Jag tänkte också i banorna med att kollektorn inte borde vara onödigt stor så den är bara några mm större än primärrören. (utv. 48 mot 42)
Så jag kommer att förlänga med ett 48mm (utv.) rör ner i avgashuset, så långt jag vågar med hänsyn till Wastegate evakueringen.
Kollektorn och flänsen passar ju lite halvdant då jag inte tänkte på detta när flänsarna ritades, men det går fint att fixa med lite TIG svetsning

@Jonas.
Jag kommer att göra flera saker halvfärdiga, men vågar nog inte helsvetsa något alls.
Downpipe börjar jag nog bara en liten bit med på det främre aggregatet.
En fråga till er som läser.
Det är svårt att komma ut ur motorrummet med dubbla 2,5" avgassystem.
Så jag funderar på att dra ihop båda systemen till ett, grovt ovalt special rör som sen delar på sig till två st. 2,5" igen.
(Ett 3,5" system under bilen finns inte på kartan då kommer jag inte ens ut ur garaget, då bilen är så låg)
Något i denna stilen typ. (Snabbt googlad bild)

Förutom att det troligen ändrar ljud karaktären en del på bilen, ser ni några för / nackdelar ?
Själv tror jag knappast att det pulsmässigt kan påverka motorn, eftersom det sitter efter turboaggregaten ?
En fördel jag ser, är att min Bredbands lambda om den monteras där då kan mäta alla 6 cylindrar, nu fuskar jag och mäter bara på 3