Vilka dämpar/fjädrar ska jag välja till min 140?

Modifieringar och tips
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Kontakt:

Vilka dämpar/fjädrar ska jag välja till min 140?

Inlägg av Melkutt »

Jag undrar vilka dämpare och fjädrar jag ska välja när jag ska regbes min 145 med en b230ft.
Motorn ligger på 165 hk och för att ha upp till 180hk i en 140ia så ska man byta till sport/race dämpare och fjädrar.
Men jag har ringt till SBP och volvo men dom kan inte få fram vilka dämpare och fjädrar jag ska ha så nu vänder jag mig till er..

Jag har en ny uppsättning Girling Rally dämpare liggandes, e det godkänt ???

Tänkte även köpa en uppsättning Lesjöfors fjädrar från kgtrimmning, e det godkänt??

Och bromsklossar tänkte jag köpa tarox, e det godkänt???

Ni som oxå har 140 med lika mycket effekt vad har ni för märke på era grejjer??

Mvh
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

tror inte det ska vara några problem att besikta med de saker du beskriver. Dämpare som man vanligtvis använder är väl annars bilstein eller decarbon (har för mig att volvo använde sig av dessa i r-sport satserna), men girlings rallydämpare ska väl inte vara sämre.
Det är ju så pass länge sedan sådana delar fanns att köpa, så länge du sätter in fräsha och "bevisligen" bättre delar i fjädring och bromsar och får en vettig besikningsman så är det nog inget problem.
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

det är just det med "vettig" besknings man, dom brukar vara lite svåra att ha och göra med :(

Men hur är det med monteringen va grejjerna, måste volvo göra det så man får ett intyg på det??
volvo påstog att dom skulle montera det för att det skulle vara giltligt..
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Skriv svar