Postat: ons mar 18, 2015 6:29 pm
av knotan
inne i garaget igen efter lack
åter igen helt fel kulört på bilderna...
men sjukt skönt att allt är färdiglackat, känns lite mer motiverande igen att färdigställa allt på riktigt

Re: skyline twinturbo
Postat: tor mar 19, 2015 8:16 am
av jonas landin
Ser bra ut!