Tänkte se om nån kan hjälpa mig att räkna ut komp. förhållandet.
Har en B230ET med 531 topp som ju har 9,0:1 i komp.förhållande, ska ha av toppen och först riktplana den, vad är då lagom om det inte är direkt skev utan bara ska planas för packningsytans skull?
Säg att planingen är så lite så den knappt märks på komp.förhållandet och vill ha 8,0:1 i komp eller vad blir lagom till 230ET som endast är chippad, 3"avgas å uppställt laddtryck? Hur stort ska förbränningsrummet vara för att få 8,0:1 i komp?
Tack på förhand.
Räkna ut kompförhållande
Nja. Jag vet att jag får högre komp när jag planar toppen, men jag ska endast plana den för att få en fin packningsyta.
Och att man måste mäta i cylindarna fattar jag me men det kanske finns nån här som redan har mätt? Om inte så får jag göra det när jag kastat av toppen men jag tänkte bara kolla så man visste hur mycket på ett ungefär som behövdes gräva ur toppen.
Och att man måste mäta i cylindarna fattar jag me men det kanske finns nån här som redan har mätt? Om inte så får jag göra det när jag kastat av toppen men jag tänkte bara kolla så man visste hur mycket på ett ungefär som behövdes gräva ur toppen.