Jag vill ha någon slags gängad anslutning till oljereturen i tråget, bla för att enkelt kunna plugga den, och kunna köra med riktiga slangar och kopplingar.
Vill ha en innerdiameter på slangen på minst 20 mm.
Någon som har tips på vad man ska använda, har kollat runt i hydroscands sortiment men vet inte riktigt vad som är lämlpigt att använda, vad skall man ha för gänga och nippel? Måste även vara material som går att svetsa med migen eller alternativt nån genomgående historia som kan skruvas fast.
Tips emottages tacksamt!
mvh/ Mathias
Gängad anslutning för oljereturen i tråget, vad ska man ha ?
-
- För mycket laddtryck
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jag borra bara ett hål i tråget och svetsa sen fast en bricka med fläns som är gängad invändigt såkart.. På samma sätt som oljepluggen tätar mot tråget.. Då behöver man bara punka fast det för de blir tätt ändå med hydralkoppling.. Sen så körde jag med en vanlig hydral koppling som man sen skruvar fast en vinlad.. Sen en vanlig hydralang.. Sen kopplar man det till 15 mm hydralrör som man svetsat den anslutning som man har på turbon.. Då får man lite flex.. Kan va bra om man behöver byta topp packning.. Då går de ju släppa och lyfta några mm och suta in den nya..
Finns ju grövre hydralkopplingar ifall man inte tyckkar 15 (12) invändigt duger.. För mej funkar det.. Bara utloppet är över oljenivån.. Det är viktigt.. Skvalp plåtar i tråget är att föredra.. Om man tänkt svänga häftigt..
Finns ju grövre hydralkopplingar ifall man inte tyckkar 15 (12) invändigt duger.. För mej funkar det.. Bara utloppet är över oljenivån.. Det är viktigt.. Skvalp plåtar i tråget är att föredra.. Om man tänkt svänga häftigt..
- mrjonssson
- Ganska mycket laddtryck
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Kontakt: