Info om mazda 323 turbo

Tjata om vad som helst .
rally_ante
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 24, 2005 12:42 pm

Info om mazda 323 turbo

Inlägg av rally_ante »

hej! är lite nyfiken på mazdas 323 turbo så är det nån som har nån info om dom så är det barar att berätta, för och nakdelar.

Tex hur hållbar växelåda och fördelnings lådan är, vilka svagheter på motorn mm. det är bara att ösa på bra som dålig kritik=)
Bmw 325
Ascona 2,2
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

visst är det en sån björn wilman (sävar) kör rally med? han har iallafall X-track låda på den (kanse säger nått om org lådan eller då byter dom den för att optimera stegningen.
Användarvisningsbild
Fredrik280zx
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: tis sep 21, 2004 2:17 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Fredrik280zx »

Orginallådorna är svaga. Det sitter nästan alltid en Fixit eller X-track i rallybilarna. Jag vet dock om en som fått orginal att hålla ganska bra, typ en/år.
Bild
Bruksbil: Nissan Maxima -90
Busbil: Datsun 280zx -80
Skrotbil: Datsun 180B SSS
rally_ante
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 24, 2005 12:42 pm

Inlägg av rally_ante »

Ok hade en liten känning om att lådan skulle vara den svagaste länken, är lite sugen på att ha en sådan som vinter bil, har läst men inte fått det bekräftat att det skulle gå att sätta in lådan från en gt4. Nån som vet nåt om det.
Bmw 325
Ascona 2,2
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

en x trac är ju billig desutom :lol: typ 150000+kr

men som vinter bruks bil som är små trimmad så håller det nog hyfsat.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Jens Gustavsson skrev:en x trac är ju billig desutom :lol: typ 150000+kr

men som vinter bruks bil som är små trimmad så håller det nog hyfsat.
Svårslagen i skoj för pengarna på vintern också =)
Har haft en -87, men vågade aldrig testa nån våldsam start på sommaren
rally_ante
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 99
Blev medlem: tis maj 24, 2005 12:42 pm

Inlägg av rally_ante »

Jens Gustavsson skrev:en x trac är ju billig desutom :lol: typ 150000+kr

men som vinter bruks bil som är små trimmad så håller det nog hyfsat.
Oj inte mer :shock: . Men om lådan far så kan man ju alltid göra om till bakhjulsdrivet. :lol:

Jo jag tänkte ju försöka ha lite skoj här i stan då den får tjänstgöra som till och från jobbet bil i vinter, kommer annars att köra Merca 309 på långvägen :?
Bmw 325
Ascona 2,2
SeabiZ
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: tis jul 17, 2007 1:34 am
Ort: Enköping

Inlägg av SeabiZ »

Hej!

Jag ska kolla på en snart. en -88 Känner en som har haft som vinterbil och kanske ska sälja sin.

Jag skulle också vilja ha mycket info om bilen!

Svårt att hitta! lättare att hitta om nyare (gtx och gtr).

Dåligt med svar på denna tråd keep on svara!
Said By The SeabiZ
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Jag hade en gammal rallyvagn som bruksis en tid.
En 87a.

Snigeln på grupp A maskin vill jag minnas är en IHIRHB52VJ17.

Mkt riktigt e lådorna den svaga punkten,men de jag krascha gick i slutväxlarna.

Nu e de väl inget under att arbeta med-lådorna alltså-å vem som helst som vet hur en framhjulsdriven lådan sitter ihop fixar en 323 4WD låda med utan probs.

Som gammal rallybil,men fullt ställbara ben,större bromsar osv,vart det verkligen en skitkul liten vagn.

Fixit gör mkt riktigt grejer,men mkt förbi 300 så rasar de iaf om man tar med lite fäste i beräkningen.

Orginal lådorna fixar strax över 200 ärliga innan det börjar spruta delar med lite inspirerad körning.
Skriv svar