Lönnmördarcupén

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 297
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Inlägg av tim gustavsson »

[quote="
Syns inte så bra, men någon hade bajsat på vägen :?

Och det körde jag förstås i, och fick bajs på hela bilen :doh:

Elaka tungor kan nog säga att det var precis vad som behövdes för att den skulle bli tvättad :wink:[/quote]

hehe vilket skit göra du har framför dig :hihi:
bilen ser riktigt grym ut!! lycka till imorn.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tack tack :wink:

Pressade isär yoken och utg. axeln:

Bild

Bild

Splinsen hade böjt sig något i yoken så den hade fastnat på axeln, dock inte speciellt hårt.
Frågan är hur mycket det påverkat, klart påkänningarna på axeln lär ju ha blivit större, men frågan är om det hållit annars med bättre material i yoken?

Ja ja, nu till vad som gäller.

Bild

Gods of speed, jag har offrat mycket till er.
Många timmar har jag slitit för att behaga er.
Jag har satsat mitt blod, svett och tårar.
Jag har lagt min själ i era händer.
Jag ber er nu, vaka över mig i denna viktiga stund.
Låt ingenting ont drabba mig.
Skänk mig ett lugn imorgon som jag inte finner nu.
Hjälp mig..

En liten bild som ett minne av vad som varit:

Bild

John blund, låt mig sova inatt..
Låna mig ett par extra tummar att hålla :hihi:
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Efterom jag skriver musik och sen läser det du skrev vill jag naturligtvis tonsätta dessa konstnäriga rader :)

Om det är ok?
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Driddler, öhh javisst.. tror du att du kan få till något av det så..

Det hade jag inte riktigt väntat mig :hihi:
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Jag lånar gladeligen ut mina tummar åt dig. :thumbright:
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

jag skrattade gott åt din skithög :P

hoppas det gick bra med sovandet!

hursomhelst, jag håller tummarna för fullt!
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende
Inlägg: 1347
Blev medlem: tis jun 05, 2007 7:33 pm
Ort: Hallabro

Inlägg av auspuff »

Stor elogé till att du orkar fortsätta i denna jävligt branta uppförsbacke!

Men det är väl ändå så trots att man gärna förnekar det, att det är inte målet som är det viktiga utan resan dit och vad man lärde sig på det. Du bör nästan kunna kallas professor efter detta (en professor är väl en som har misslyckats flest gånger om jag inte fattat fel).

I Björk - "professor" :hihi:

Keep on rocking!
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

lycka till idag.
hoppas det håller ihop.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

kan tyckas lite skum fråga.. men när du hade en TKO till PV'n, o köpte till BMWn.. varför inte köpa likadan så du är smidigt att byta?

hoppas det går/gick vägen med bromsningen!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 865
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

instämmer med föregående talare på båda punkterna.
funderade själv kring det där med lådorna...

och jag är MYCKET nyfiken på bromsningsresultat :)
Användarvisningsbild
Tobias Lindqvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:34 pm
Ort: norrlands huvudstad(sundsvall)

Inlägg av Tobias Lindqvist »

ja nu vill vi se lite siffror :thumbright:
Tobias Lindqvist
SUndsvall
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Jag sitter och tuggar naglar av nyfikenhet :wink:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tack tack för alla tummar :thumbright:

Förstår inte riktigt hur ni menar med lådorna?

I pv:n hade jag en tremec 3550, i bmw:n tko 600 (som kallas 3550-9 på identifieringsbrickan om jag inte minns fel)

Samma lådtyp men andra specifikationer.
När jag köpte pv lådan visste jag inte att tko 600:an fanns.
Nu får det väl bli en likadan till bmw:n igen..
Pv:n lär väl få ha kvar sin..

Nu till dagen:

En problemfri dag med mycket goa bromsningar :thumbright:

Eller nää.. Började med datorstrul, gick inte spara mappen i styrdonet.
Aldrig varit några problem förut.
Filen såg lite konstig ut när man sparat i datorn, såg dock ok ut när man laddade upp den i datorn.

Provade att ladda upp en annan, äldre mapp.
Den gick att spara i styrdonet.
Jaha, bara börja om och fixa den mappen som låg betydligt längre från verkligheten.

Vi märkte efter en stund att lambdavärdet i styrdonet inte stämde mot bänken eller lambdamätaren, så vi hade mappat lite dumt.
Bara ändra igen.

Inställningarna i sprutet ser ut att stämma, skiter i lambdaproblemet i sprutet och kör efter bänken istället.

Efter en stund går det inte spara i styrdonet igen, börjar mäta på kabeln & dyl.
Provar annan dator, ingen skillnad.

Rotar fram min gamla mappdator, med seriell port men dålig skärm och kass batteri.
Den kan jag bara köra på cigguttag.
Efter ett tag går säkringen till cigguttaget, byter man går den efter ett tag igen.

Byter tillbaks till dator 1 och sparar bara mappen i datorn, så länge allt är igång går det endå.

De senare pullen börjar det rassla mer om ventilerna.
Det börjar läcka en del olja, ser ut att komma från själva tråget, men vet inte säkert.

När vi kört ett pull helt odramatiskt och stängt av, vill den inte starta.
Den har startat direkt hela dagen förut, så det verkar lite konstigt.
Tycker den inte går riktigt så fort på starten som den borde, dessutom börjar det bli sent, så vi avbryter. (är rädd att det är motorn som går tungt)

Resultatet hittils är 447hk vid 7600 varv @ 0,7bar.
Det är det minsta laddtrycket vi fick, hann aldrig börja ladda på.
Finns nog en del mer att justera också, bränslet var nästan klart, tändningen hade vi inte börjat finfixa ännu.

Så förhoppningsvis finns det lite mer att hämta där, innan det ska bli mer tryck. Om det inte är för mycket motorproblem förstås..


Slutligen ett stort tack till Bert-Ola (masens motor) och sonen Ola som var så tålmodiga med allt strul, och höll ut så länge trots att de inte fått någon mat och hade flera timmars resa hem :thumbright:

Jag fick själv avgöra när det var dags att avbryta, helt utan påtryckningar :thumbright:

Nycket text, får se om någon orkar läsa :roll:

Det kommer nog någon film, och kanske lite kurvor om jag kyckas lägga upp dem.
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Alltid är det nåt som jävlas :? Hoppas inget i motorn håller på o ge upp nu.
Det verkar vara rätt sjysst med effekt trots lågt ladd :thumbright:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jodå, det verkar ganska ok. (effekten alltså)
Lite förundrad över det låga varvet (peakade där)
Enl. beräkningar skulle den peaka 1000varv högre.
Skriv svar