Info om mazda 323 turbo
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 99
- Blev medlem: tis maj 24, 2005 12:42 pm
Info om mazda 323 turbo
hej! är lite nyfiken på mazdas 323 turbo så är det nån som har nån info om dom så är det barar att berätta, för och nakdelar.
Tex hur hållbar växelåda och fördelnings lådan är, vilka svagheter på motorn mm. det är bara att ösa på bra som dålig kritik=)
Tex hur hållbar växelåda och fördelnings lådan är, vilka svagheter på motorn mm. det är bara att ösa på bra som dålig kritik=)
Bmw 325
Ascona 2,2
Ascona 2,2
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
visst är det en sån björn wilman (sävar) kör rally med? han har iallafall X-track låda på den (kanse säger nått om org lådan eller då byter dom den för att optimera stegningen.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredrik280zx
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 46
- Blev medlem: tis sep 21, 2004 2:17 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 99
- Blev medlem: tis maj 24, 2005 12:42 pm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
en x trac är ju billig desutom
typ 150000+kr
men som vinter bruks bil som är små trimmad så håller det nog hyfsat.

men som vinter bruks bil som är små trimmad så håller det nog hyfsat.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 99
- Blev medlem: tis maj 24, 2005 12:42 pm
Oj inte merJens Gustavsson skrev:en x trac är ju billig desutomtyp 150000+kr
men som vinter bruks bil som är små trimmad så håller det nog hyfsat.


Jo jag tänkte ju försöka ha lite skoj här i stan då den får tjänstgöra som till och från jobbet bil i vinter, kommer annars att köra Merca 309 på långvägen

Bmw 325
Ascona 2,2
Ascona 2,2
Jag hade en gammal rallyvagn som bruksis en tid.
En 87a.
Snigeln på grupp A maskin vill jag minnas är en IHIRHB52VJ17.
Mkt riktigt e lådorna den svaga punkten,men de jag krascha gick i slutväxlarna.
Nu e de väl inget under att arbeta med-lådorna alltså-å vem som helst som vet hur en framhjulsdriven lådan sitter ihop fixar en 323 4WD låda med utan probs.
Som gammal rallybil,men fullt ställbara ben,större bromsar osv,vart det verkligen en skitkul liten vagn.
Fixit gör mkt riktigt grejer,men mkt förbi 300 så rasar de iaf om man tar med lite fäste i beräkningen.
Orginal lådorna fixar strax över 200 ärliga innan det börjar spruta delar med lite inspirerad körning.
En 87a.
Snigeln på grupp A maskin vill jag minnas är en IHIRHB52VJ17.
Mkt riktigt e lådorna den svaga punkten,men de jag krascha gick i slutväxlarna.
Nu e de väl inget under att arbeta med-lådorna alltså-å vem som helst som vet hur en framhjulsdriven lådan sitter ihop fixar en 323 4WD låda med utan probs.
Som gammal rallybil,men fullt ställbara ben,större bromsar osv,vart det verkligen en skitkul liten vagn.
Fixit gör mkt riktigt grejer,men mkt förbi 300 så rasar de iaf om man tar med lite fäste i beräkningen.
Orginal lådorna fixar strax över 200 ärliga innan det börjar spruta delar med lite inspirerad körning.