Dragracing / Klasser!

Förslag på träffar och tävlingar
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Dragracing / Klasser!

Inlägg av peppe »

Hallå!

Sitter och navigerar SFB.se igen, dags att börja kolla där innan man river igång.

Men... Antingen är jag dum eller så finns inte alla klasser man kan köra listade där. Tycker jag saknar ett fler tal klasser?

Vi har väll ett par erfarna rävar innom DR här på STS, någon kanske vill flika in och tippsa om en vettig klass att åka i?

Bilen som ska köras är en BMW E30 samt en turbo motor på 2.5 eller 2.7 liter.

Bilen får väll formas efter reglerna, men jag blir inte klok på sidan. Saknar själv erfarenhet så jag vet inte vart man "passar" in.

Läser dock igenom alla PDF filer nu.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det känner jag igen, har alldrig heller hafft en klass jag passar i. den där hott-street klasserna kanse vore nått för dig! länk fins från snowfreaks hemsida.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Jens Gustavsson skrev:det känner jag igen, har alldrig heller hafft en klass jag passar i. den där hott-street klasserna kanse vore nått för dig! länk fins från snowfreaks hemsida.
Det är ju skamligt hur stenålder SBF.se känns.

Hot Street är ett alternativ, läste igenom Super Street och det skulle också funka. Har pratat i tele med Micke ( team wolverine ) och han tippsade om en klass som heter "High Tech", den har aldrig körts för att intresset har inte varit stort.

Är dock en kille som alltid anmäler sig och väntar på en kompis. Ska testa det jag också, men måste hitta info om det.

Jag utgår ifrån att bygger man bilen efter ET och Tekniska Reglementet så kommer man kunna åka i dom flesta klasserna.

Mvh
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Vad har dom för adress till hemsidan? Kommer inte ihåg den.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

http://www.snowfreaksracing.com

dessa klasser värkar va på uppgång och jag gillar att de delar upp bilarna effter hur de är byggda i 3 klasser, sen bjuder man pungen (som vi säger i sävar :lol: ) varje repa och snabbast vinner :D


http://snowfreaksracing.com/UntitledFrameset-19.htm
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

De klasser som finns nedan kommer att ingå i TTDS till slutet på säsong 2007. Till säsong 2008 kan det alltså bli förändringar

Poängberäkning 2006
för både MC och bilar.

Nyheter för 2006 är markerade med röd text.

Inkvalat fordon får 100 grundpoäng.
Kvalettan får 10 poäng ggr antalet inkvalade fordon och därefter fallande skala ned till kvalsist som erhåller 10 poäng.
Exempel: Kvalettan av 7 inkvalade fordon får 100 + 70 = 170, kvaltvåan får 100 + 60, osv. och kvalsist får alltid 110 poäng.
Vunnet lopp ger 100 poäng
Förlorat lopp ger 0 poäng.
Extra poäng ges till 1:an (100poäng) 2:an (100poäng) och 3:an (100poäng), delas INTE ut vid avbruten tävling.

Poängberäkning sker enligt följande vid regn eller annat avbrott av tävlingen:

Tävlingen avbryts innan elimineringen påbörjats i respektive klass: Inkvalade fordon erhåller poäng enligt "inkvalat fordon" ovan.
Tävlingen avbryts i elimineringen: Poäng utdelas i respektive klass som slutfört hel runda enligt principen 100 poäng för vunnet lopp och 0 poäng för förlorat.
När endast två (eller färre) fordon deltar i en klass så delas det EJ ut några eliminerings poäng. Dessa fordon får ENDAST kvalpoäng.
I en uppgörelse mellan förarna och när det utses en vinnare så får vinnaren 100 poäng för
att han/hon vann och inga extra poäng delas ut till andra plats placering..
Vid en körning med endast två deltagare i en klass så kan vinnaren MAX få 120 kvalpoäng plus 100 vinnarpoäng, totalt 220 poäng.
Förloraren kan MAX få 110 kval poäng.

Poäng vid uteslutning:
Tävlande som blir utesluten för brott mot kategori 1 under rubriken DR 2.8 tävlingsbestraffningar i SBF:s nationella tävlingsreglemente, tappar samtliga poäng han erhållit vid aktuell tävling. Tävlande som blir utesluten för brott mot kategori 2 under samma rubrik , behåller samtliga poäng han erhållit fram till omgången före uteslutningen.

Övriga tillämpningar vid utdelning av poäng:
För att säkra poäng vid en omgång gäller DR 4.4. Poäng kan ej flyttas mellan klasser. Poäng kan ej flyttas mellan förare. Om flera förare skulle hamna på samma poäng vid cupens slut, avgörs detta enligt följande rangordning:

1. Team med flest förstaplaceringar vinner avgörandet.
2. Team med flest andraplaceringar vinner avgörandet.
3. Team med flest tredjeplaceringar vinner avgörandet.
4. Team får 50 tilläggspoäng för varje vunnen omgång och flest tilläggspoäng vinner avgörandet.
5. Lottning

Upplysning som gäller ALLA, både MC och bilar.
Vid kraftig sladd så man får ett stopp på banan, KÖR ALDRIG VIDARE.
Flertalet gånger har detta lett till att HELA banan har fått saneras, sladden beror ofta på att något LÄCKER. På MECA Raceway hade ett par sådana incidenter år 2004, och detta orsakade långa väntetider och extremt svår sanering av banan och stor irritation bland de andra teamen.
Så vid KRAFTIG sladd, så ni får stopp på bilen eller MC’n, STÅ STILL, FORTSÄTT INTE ATT KÖRA. FLYTTA INTE FORDONET.

Generella regler för bilar.
TOYO Tires Dragracing Series förkortas med TTDS nedan.

TTDS körs enligt SBF:s regelbok för dragracing, med tilläggsregler enligt nedan.
SBF:s regelbok gäller alltid före cupregler.
Regelboken finns att läsa eller ladda hem på www.sbf.se
Arrangören förbehåller sig tolkningsrätten till tilläggsreglerna.
Arrangören förbehåller sig rätten att avgöra klasstillhörighet på tävlande fordon.
OBS! Samma startnummer skall användas hela säsongen även om det är flera förare i teamet. Alla team en vagnbok som gäller för bilen/mc och cupen. Viktigt: Om teamet består av fler förare skall alla förare stå i vagnboken från första tävlingstillfället. Om det sker någon förändring på förarsidan kommer detta att räknas som ett nytt team.
Fordon får bytas under pågående säsong (poängen sitter på "teamet") se även DR 2.4. Vid byte av fordon skall ersättningsfordon vara kapabelt att köra inom samma tidsintervall +- 2 sekunder på 402 meter och 1.28 sekunder på 201 meter som "originalfordonet" för att erhålla cuppoäng.
Tryckslangar skall vara med riktiga pressade slangkopplingar eller av typ Russel / XRP där trycket överskrider 0,3bar, t.ex. vid automatoljekylare med undantag för kylarslangar för vatten.
Max 3 förare per team och dessa ska registreras vid första TTDS tävlingen på året. Alla förarna ska vara inskrivna i årets vagnbok som fås på första TTDS tävlingen. Vagnboken ska ALLTID medtagas på alla TTDS tävlingarna och uppvisas vid besiktningen av fordonet.
Om arrangören vill så avgörs tredje placeringen genom körning om tredjeplatsen mellan förlorarna i respektive semifinal. Arrangören äger rätt att köra finalerna före körningarna om tredje och fjärde plats vid risk av regn eller tidsbrist.
STEGTYPER:
Klasserna Jr. Dragster, Stock/Super Stock och Competition körs med Sportsmanstegar eller vad som vid tidpunkten för tävlingen anges i gällande SBF regelbok.
Övriga klasser körs med prostegar och arrangören väljer själv vilken stegtyp man vill köra med (Haltande eller icke haltanda PRO-Stegar, alla solorundor i första svängen ut eller ej..osv.). Vilken stegtyp som används på tävlingen ska stå i inbjudan till teamen.
Arrangören äger rätt att slopa solokörningarna i första rundan om det anses finnas en tidsbrist på tävlingen, typ risk för regn, sanering osv. för att påskynda genomförandet av elimineringen. För att poängen i en icke körd solorunda i första omgången skall utdelas gäller att fordonet gör godkänd instagening i nästkommande runda i elimineringskörningen.
LANE CHOICE
Arrangören äger under kvalkörningen rätt att besluta om lane choice.
I elimineringskörningarna bestäms "lane choice" av placeringen i kvalstegen.
DEFINITION AV SMALL BLOCK:
Denna definition gäller för ALLA bilklasserna.
Chrysler original SB från 273-360cui.
Chevrolet original SB från 283-400cui
Ford original SB från 260-351cui.
För motorer som EJ är definierade som smallblockmotorer gäller motorer med en volym understigande 6 liter räknas som smallblock motorer. Sådan motor är tex. den typ som sitter i Audi V8 eller BMW 540.
Icke definierade motorer med en volym som överstiger 6 liter räknas som bigblockmotorer och klassas in enligt samma viktregler som dessa.
Eftermarknadsblock (Dart, World Products, Merlin osv.) baserade på ovan är tillåtna under förutsättning att blocket har original borrspacing.
PRISPENGAR:
Se respektive arrangörs inbjudan.
Endast prisutdelning vid fullföljd eliminerings körning i en klass. Vid avbruten eliminering, typ vid regn, sanering eller andra omständigheter delas EJ några prispengar, priser eller pokaler ut i de klasser som inte är slutkörda ända till final.
Arrangören äger dock rätt att själv avgöra om dom vill göra ett undantag från denna regel och detta står i respektive arrangörs inbjudan.
DEEP STAGE:
Respektive arrangör avgör om deep stage är tillåtet, detta meddelas på inbjudan eller på förarmötet. (Vissa tidtagningssystem kan EJ hantera deepstage.)
Miljömatta eller liknande för uppsamling av oljespill mm under tävlingsfordonet är obligatorisk i depån. Mattan skall ha minimimåtten 200x80cm,uppsugningsförmågan skall vara minst 4,5liter/m². Vid tävlingar på MECA Raceway är det ett krav att samtliga team har minst en brandsläckare synligt på sin depåplats på minst 6kg (Rek Pulver).
Jr. Dragster – JR####:
Denna klass följer SBF:s regelverk, för mer information så gå in på www.sbf.se.
Läs inbjudan till respektive tävling angående anmälningsavgiften.

Gatbilar – G####:
Klassen är öppen för alla gatbilar och det finns inga egentliga klassregler förutom att bilen skall ha ljuddämpning och naturligtvis vara i körsäkert skick. I Gatbilar är det fritt val av däck och därmed också tillåtet med slicks.
Tidsbegränsning:
Den enda gränsen är att du inte kan köra hur snabbt som helst.
För "Gatbilar" gäller Break Out på 8,90sek på 201m och 13.90sek på 402 meter.
Åker du snabbare än breakout i elimineringen har du förlorat denna repa.
Det här gäller vid körning:
Säkerhetsbälte, hjälm och skinnhandskar skall användas.
Klädseln skall vara heltäckande och i icke antändbart material, t.ex. bomullskläder är ok.
Inga lösa föremål får finnas i bilen. Alla rutor skall vara stängda. Öppna bilar skall ha skyddsbåge enligt DRT 4.10. Medlemskap i SBF-ansluten klubb krävs och kan lösas på plats. Dragracinglicens eller säsongslicens krävs och kan lösas på plats.
Ni som har J16 licens kan även köra i denna klass.

Gatbilar PRO – GP####:
Klassen är öppen för alla gatbilar och det finns inga egentliga klassregler förutom att bilen skall ha ljuddämpning och naturligtvis vara i körsäkert skick. I Gatbilar är det fritt val av däck och alltså då tillåtet med slicks om man så vill.
Tidsbegränsning:
Den enda gränsen är att du inte kan köra hur snabbt som helst.
För "Gatbilar" gäller Break Out på 7,90sek på 201m och 12.30sek på 402 meter.
Åker du snabbare än breakout i elimineringen har du förlorat denna repa.
Det här gäller vid körning:
Säkerhetsbälte, hjälm och skinnhandskar skall användas.
Klädseln skall vara heltäckande och i icke antändbart material, t.ex. bomullskläder är ok.
Inga lösa föremål får finnas i bilen. Alla rutor skall vara stängda. Öppna bilar skall ha skyddsbåge enligt DRT 4.10. Medlemskap i SBF-ansluten klubb krävs och kan lösas på plats. Dragracinglicens eller säsongslicens krävs och kan lösas på plats. Bakhjulsdrivna bilar med kardan som kör med slicks måste ha kardanring enligt SBF DRT 2.4

Standard Street – SS####:
"Originalbilar" lättning tillåtet men karossen och rutor ska vara original med undantag för huv och stötfångare som får bytas mot lättare.
Demontering av innerskärmar tillåtet. Chassiförstärkningar tillåtet.
Original framvagn. Modifiering av bromsarna tillåtet.
Tractionstag av "Bulta på typ" tillåtet.
Bakre hjulhusen och original hjulupphängning får modifieras minimalt för att få plats med däck enligt nedan.
Slicks tillåtet med märkning max 9,0x30 tum alternativt DOT-däck med slitbanebredd max 265mm.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna
Växellåda av automatisk eller manuell typ där konstruktionen har sitt ursprung från serieproducerad bilar, dock ej clutchless typ (t.ex. Lenco eller Liberty). Modifiering tillåten, fabrikat valfritt.
Bakaxelfabrikat får bytas om originalinfästningarna kopieras.
Motorfabrikat valfritt, max cylindervolym 480ci. Trimning tillåten.
Original aluminiumblock godkänt på originalbil. Ej eftermarknads aluminiumblock.
Ej fler cylindrar än som finns original till bilmodellen.
Fabriksgjutet insug, endast en förgasare tillåtet, ej dominator. Vid användning av originalinsug tillåts fler originalförgasare. Originalinsprutning tillåtet på originalbilar som har 8 eller fler cyl.
För bilar med max 6cyl är insug, förgasare och insprutning fritt.
Lustgas eller överladdning tillåten på max 5cyl motorer.
Endast bensin tillåtet som bränsle.

Minivikt inkl förare:
BB över 410ci
BB max 410ci
SB över 410ci
SB max 410ci
Överladdning med max 5cyl
Lustgas med max 5cyl
Max 6cyl utan överl./lustgas
Bilar med fler än 8cyl
1600kg
1500kg
1500kg
1400kg
1400kg
1200kg
1000kg
1600kg


Bracket – B####:
Klassen är öppen för samtliga biltyper. Lustgas, överladdning etc. tillåtet.
Elektronisk styrning typ trottelstopp etc. förbjudet. Dial-In datorer får inte användas.
Däck fritt. Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna
Max tid 10sek på 201 meter (1/8 mile) och 15.60sek. på 402 meter (1/4 mile) men ingen undre gräns, bilen får gå hur fort som helst och det är
bara chassiet som bestämmer ditt "Break Out"
Inkvalning sker på reaktionstid. Dial-in sätts efter sista kvalificering.
Arrangören avgör om rörligt dail-in får användas på tävlingen, detta meddelas i inbjudan eller vid förarmötet på plats.
För att J15 och J16 förare (Förare som är 15 eller 16 år gamla) ska ha någon klass att köra i, så tillåter vi en J15 och J16 bil/förare att sätta ett "Dail-In"
över 10.00 sekunder på 201 meter (15.60 sekunder på 402 meter). Dock får INTE J15 bil/förare sätta en "Dail-In" tid UNDER 10.50 sekunder på 201 meter (16 sekunder på 402 meter)
J16 förare får sätta en tid långsammare än 10.00 sekunder på 201 meter (15.60s på 402 meter) men får med sin licens J16 INTE köra fortare än 8.70s på 201 meter
och 13.5s på 402 meter enligt SBF's regelbok.

Stock/Super Stock – S/SS####:
Reglerna hittar ni i SBF’s regelbok, denna finns att ladda ner på www.sbf.se
Reglerna följs till 100% enligt SBF’s regler för Stock/Super Stock.

Hot Street - HS####: (Nästan samma regler som i klassen Street i SDC)
Bilar av typ doorslammer.
Lustgas, överladdning etc. tillåtet.
Rörchassi ej tillåtet. Lättning tillåtet. Rutor fritt.
Ombyggnad av kardantunnel tillåten för anpassning till kopplingskåpa eller liknande säkerhetsutrustning.
Original torped vägg skall vara kvar på ursprunglig plats. (anslutning till ny kardantunnel får göras).
Original golv förbi stolarna
Ombyggnad av bakram tillåten för hjulhus och ev. 4-link. Ombyggnad av hjulhusen bak tillåtet.
Fri framvagn. Motor fritt.
Växellåda skall vara av automatisk eller manuell typ där konstruktionen har sitt ursprung från serieproducerad bilar, dock ej clutchless typ (t.ex. Lenco eller Liberty)
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna
Däck godkända för klassen delas in i 3 grupper:
Däck: Slicks som är fabriksmärkta max 33.0/10.5-15W eller motsvarande "DOT"-slicks med maximalt 11,2 tum anläggningsyta (tread with).
Fri bredd för DOT-märkta däck med riktigt mönster. Här innefattas vanliga gatdäck inkl M&H Racemaster av "gamla typen" med rejäla mönster. Förväxla ej med DOT-däck av slickstyp.
Vid smalare däck än 10,5" får inte höjden överstiga 30tum av säkerhetsskäl. Vid tveksamheter ring först och fråga! (Däck godkända i SDC är tillåtna i TTDS)
Ombyggnad från framhjulsdrift till bakhjulsdrift är tillåtet i denna klass.
På grund av utvecklingen i denna klass tittar TTDS/Besiktningspersonalen av säkerhetsskäl extra noga på dessa bilar, så att dom har den säkerhetsutrustning som krävs.

Minivikt inkl förare:
BB med överladdning/lustgas
BB utan överladdning/lustgas:
SB* med överladdning/lustgas
SB* utan överladdning/lustgas
6,5,4-cyl med överladdn./lustgas
6,5,4-cyl utan överladdn./lustgas
1450kg
1100kg
1200kg
900kg
1000kg
700kg


Extreme Small Block - ESB####: (Exakt samma regler som klassen Super Small Block i SDC)
Bilar med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.
Endast slicks tillåtet. Lustgas, överladdning etc. tillåtet.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna
Minsta tillåtna vikt är 1060kg med förare.

Extreme Street - ES####: (Nästan samma regler som PRO Street i SDC)
Bilar med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.
Slicks tillåtet. Lustgas, överladdning etc. tillåtet.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna
Bilar utrustade manuell låda, typ Lenco, Liberty, G-Force eller liknande + 50 kg.
Klass "Break Out" på 201m är 4,60sek och 7.60sek på 402m.

Vikt inkl förare:
Big Block
Small Block
6-cyl
5-cyl
4-cyl
1150kg
1000kg
900kg
800kg
700kg


Competition – AA/AD/CA#### osv….:
Reglerna hittar ni i SBF’s regelbok, denna finns att ladda ner på www.sbf.se
Reglerna följs till 100% enligt SBF’s regler för Competition.

Extreme Outlaw - EO####: (Exakt samma regler som klassen Top Doorslammer i SDC)
Chassi Fjädrat 25:1C, 25:1D och 25:1E.
Hjulbas: Max 115". Kaross: 2 öppningsbara dörrar. Minimivikt 1070Kg.
Small Block minimivikt 850 kg oavsett trimning.
Överdrivning: Fritt. Skruvkompressor är ej tillåtet.
Växellåda: Fritt. Automatlåda ska vara försedd med effektiv oljeuppsamlingsanordning.
Drivmedel: Nitrometan är ej tillåtet.
Dragfordon: Ska vara tydligt utmärkt med startnummer.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tackar Jens!
Patrik Axelsson
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
Ort: Tingsdal

Inlägg av Patrik Axelsson »

Blir det så att jag får ut min bil så blir det nog hot street
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Hot Street verkar vettingt faktiskt, men om High Tech klassen går att köra i Piteå så ser jag ju gärna att fler anmäler sig, kanske blir en kul klass om fler upptäcker den.

Ska forska i det.
Patrik Axelsson
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
Ort: Tingsdal

Inlägg av Patrik Axelsson »

Ingen aning vad det är för klass, men det låter bra att du kollar upp vad som gäller.
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

För min del känns "Gatbilar", Gatbilar Pro" och kanske "Bracket" intressant. Hellre nån av gatbilsklasserna men är det andra som vill köra dem i Piteå/Skellefteå 2007? Regelmässigt verkar de rätt lika "Skellefte Open" som vi körde i Fällfors i somras.

High Tech-klassen öppnade väl för ordentligt snabba bilar om jag minns rätt, undrar om det inte är typ låga nior det handlar om?

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Patrik Axelsson
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
Ort: Tingsdal

Inlägg av Patrik Axelsson »

Är det låga nior i high tech så passar då jag :wink:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

alla klasser är snabba där man inte ska bromsa in på en förutbestämd tid.

men jag tycker att det inte är så viktigt hur snabba de snabbaste är utan det viktigaste är att man har kul och man kan köra fullt varje repa.

som tex hot street där v8turbo fors granadan är klart snabbast (höga 7 sec) men många 8-9-10-11-12 sec bilar också kör.

jag tror på dessa klasser i framtiden! tyvär kommer jag inte kunna köra där då mina bilar är fel byggda (möjligt vis får jag köra extrem street :lol: )
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Jens Gustavsson skrev: men jag tycker att det inte är så viktigt hur snabba de snabbaste är utan det viktigaste är att man har kul och man kan köra fullt varje repa.
Visst är det så men om de flesta kör nior så är det ju bra att veta det innan man kliver in med en 13-sekundersbil - då kan man välja att satsa på att åka en annan klass om man vill. Inte minst för att minska fartskillnaderna...

Men det vore kul att veta hur många som kan tänka sig att köra "på riktigt" i dessa klasser häruppe i Norrland.

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

No gut's No glory skrev:Blir det så att jag får ut min bil så blir det nog hot street
vad har du för bil?
Skriv svar