Sida 1 av 1

pumprelä

Postat: tis okt 31, 2006 2:03 pm
av Teodor Sivertsen
Hej... har en volvo 240 som jag nyligt har strulat in en b23 med k-jet i.... nu var min fråga hur pump reläet ser ut igentligen? är det en med 6st ansutningar? vad ska kopplas vars? Mvh Teodor

Postat: tis okt 31, 2006 6:16 pm
av Teodor Sivertsen
har en till fråga också. Är det nån av dom tre kontakterna på k-jetten som måste vara ikopplad för att motorn ska starta? och vad är dom till för?

Postat: tis okt 31, 2006 6:45 pm
av opelft
ja det är 6 st anslutningar

Re: pumprelä

Postat: lör nov 04, 2006 6:34 pm
av Johan Fahlgren
Teodor Sivertsen skrev:Hej... har en volvo 240 som jag nyligt har strulat in en b23 med k-jet i.... nu var min fråga hur pump reläet ser ut igentligen? är det en med 6st ansutningar? vad ska kopplas vars? Mvh Teodor
du kan juh kolla först så den startar genom att kortsluta 30 och (var det 87?? dvs 30 är matning och 87 är ut till pumparna..

Re: pumprelä

Postat: lör nov 04, 2006 7:04 pm
av opelft
du måste nog bygla mer än så reläet styr väl mer än pumpen enklast är om du har kopplingschema sök på internet...

Postat: sön nov 05, 2006 10:29 am
av pzn
Den tar signal från tändspolen oxå om jag minns rätt för att bryta pumpen vid motorstopp.

Postat: sön nov 05, 2006 5:05 pm
av igmab
Skall ligga +12V på 15 och 30 när tändningen är på.
31 är jord.
31b skall kopplas ihop med minus (1) på tändspolen.
Övriga 2 stift går till bränslepumpar.

/Martin

Postat: lör nov 18, 2006 3:04 pm
av Teodor Sivertsen
okej.. sen var de så att när jag fick dit bränsle pumpen så tryckte den bara ut bensinen till returledningen när den byggtupp trycket... inget ut till spridarna... är det nån el på insprutningen som måste vara igång för att den ska trycka ut till spridarna? jag vet att motorn funkar eftersom jag körde bilen som jag tog motorn ur till verkstan...

Postat: sön nov 19, 2006 2:00 am
av Fredde Holmgren
du måste lyfta på mätskivan så kolven rör på sig och släpper fram soppa til lspridarna.